Što jedu fitness trenerice u jednom danu: Nika Stanko

Našu popularnu rubriku u kojoj otkrivamo što jedu fitness trenerice u jednom danu nastavljamo s trenericom Nikom Stanko koja radi u Dora Body Studiju
17.09.2023.
IMAGE SOURCE: Andrea Jelić
RECOMMENDED

Nika Stanko je osoba koju trebate ako razmišljate o yogi. Vodi satove yoge u poznatom zagrebačkom studiju Dora Body Studio i uvijek su popunjeni do zadnjeg mjesta. Zato smo je pozvali u našu rubriku i zamolili je da nam otkrije svoje prehrambene navike i svoj lifestyle. Evo što nam je rekla:
Nikada u životu nisam brojala kalorije, niti sam se time opterećivala. Smatram da imam jedan zdrav i opušten odnos s hranom. Volim jesti i uživam u hrani, pogotovo kad mi ju netko drugi pripremi. Imam osjećaj da danas žene previše vremena troše na zbrajanje kalorija, smišljanjem strategija i računica oko hrane, umjesto da to vrijeme radije potroše na plesu, treningu, društvu s prijateljima i uživanju.. i između ostalog, uživanju u hrani. Hrana je gorivo koje pokreće naše tijelo, ali isto tako hrani i našu dušu. Gladan čovjek je i mrzovoljan čovjek.

VAŽNOST KRETANJA

Treniram između 4-6 puta tjedno. Odradim 5 yoga satova svaki tjedan sigurno, 4 sa svojim grupama i jedan za sebe i jedan funkcionalni trening. Što se tiče funkcionalnog treninga, svaki tjedan mi se razlikuje, ovisno o slobodnom vremenu koje imam za sebe s obzirom na to da sam mama. Nekad se zna dogoditi da uz yogu taj tjedan odradim dva ili tri funkcionalna treninga, nekad jedan. Osim yoge i treninga obožavam planinu i planinarenje, tako da vikendom često odem na sljeme, Japetić, a ako imam više vremena volim otići na ozbiljniji izlet u planinu poput Risnjaka, Kleka ili Velebita.

VRIJEME OBROKA

Često mi se zna dogoditi da jedem kasno navečer ili nekad da uopće ne večeram. Zbog dnevnih obaveza i djeteta večeru sebi ne stignem napraviti do nekog normalnog doba i mojih 10 minuta za večeru bude kasno. Kroz dan jedem raznoliko i trudim se unositi zdrave namirnice. Moja prehrana je pretežito plant based, pojedem meso, ali ga ne volim pripremati tako da kad ja kuham to će uvijek biti neko povrće, pasta ili gusta juha. Ako nemam neki ostatak jela od jučer ili od ručka, navečer mi se ne da kuhati i onda to često budu ugljikohidrati ili slatko koje obožavam.

DIJETA

Ako se dobro sjećam, mislim da sam prvi i zadnji put na dijeti bila na kraju srednje škole, prije maturalne. Na dijeti nisam bila čak niti nakon što sam rodila, a u trudnoći sam stvarno natukla kile. Dobila sam +25 kg i nije me bilo briga. Uživala sam u svojoj trudnoći i kao što rekoh na početku u hrani. Tada sam si stvarno dala oduška, ali znala sam da ću sve to skinuti i bez prevelike muke vratiti se na staru kilažu. Bila sam aktivna kroz cijelu trudnoću i tako sam nastavila nakon poroda, pojačala treninge i kroz neko vrijeme vratila se na staru kližu s još boljom formom. Puno toga je u glavi i ako si ne stvaraš pressing, a znaš svoj cilj biti će ti lakše provest to i u djelo.

Inače jedem raznoliko i trudim se imati optimalan omjer unosa proteina, masti i ugljikohidrata. Koristim zdrave i kvalitetne namirnice, volim koristiti začine i razne vrste žitarica i sjemenki. S obzirom na to da meso nije prvo u mom jelovniku, proteine unosim kroz grahorice, jaja, ali ni s time se previše ne opterećujem. Doručak mi je najbitniji i najdraži obrok u danu i od njega sve kreće. Ako se slučajno dogodi da ne stignem pojesti doručak, vrlo brzo postajem slaba i nervozna. Drugi po redu je ručak i međuobrok, a večera mi je nekako najmanje bitna.

UGLJIKOHIDRATI U PREHRANI

Ugljikohidrate ne izbjegavam. Jedem kako se osjećam i što mi se tom trenutku jede. Ista stvar je i s pićem, sokove jako rijetko konzumiram jer ih ne volim, ali čašu vina teško odbijem. Slušam svoje tijelo i poštujem to. Nama ženama hormoni uvijek diktiraju i utječu na život, pa isto tako i na hranu. Barem je tako u mom slučaju, kada sam u pms-u, uvijek mi je izraženija želja za ugljićima, fast foodom i slatkim. I kada sam u tom emocionalnom vrtlogu to i jedem (što naravno nije kroz cijeli dan ili svaki dan). Kad izađem iz tog ciklusa više me tijelo to ne traži toliko. Tako da se sve to tu negdje iznivelira. U svemu u životu trebamo imati balans.

PRIMJER DNEVNOG JELOVNIKA

Doručak:

Kava sa zobenim mlijekom
Zobena kaša sa suhim brusnicama ili borovnicama i keksom
Sendvič jaje – jaje na oko, kruh sa sjemenkama, neko lisnato povrće, ajvar
Grčki jogurt s granolom i suhim voćem

Ručak:

Cikla salata s jajima
Tuna salata
Pasta s pestom i pečenim cherry rajčicama
Gusta juha od pečenog povrća

Večera:

Pečeni batat, mrkva i luk u medu sa Salakis sirom
Bruschette s hummusom od cikle