Ako skrolate beauty sadržaj na TikToku (a znam da skrolate), vjerojatno su vam već dojadili prekomplicirani videi s opsesivnim skincare rutinama. 10 koraka ovo, 10 koraka ono, morning shed, silni serumi u slojevima, rigorozno ljuštenje kože… Niz nastavite sami. Osim što sam pobornica takozvane capsule beauty rutine, blizanac sam u horoskopu pa mi sve brzo dosadi, a kada se radi o glupostima, to vrijeme u kojem dolazi do zasićenja je tri puta kraće. Stvari su dijametralno suprotne kad se radi o onome što mi je zabavno, a jedna od stvari u kojima najviše uživam jesu parfemi. Bilo da se radi o hitovima iz devedesetih o kojima se ponovo priča (iako se mnogi više ne mogu isprobati — čast izuzecima koji su preživjeli kataklizmu reformulacija), bilo da je u pitanju pronalaženje novih načina da se poigrate mirisima, riječ parfemi automatski mi vraća pozornost.
@miniparfumstore Check out how I’ve arranged these 313 mini perfumes,huh?#parfumviral #parfume #perfumetiktok #perfume #parfum
♬ original sound – miniparfumstore
Nisam jedina. Danas je #PerfumeTok jedna od najgledanijih kategorija ove platforme, a čak su i teen dečki pali pod čari parfema pa od njih ponekad možete dobiti bolje informacije od onih koje nam serviraju preinačene YouTube influencerice srednjih godina. Da se razumijemo, nemam ništa protiv ovih drugih, jednostavno su mi dosadne — čast izuzecima. Parfem je u mojoj glavi sinonim za mnoge stvari, ali dosada nije jedna od njih. Neovisno o tome što sam jezivo probirljiva po pitanju toga koji parfem koristim, obožavam ih isprobavati, a samim time volim isprobavati i različite načine da ih nosim — i veliki sam ljubitelj losiona za tijelo, sapuna te mistova za kosu koji prate parfeme (i silno sam nesretna što jedan od mojih omiljenih nema ništa od tog propratnog asortimana — Celine, probudite se).


Realno, koliko ste puta poželjeli mirisati na neki proizvod koji i nije parfem? Znam puno ljudi koji bi sve dali da im omiljeni mist za tijelo bude postojaniji, na primjer. Isto tako, znam ljude koji svoj signature scent dobivaju tako što kombiniraju mirišljave proizvode za njegu i parfeme, kao i različite parfeme — iako priznajem da sama nisam ovladala klasičnom disciplinom layeringa parfema.
@cammyreviews Replying to @Overwhelmed cant believe its not 🧈 @Sora Dora @Sana Jardin @Snif @odetteparfumco @Sol de Janeiro #perfumetok #perfumes #perfumetiktok #fragrancetok #butterperfume #gourmandfragrance #lactonicperfume #cozyperfume #butter #yum #fypage #fyp
♬ Winter Wonderland by Piano Trio(1137381) – TAKANORI ONDA
Postoje kreatori sadržaja posvećenog parfemima i oni rade TikTok haulove, istražuju dupes, propagiraju mikro-trendove koji nas potiču da više mirišemo, više isprobavamo (i da više kupujemo, ali to vas nitko ne tjera — dovoljna je i ekskurzija u omiljenu parfumeriju bez kupovine da vam bude zabavno). Brendovi lansiraju body mistove, flankere i nove mirise brzinom svjetlosti. “Klinci” se posebno lože na parfeme slavnih, koji nisu nikakva novost, ali danas zauzimaju najvidljivija mjesta u trgovinama. Iako ne vjerujem da će Sabrina Carpenter ikada biti Madonna, potpuno je jasno da je u nečemu uspjela dostići Britney — i da sada svi mirišu na njezin Espresso. Tu dolazimo do činjenice da jako velik dio mirisa i svih mirišljavih proizvoda zapravo više i nije namijenjen odraslima, već djeci i tweens generaciji. Ovo je daleko bolje nego da ih se uvjerava kako trebaju mazati lice retinolom sa 13 godina — da ne pričamo o tome koliko je manje štetno. I sama sam postala opsjednuta parfemima s 11 ili 12 godina, iako tada nije bilo nijedne influencerice da me u bilo što uvjerava.

I dok pilinge, serume i tretmane za sve i svašta nećemo nikad odbaciti, dojam je kao da su parfemi preuzeli glavnu ulogu. Je li miris nova beauty opsesija koja je trenutno prevazišla skincare?
Ako pogledamo brojke, svi pokazatelji upućuju na da. Tržište parfema 2024. godine procijenjeno je na 31,41 milijardu dolara, a očekuje se da će do 2030. dosegnuti 49,05 milijardi. S druge strane, skincare je 2024. završio kao kategorija s najsporijim rastom, zabilježivši tek 2% povećanja.
@cammyreviews some basic fragrance vocab from a non-expert! if youre interested in more in depth explanation, @invisiblestories has a fantastic series called “speaking perfume” where she explores a lot of these terms and concepts in a much more eloquent and educated manner!!! Check it 🤍 #perfume #perfumetok #perfumevocabulary #perfumeeducation #gourmand #sillage #fragrancetok #fragrancetiktok #powdery #fypage
♬ Idyllic jazz bossa nova with piano and guitar(1298871) – TAKANORI ONDA
Ali zašto je to tako? Odakle odjednom toliki interes za sve što ima veze s mirisima? Internet i društvene mreže omogućili su svima da usvoje vokabular kojim mogu govoriti o skincareu na način koji im daje osjećaj da “nešto stvarno znaju o toj temi”, a mislim da se ista stvar dogodila i s industrijom parfema. Na neki način, ljudi su dobili uvid u svijet koji im je ranije bio nedostupan.

Pored toga, parfem je oduvijek bio bezvremenska beauty kategorija, ali i alat za samoizražavanje i autentičnost. Upravo je ovo drugo ključno za njegovu privlačnost za Gen Z. Baš kao i makeup, miris je jasan način da svijetu pokažete tko ste, bez ijedne izgovorene riječi.
@demi.rawling Smelling like summer🥰🥰🥰 #perfume #perfumetiktok #dubai #fragrance #perfumetok #perfumecheck
♬ original sound – Demi Rawling
Kategorije parfema također se šire, proširujući značenje onoga što parfem može biti. Naravno, i dalje možete kupiti klasičnu bočicu parfema, ali sada je sve više losiona za tijelo, krema, pilinga, mistova svih vrsta, ulja i čvrstih parfema, koji su općenito povoljnije cijene. Body mistovi, koji su bili vrlo popularni dok sam i sama bila teen, vratili su se na scenu uz prasak (i zato već koju sezonu pričamo o Sol De Janeiro linijama), a čak i veliki brendovi sve češće ulaze u tu kategoriju. Posebno su oni pristupačniji ulazak u svijet parfema — možete izgraditi svoju malu kolekciju, isprobati više mirisa i osjećati se kao pravi mali znalac, a da pri tom ne odete u bankrot (ili ne potrošite cijeli džeparac, ovisno koliko imate godina). Upravo je eksperimentiranje s ovim povoljnijim mirisima ili odvajanje vremena za isprobavanje parfema, te učenje kako dešifrirati parfemske kodove ono što pruža radost i uzbuđenje.
Još jedna bitna stavka — rekla bih i presudna — jest to što se parfemi ipak moraju doživjeti uživo. Iako se priča o njima odvija online, ne postoji način da ih online i doživite. Parfemi su, u osnovi, savršen pokretač razgovora, a porast sadržaja o parfemima, novih mirisa i evenata za razmjenu parfema nekako zadovoljava i želju za stvarnom, osobnom povezanošću. Neću lagati — volim kada mi netko, poznat ili nepoznat, pod uvjetom da nije creepy, kaže kako lijepo mirišem, iako parfem ne stavljam zbog drugih. Potpuno razumijem kako je na osnovi toga lako započeti razgovor. Kada na to dodamo da parfem ne može izazvati nikakvu štetu (poput pogrešne rutine njege ili neprimjerenih estetskih procedura) osim po novčanik, ova ne-tako-nova opsesija parfemima mi je apsolutno draga. Ako me vidite u parfumeriji kako špricam oblake ispred sebe, slobodno se javite.