Godina propalih brendova i zabranjenih sastojaka. Evo što je sve obilježilo beauty industriju

Donosimo pregled svih najvažnijih trenutaka, inovacija i trendova koji su obilježili beauty industriju u 2023. godini
30.12.2023.
IMAGE SOURCE: Sanja Bistričić
RECOMMENDED

Godina se bliži kraju. Dogovaramo planove u posljednji čas, biramo outfit za proslavu Nove godine, obavljamo večernju rutinu i možda po zadnji put nanosimo retinol s koncentracijom od 1%. Iza nas se nalazi jedna veoma nepredvidljiva godina gledajući u kojem smjeru je otišla beauty industrija. Donijela beauty industriji mnogo nepredvidljivih trenutaka, neočekivanih brendova i odličnih inovacija. Donosim pregled svih važnih trenutaka koji su obilježili beauty industriju u 2023. godini.

Celeb brendovi u problemima

Ova se godina pokazala kobnom za svakoga tko ne pristupa ozbiljno svom beauty brendu. Bilo da je riječ o skincare ili makeup brendu, ako iza njega stoji poznata osoba kojoj je to samo još jedan cash grab, kupci to itekako prepoznaju. Iako neke poznate osobe još uvijek pokušavaju gurati svoje beauty brendove, bez dodatne investitorske injekcije ne vjerujem da ćemo kroz par godina više vidjeti niti R.E.M. niti Rose Inc. Zanimljiv je i pomak koji se počeo odvijati krajem godine. Poznati i slavni miču se od šminke i njege kože, ali se okreću parfemima. Tako smo imali prilike svjedočiti čitavom Pleasing parfemskom brendu od bivšeg 1D pjevača. Harry Styles je već nekoliko parfema lansirao u ovoj godini, a čitav brend je vrlo ozbiljno složen i stavljen na čvrste noge. Nisam sigurna zašto je odabrao baš parfem kao svoju beauty kategoriju, ali brend ima dobre šanse za opstanak. S druge strane velik povratak parfemima se desio i s Beyonce, no ne mislim kako će ona dalje širiti svoju parfemsku ponudu. Nogle su se čuti najave su kako planira lansirati brend za njegu kose, koji bi s obzirom na njezinu pozadinu i početke pjevanja u majčinom frizerskom salonu itekako imalo smisla. Parfemski novitet Ce Noir vidim kao produžetak uspješne Renaissance turneje, dok će svoj brend za njegu kose pokušat uobličiti u ozbiljnog kandidata na tržištu.

Zabranjeni sastojci

Svake godine susretnemo se s nekim novim zabranjenim sastojcima u kozmetičkoj rutini. Nova otkrića tjeraju legislativu na nove odredbe. Ipak ove godine dogodilo se nešto drugačije. Zbog količine i načina korištenja retinola kod prosječnog kupca, donijeta je odluka o smanjenju koncentracije retinola dostupne u slobodnoj prodaji. Kako je retinol odnosno vitamin A topiv u mastima što znači da je lako pretjerati s količinom koje se tijelo ne može lako riješiti, a unosimo ga kroz hranu i kozmetiku, od sljedeće godine na snagu stupa odredba unutar EU o maksimalnoj koncentraciji od 0,3%.

Druga zanimljiva odluka je zabrana mikroplastike. Na prvu bi možda pomislili kako se ovo uopće neće doticati kozmetičke industrije, ali velika količina kozmetike i šminke sadržava mikroplastične šljokice. Svi šljokičasti kozmetički proizvodi morat će se prebaciti na mica prah ili na prah bisera kao izvor sjaja.

Zaluđenost rumenilima

Od svih makeup trendova koje smo prošli u 2023., a bilo ih je zaista mnogo, beauty industrija je iznenađujuće mnogo bila zaluđena rumenilima. Raznih vrsta, finiša i tekstura. Ljubav prema rumenilima ove godine sigurno dugujemo Rare Beauty Soft Pinch tekućem rumenilu, a industrija je brzo odgovorila s rumenilima u stiku, rumenilima koja su ujedno i highlighteri, rumenilima koja se prilagođavaju tenu ovisno o pH kože i tako u nedogled. Neka rumenila spajaju funkciju SPF zaštite poput Colorscience rumenila u stiku ili hidratantnog seruma poput Chanelovog Eau de Blush. Ukratko za svaki tip i problem kože moguće je potpuno personalizirati odabir rumenila koji odgovara tipu kože.

Deinfluencing i vraćanje realizmu

Jedan skandal s maskarom potaknuo je čitav novi social media pokret. Deinfluencing je pokret kad je mnogima na TikToku prekipjelo nakon očitih laži koje je Mikayla Nogueira pokušala prodati. Općenita rast svijesti o besmislenom nakupljanju beauty proizvoda čije se kolekcije ne bi posramili ni svjetski vizažisti dovela je do razbuđivanja o pretjerivanju. Dakako, kad prosječna osoba posjeduje 10 različitih pudera i još više maskara, polako postajemo svjesni kako se nalazimo u problemu. Kupujemo serume za bore koje još nemamo, petnaestogodišnje djevojčice pričaju o prevenciji starenja, a s retinolom se počinje nepotrebno rano. Deinfluencing pokret koji poziva na zdrav razum i povratak normalnom potrošačkom ponašanju pokrenuo je po mom mišljenju vraćanje i drugim zdravorazumskim odlukama. Tako je na primjer popularni webshop Cult Beauty odlučio stati na kraj retuširanim slikama prilikom promoviranja proizvoda. Iskustvo proizvoda uvelike ovisi o očekivanu, a nerealna očekivanja ne pomažu nikome.

Dermatolozi protiv filera

Dermatolozi naravno nisu protiv filera. Oni su izvrsno rješenje za svjež izgled pa čak i za pomoć kod ožiljaka od akni. Ono što je zanimljivo jest da se počelo govoriti od filler blindness. Ovo se dogodi kad je osoba naviknuta na svoje lice s filerima, pa tako ne vidi kad se dogodi trenutak pretjerivanja kojim se potpuno izobliči simetrija i crte lica. Mnogi dermatolozi svoj rad gledaju kao umjetničko djelo poput kipara gdje je prirodnost imperativ, a pretjerivanje je znak manjka talenta. O fenomenu filler blindnessa počeli su progovarati mnogi dermatolozi na društvenim mrežama, pozivajući pacijente da se malo smire sa svojim željama kojima će upropastiti izgled i možda na par tjedana skinu s društvenih mreža.

Iznenađenja u kozmetičkoj industriji nikad ne fali. Zanimljivo je promatrati kako se sve promjene mogu zapravo sažeti na potrebu za realizmom. Poziva se na realistično potrošačko ponašanje, zbog realističnog načina korištenja nekih sastojaka došlo je do prilagodbe legislative, estetski zahvati zahtijevaju preciznost i što prirodniji izgled, a čak se i s uporabom šljokica i proizvodima kojima se postiže sjaj želi postići pseudo-prirodan izgled kojim se blago naglašava zdrav izgled kože. Uz ovaj silni beauty realizam, bit će zanimljivo promatrati što će se razviti u sljedećoj godini. Očekujem slijed suptilnosti i kozmetičkog razuma, nakon kojeg će nam sva ta suzdržanost dosaditi i vratiti kozmetičku ekspresiju kao trend. 

SAZNAJ VIŠE: