Nedavno smo pisali o lošem stanju na resale tržištu tenisica, a kada je luksuzna moda u pitanju, situacija je ipak stabilnija. Štoviše, dobro je vrijeme za ulaganje u neke modne klasike (i one koji će to tek postati). Ako se spremate na investiciju takve vrste, obavite domaću zadaću i istražite kretanja i trendove na tržištu – kao i sa svakom vrstom ulaganja, ona u odjeću i modne dodatke nosi svoje uspone i padove.
Luksuzni komadi koji se uvijek gledaju kao pametna investicija i dalje su Hermès i Chanel torbe. Chanel je trenutno tema razgovora zbog aktivnog povećanja cijena i strategije kojom fokus stavljaju na Classic Medium Flap torbu. Njihovi klasični modeli najbolja su investicija koja na resale tržištu drži odličnu cijenu, a i inače univerzalno pravilo kojeg se možete držati je – ne ulažite u komade koji su previše vezani za sezonski trend – što je komad više trendi, rizik da će održati cijenu je veći.

Ulogu igra poželjnost, ekskluzivnost i aktualnost. Dobar primjer je Beyonce s albumom Summer Renaissance na kojem spominje brenda Telfar. Potražnja za Bushwick Birkinicom, kako joj tepaju, nakon toga je na The RealReal platformi skočila za 85 posto. I Calvin Klein je dobio na pažnji nakon seksi billboard kampanje s glumcem trenutka, Jeremyjem Allenom Whiteom, a nakon što je Jeremy na nedavnim dodjelama nagrada nosio zanimljive broševe na odijelima, pretraživanje ovog zanemarenog dodatka također je skočilo.

Luksuzno resale tržište zahvatio je Y2K val jednako kao i svaki segment modne industrije pa je trenutno najtraženija torba je Fendi Baguette koja je ostala usko vezana za seriju Seks i grad, a na Rebag platformi popularnija je za 113 posto. U koje se luksuzne komade još isplati uložiti? Po predviđanjima platformi The RealReal i Versatile Collective, trenutno su to Bottega Veneta Intrecciato Hobo torba, Dior Saddle model i Tiffany & Co. Elsa Peretti Bone Cuff narukvica. I The Row je u igri, zajedno s trendom tihog luksuza aktualan je na tržištu pa pretraživanje modnih dodatak čistih, jednostavnih linija i sofisticiranog dizajna kao što su Margaux i Sofia torbe na eBayju u odnosu na prošlu godinu skočilo za 800 posto.

Margaux je trenutno torba oko koje vlada veliki hype i treba tek vidjeti hoće li održati vrijednost. Ono s čim nećete pogriješiti, i u tome se slažu svi analitičari, je ulaganje u heritage brendove među kojima su najsnažniji Louis Vuitton, Chanel i Hermès, jedine kuće s najvećom vrijednosti kod preprodaje. Prema Rebag podacima iz 2023, Hermès Constance, Hermès Picotin, Chanel Deauville Tote i Louis Vuitton Neverfull zadržali su u prosjeku 127%, 120%, 114% te 136% svoje vrijednosti. Između ova četiri imena, Hermès torba i dalje je superiorna na tržištu, a prate ju Chanel kao i Goyard.
Od brendova na koje valja obratiti pažnju, tu su Loewe, Miu Miu i nove kolekcije Phoebe Philo, imena koja su trenutno trending, no s prolaskom vremena njihova vrijednost na resale tržištu sigurno će se zadržati. Loewe Puzzle model i Miu Miu torbe trenutno su komad u koji se isplati uložiti. Osim Miu Miu za kojim skače potražnja nakon svake revije, debitantska revija Chemene Kamali za Chloe u veljači ove godine potaknula je boho trend, povećano zanimanje za klompama kao i općenito za brendom.

Pretraživanje brenda Chloe poraslo je za 30 posto, a kupnje njihovih komada su skočile za 130 posto. Funkcionira i obrnuto, pa i više nego kolekcije, izmjene na pozicijama kreativnih direktora utječu na vrijednost. Nakon odlaska nekog imena iz modne kuće, primjerice Daniela Leeja iz Bottega Venete ili Michelea iz Guccija, komadi s njihovim potpisom postaju gotovo limited-edition roba kojoj skače vrijednost i poželjnost.

Ono što je karakteristično za generaciju Z koja kupuje na resale stranicama, i što je dobar savjet za uštedu na dizajnerskim second hand komadma, je ulaganje u predmete čije stanje nije savršeno očuvano već dobro ili osrednje. Cijena takve robe uvijek je povoljnija, torbu ili neki drugi komad naravno možete popraviti i osvježiti, a u cijeloj priči, za neke ulogu ima i estetika nošenog koja ima svoje obožavatelje među mladim generacijama.