Trenutno svjedočimo jednoj od najboljih i najkompletnijih promocija filmova u povijesti filmske produkcije. Film „Barbie“ je mogao proći kao samo još jedan slatkasti projekt u nizu inspiriran dječjim igrama i bajkama. No, zahvaljujući izvrsnom strateškom timu, „Barbie“ je postao puno više od toga. Koja su njegova stvarna postignuća? U potpunosti je okupirao svijet mode što dosad nije uspjelo niti jednom filmu. Zavio je naše feedove na društvenim mrežama u ružičastu boju što mjesecima nije silazilo s trendinga. Postao je inspiracija za pokretanje brojnih usluga koje su kompletno u Barbie tematici. Naposljetku, postavio je rekord za najveći debi u 2023. godini dosad sa zarađenih 155 milijuna dolara. Usporedbe radi: „Oppenheimer“, kojeg nazivaju jednim od najvažnijih filmova današnjice, zaradio je 80,5 milijuna dolara, gotovo upola manje od Barbie. Možemo se složiti da je najveća promocija Oppenheimera bila ta što izlazi na isti dan kada i Barbie pa je nastala sveopća Barbenheimer manija.
Neki bi pomislili da je za promociju filma dovoljno to što obrađuje temu Barbie i Kena. Da će se promocija dogoditi sama od sebe jer je ipak riječ o najpopularnijoj lutki na svijetu koja izaziva nostalgiju igre nizu generacija. No, to je daleko od istine. Riječ „Barbie“ koja stoji u naslovu neće prodati film. Film prodaje sve ono što se planski događa prije same premijere, što je tim iza Barbie filma izveo maestralno. Mi smo popratili cijelu priču, od prve fotografije Margot Robbie u ulozi Barbie pa sve do premijere filma. I nakon tako velikog uspjeha, želimo izdvojiti ključne trenutke ove marketinške senzacije koja će zasigurno ući u udžbenike kao primjer kako kreirati savršenu kampanju za svoj film koja će vam osigurati ogromnu zaradu.
Pogled na glumce filma godinu dana ranije
Za dolazak Barbie filma saznali smo u travnju 2022. godine kada je objavljen na CinemaConu u Las Vegasu. Već je tada kretala lagana euforija nakon što su otkrivena glavna lica filma: Margot Robbie kao Barbie i Ryan Gosling kao Ken. Nedugo nakon najave filma, na društvenim je mrežama podijeljena prva fotografija glumice u ulozi Barbie. Na slici Robbie sjedi u poznatom ružičastom kabrioletu odjevena u baby plavu kombinaciju, nasmiješena od uha do uha. To je rezultiralo pojavom barbiecore estetike. Čitavo prošlo ljeto barbiecore je drmao modnim trendovima, a ružičasta je postala najpopularnija boja sezone.
Što smo naučili? Dovoljno rano odaberite jednu scenu iz filma ili sa snimanja za koju znate da će pokrenuti lavinu.
Prvi trailer i kreativni promotivni posteri
Godinu dana kasnije, tri mjeseca prije izlaska filma, izašao je prvi trailer filma Barbie za kojim su svi poludjeli. S obzirom na barbiecore estetiku koja nas je već zavila u ružičasto, s nestrpljenjem smo iščekivali prvi pogled na film. Trailer nije razočarao, imao je sve elemente koji su bili potrebni, a što je najvažnije: igrao je na naše dječje emocije. Prvi kadar trailera su Robbiena stopala uzdignutog rista jer kao što znamo, Barbie nikad nema spuštena stopala. Zatim vidimo Barbie koja silazi iz svoje kuće lebdeći u zraku jer naravno, kao djeca, nikad se nismo trudili našu barbiku voditi po stepenicama. Trailer nam je dao uvid u to koliko je redateljica Greta Gerwig mislila na svaki detalj što je dalo naslutiti da će film biti vrhunski. Što smo naučili? Emocije uvijek dobro prolaze ako se pametno prikažu.
Veliku marketinšku kreativu vidjeli smo s promotivnim posterima. Na njima je zasebno prikazan svaki lik iz filma pored kojega je pisala njegova uloga. Rečenica s postera „This Barbie is…“ postala je hit na društvenim mrežama. Posteri su nadahuli korisnike društvenih mreža da se i sami pozabave s promotivnim materijalom. Počeli su fotošopirati svoje omiljene glumce, glumice i likove u krug na posteru upisujući zabavne slogane za svaku osobu. Tim za promociju filma je ovu pomamu savršeno iskoristio i kreirao web stranicu Barbie Selfie Generator koja omogućuje svakome da izradi Barbie verziju sebe. Na taj način je tim još više potaknuo ljude da uskoče u ovaj meme trend. Instagram storyji su bili prepuni Barbie postera.
Što smo naučili? Da nikad ne treba zanemariti trendove na društvenim mrežama i da jedan meme može učiniti jako puno toga za promociju filma ako ga dobro iskoristite.
Vođenje gledatelja na izvanredni set filma
Marketinški tim filma koristio je svaki trenutak da nas provede iza kulisa. Veliki uspjeh bio je video časopisa Architectural Digest u kojem nas Margot Robbie vodi po Kući iz snova, specifično napravljenoj za film. Tu smo otkrili da je svaki element seta fizički izgrađen, bez korištenja CGI-ja. Očarao nas je produkcijski dizajn, pomno odabrana ružičasta boja i svaki detalj kuće koji ukazuje na to da ovdje živi Barbie. Video je postao toliko veliki hit da je samo nekoliko dana kasnije na Airbnb-u osvanula replika Kuće iz snova uređena u stilu Kena koju možete iznajmiti.
Što smo naučili? Uvijek iskoristite priliku pokazati najveličanstvenije kreacije vašeg višemjesečnog rada na projektu.
Margot Robbie: Barbie ikona stila
Promociju filma u velikoj količini čine i sami glumci. Margot Robbie i njezini stilisti znali su koji im je zadatak: pretvoriti glumicu u živuću Barbie lutku izvan seta. Dva tjedna se nije prestajalo pričati o odjevnim kominacijama koje je Robbie nosila na promocijama filma u raznim gradovima. Svima je jasno da će Barbie najveći utjecaj imati na modu (što je pokazalo prošlo ljeto s barbiecorom). Glumičini stilisti su imali savršenu priliku izvuči ikonične odjevne predmete Barbie lutke, skrojiti ih po glumičinoj mjeri i odjenuti ju u najljepše kreacije. I doista smo kao hipnotizirani prelistavali Robbiene fotografije u divnim odjevnim kombinacijama, uspoređujući ih s izvornim Barbie lutkama koje su obučene u mini verzije spomenutih odjevnih komada.
Što su učinili brendovi?
Čitava promocija filma, od zadivljujućih fotografija seta pa do odvažnih Barbie odjevnih kombinacija Margot Robbie, potaknuli su modne i lifestyle brendove da zarade na maniji za filmom. Tako smo netom prije izlaska filma dobili Zarinu Barbie kolekciju, a odjevne predmete iz kolekcije nosili su mnogi fanovi koji su došli gledati film. Barbie tematiku iskoristio je i Aldo za novu liniju obuće i dodataka, a u lipnju su lansirane Superga x Barbie tenisice koje su prošarane ružičastim motivima. Nisu samo modni brendovi uskočili u vagon Barbie trenda: Fenty Beauty je izbacio tekući ruž u jarko ružičastoj boji, samo par dana prije izlaska filma. Pronašli smo i restoran u New Yorku pod nazivom „Malibu Barbie Cafe“ koji je kompletno uređen u Barbie tematici, čak su hrana i piće inspirirani ovom lutkom.
Svatko tko je mogao i želio, uzeo je dijelić Barbie manije u svoju korist. I tako se zatvorio krug: Barbie film je pomogao brendovima da prodaju svoje usluge i proizvode , dok su upravo te usluge i ti proizvodi kreirali još veću euforiju za filmom te mu na taj način osigurali dobru zaradu.