Tinder otkriva: kako je Gen Z redefinirao kulturu datinga

Tinder je pokrenuo prvu globalnu kampanju „It Starts With A Swipe“ s kojom je otkrio kako današnje generacije redefiniraju načine upoznavanja, neobaveznih druženja i ulaženja u ozbiljne veze
01.03.2023.
IMAGE SOURCE: Pinterest

Svaka generacija vodi svoja pravila kada su u pitanju ljubavni odnosi. Danas ne možemo ni zamisliti što su žene i muškarci prije samo pedesetak godina očekivali od svojih partnera. Zahvaljujući brojnim društvenim pokretima, polako se miču stigme po pitanju različitih načina datinga pa su tako novije generacije puno slobodnije u ljubavnom eksperimentiranju. Bilo je neminovno da će digitalno doba promijeniti način izlaženja, vođenja veza i pronalazaka partnera.

Ljudi su s današnjom tehnologijom globalno povezaniji, a opet se čini da je tako teško s nekim započeti vezu. Ili to možda i nije baš tako? Najpopularnija dating aplikacija Tinder objavila je svoju prvu globalnu kampanju „It Starts With A Swipe“ otkrivajući kako mladi redefiniraju spojeve i upoznavanje partnera na aplikacijama. A samim time odbacuju sve negativne konotacije koje se vežu uz Tinder te ostale dating aplikacije.

Tinder globalna kampanja „It Starts With A Swipe“ pokrenuta je kako bi se naglasila ljepota svih mogućnosti koje ova aplikacija nudi korisnicima. Također, ovom se kampanjom željelo pokazati da Tinder treba prestati gledati kao rubnu aplikaciju koja je isključivo povezana sa zabavom za jednu noć jer ona doista djeluje oslobađajuće kod današnjih generacija u vođenju bilo kakve vrste odnosa. Statistički podaci ove aplikacije potvrdili su tu informaciju, kao i činjenicu da je došao potpuno novi val dating kulture. Melissa Hobley, globalna marketinška direktorica Tindera kaže da su korisnici ove aplikacije „promijenili način dejtanja odbacivanjem tradicionalnih pogleda i prihvaćaju iskustva pod vlastitim uvjetima, da ne spominjemo potpuno novi rječnik.“

„One night stand“ fraza ne označava više istu stvar

Ako pitate milenijalca za Tinder, on će vam odgovoriti da je riječ o aplikaciji za seks. Reći će vam da na Tinderu nećete pronaći srodnu dušu niti započeti stabilnu vezu, već samo nekog s kim ćete se zabaviti na jednu noć. Generacija Z ne misli tako. Prema Hobley, čak 56% mladih smatra da su engleske fraze „hookup“ i  „one night stand“( što bi kod nas značilo zabava za jednu noć) potpuno zastarjele i za njih znače nešto drugačije nego starijim generacijama. Za generaciju Z, „hookup“ je samo dio procesa upoznavanja i način da istraže vezu bez pritiska i određenih pravila. „Hookup“ nije nešto čega bi se itko trebao sramiti. Tinder nije samo aplikacija za seks, a to pokazuju i nedavni podaci da su dugoročne veze među korisnicima Tindera glavni cilj, pri čemu 31% njih traži dugoročnu vezu (do 40% sa svim korisnicima na globalnoj razini), a samo 14% traži kratkoročnu vezu. Tinder je mjesto za sve što samci od 18 do 25 godina žele u svojem iskustvu dejtanja: od iskrenosti i autentičnosti do raznolikosti i inkluzivnosti.

Tinder kao aplikacija za pronalaženje ljubavi

Među generacijom Z postoji ta moderna bajka u kojoj je glavno mjesto upoznavanja Tinder. Ova dating aplikacija u svojoj kampanji naglašava da su njezini korisnici sa svojim odabranicima putem Tindera prošli sve: od prvog „da“, ležernog hookup-a, preko upoznavanja s prijateljima, ostavljanja četkice u partnerovom stanu pa sve do definiranja veze i upoznavanja s roditeljima. Generacija Z se na Tinderu ne ustručava postavljati prava i važna pitanja. Čak 63% korisnika Tindera se želi povezati s nekim tko dijeli ista stajališta i iste vrijednosti. To samo dokazuje da su se mladi opustili u korištenju dating aplikacija kao potencijalnog alata za pronalaženje partnera.

Ležerno dejtanje i ljubav prema samome sebi

Već smo se uhvatili teme situationshipa i self-carea, a statistički podaci na Tinderu nam samo potvrđuju sve o čemu smo pisali. Što se tiče ljubavi prema sebi, 80% osoba u dobi od 18 do 25 godina kaže da je njihov glavni prioritet pri izlascima briga o sebi, a 79% njih želi da potencijalni partneri čine isto. Također, bez obzira na to što većina korisnika želi dugoročnu vezu, draži im je ležerniji ulazak u tu vezu. Odnosno, mladi ne žele pritisak definiranja svakog koraka u dejtanju s nekim, već su otvoreni prema mogućnostima koje proizlaze iz stvaranja novih veza i poznanstava.

To pokazuju podaci da su tri glavne stvari koje mladi trenutno traže društvo, prijateljstvo ili situationship. Ono što možemo zaključiti je to da mladi iz generacije Z na puno opušteniji način ulaze u nova poznanstva, traže nekoga s kime im je lijepo i tko dijeli ista mišljenja kao i oni, bez pritiska ulaženja u ozbiljnu vezu. Mladi žele da veza dođe spontano, ako im je sada lijepo s nekim, zašto bi forsirali definiranje odnosa? Također, generacija Z odbacuje sramotu koja se veže uz hookup jer je on dio procesa upoznavanja i samo zato što se s nekim „zabrijali na jednu noć“, ne znači da ga morate odmah prekrižiti.

SAZNAJ VIŠE: