Slučaj Shein: Influencerska putovanja su postala kontroverzna

Ovih dana društvene mreže bruje o influencerskom putovanju koje je organizirao fast fashion div Shein. Evo što je problematično
28.06.2023.
IMAGE SOURCE: Instagram/TikTok/ Pinterest
RECOMMENDED

Kada želite promovirati neki proizvod ili destinaciju onda na put povedete nekoliko influencera koji bi trebali proširiti priču među svojom publikom kao što je to nedavno napravio Shein. Ovo je jedan od oblika oglašavanja koje brendovi često koriste jer se tijekom boravka na nekoj lokaciji stvara iskustvo i svijest o proizvodu/usluzi i dojmovi se obično dijele u real timeu, a sav isporučeni sadržaj je ispoliran do zadnjeg detalja. Prije početka pandemije ova putovanja su bila standard, a najpopularnije i najluksuznije aranžmane je imao beauty brend Tarte.

U slučaju ovog brenda sve je bilo izvedeno na najvišem nivou od leta prvom klasom do smještaja u nekom resortu s pet zvjezdica. Zadatak influencera je obuhvaćao dobru zabavu, pripremanje za izlaske (naravno samo s Tarte proizvodima) i širenje svijesti o coolnessu ovog brenda. Tarte je imao odlične rezultate od svojih putovanja i svjetski influenceri su se pomamili za pozivnicom za svaki sljedeći. Nakon pandemije su stvari postale zanimljive. Ljudi su promijenili mišljenje i prikazi ekstravagancije ih više nisu impresionirali i stvarali im FOMO. Naprotiv, Internet se digao protiv prikazivanja izobilja, a posljednji influencerski put u Dubai im je donio više štete nego koristi. Nemojte krivo shvatiti. Brendovi i dalje vode influencere na svoja predstavljanja, samo to rade u malo decentnijem aranžmanu nego prije.

Sada dolazimo do kontroverznog putovanja koje okupira medijske naslove, a koje ima puno ozbiljnije posljedice od razmazivanja kokosovog ulja pod nekom palmom u resortu. Shein je tvrtka koja je više puta javno prozivana zbog nehumanih uvjeta u kojima njihovi zaposlenici rade. Štoviše, postoji dokumentarac „Inside The Shein Machine“ koji je prikazan na kanalu Channel 4 i u kojem su jasno prikazani izrabljivački uvjeti u kojima zaposlenici rade.

Smjene traju 18h, radnik dnevno treba proizvesti 500 komada odjeće. Najveća plaća iznosi 500 eura i te iznose dobiva tek nekolicina radnika dok ostali dobivaju 3 centa po danu! Ako se odjeća ošteti, radnicima se šteta oduzima od bijedne plaće. Ne zaboravimo da Shein financiraju kupci i da je ova tvrtka prošle godine procijenjena na 100 milijardi dolara, a tjedno izbace 6000 novih komada odjeće. Shein plaća TikTokere za velike haulove. Kad kažemo velike onda to doista i mislimo. Kutije odjeće se šalju na adrese influencera koji nekim čudom više nikada ne odjenu tu silnu količinu odjeće koju naruče i prikažu svojim pratiteljima.

https://www.instagram.com/tv/Ct-TG-prC0-/?igshid=MzRlODBiNWFlZA%3D%3D

Sve ovo je počelo stvarati negativan pr za tvrtku i vjerojatno utjecati na prodaju pa su odlučili organizirati put iskupljenja na koji su poveli nekoliko američkih influencerica koje su podijelile svoja mišljenja o pravednim uvjetima rada u Sheinu. Sheinova tvornica je predstavljena kao Google za fast fashion s odličnim uvjetima rada i etičkim tretiranjem zaposlenika. Ako pogledate videa influencerica možete zaključiti da se u Sheinu radi od 08 do 18h i da se radnici doslovno ne oznoje tijekom svog radnog dana. Totalna suprotnost od dokumentarca u kojem je novinar na tajnom zadatku otkrio stvarne uvjete rada u kojima nastaju njihovi komadi.

Društvene mreže su podivljale, a najviše negativnih komentara je dobila influencerica @danidmc koja je zbog pritiska javnosti izbrisala videa s TikToka. Influencere se optužuje da su zbog honorara i besplatnog puta prodali svoj integritet i postali sudionici u izrabljivanju ljudi. Shein već neko vrijeme nastoji „očistiti“ svoj imidž, a razlog nije nagla briga za radnike i neko moralno prosvjetljenje. Tvrtka se priprema za IPO u 2024. u Americi te sve pr strategije idu u tom smjeru. Name of the game je: profit prije svega.

SAZNAJ VIŠE: