Ovaj bračni par je napravio jedan odličan brend pero®. Evo što trebate znati

17.02.2022.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

„Prskaj od sreće“, taj duhoviti slogan brenda kao da je znao da ćemo biti sretni prskajući mirise mediteranskog bilja ili mente po kadi, pločicama, podovima, prozorima… Iz istarskog pero® laboratorija izašla su sredstva blaga za našu kožu i organizam, dobra prema prirodi, a čišćenje je dobilo neki sasvim novi gušt. Da, pričamo o toj „dosadnoj“ neizbježnoj obavezi kao što je čišćenje kuće, prostora u kojem živimo. Čišćenje je obiteljski posao, kaže pero®, a brend potpisuje i vodi bračni par, Davor Ćiković i Amina Othman Ćiković, koji je odlučio svijet učiniti ljepšim mjestom za život, slobodnim od otrovnih kemikalija.

Davor je još kao student agronomije, odlučio da će sve što će u životu raditi biti daleko od umjetnih pesticida, gnojiva i kemikalija koje se naširoko koriste. On je radije pedalirao ljeti na more u Dalmaciju, na balkonu uzgajao rajčice i iskušavao svoja prirodna sredstva za čišćenje u starim i oronulim studentskim stanovima. Sredstva su prošla test „dan poslije“ brišući tragove dobrih zabava, prolivenih pića, ostataka hrane i mnogobrojnih otisaka. U međuvremenu je Vedrana, Davorova sestra, postala mama dvoje najslađih malih filozofa pa je barba Davor uskakao za čuvanje. A Davorov najčešći odgovor na poziv za čuvanje bio je: „Dopalite, baš čistim!“ Tako se rodila ideja o čišćenju koje ne traži evakuaciju ljudi iz stana jer je prirodno, nema umjetne kemikalije i mirise i ne tjera suze na oči.

Priča o peri ima glavu i rep; duhoviti brending koji je lako zavoljeti, ekološke proizvode koji se stalno nadopunjavaju novim idejama i uvjerljivo su jedna od najzabavnijih poslovnih priča na domaćem tržištu. O peri smo razgovarali s Davorom.

VEĆ NEKOLIKO GODINA PERO® JE PRAVI FREND NAŠIH KUĆANSTAVA I PRIPADA MALOJ HRVATSKOJ SCENI PRIRODNIH PROIZVODA ZA ČIŠĆENJE. RECITE MI KADA JE ZAPRAVO DOŠLO DO IDEJE POKRETANJA TAKVOG BRENDA NA NAŠEM TRŽIŠTU I TKO STOJI IZA TOGA.

Drago mi je to čuti. Uvijek mi je simpatično kako ljudi doživljaju pero® upravo tako, prijateljski, ljudski. Krenuli smo 2016. godine s idejom da očistimo domove od toksičnih kemikalija, populariziramo čišćenje bez zagađivanja okoliša, bez ispuštanja otrova u vode, bez ugrožavanja drugih živih bića i resursa. Bila je dovoljna jedna ekonomska kriza nakon završetka fakulteta, par propalih poslova u propalim firmama, djevojka i ja u rentanom stanu od 30 m2, bez djece, bez kredita, bez ičega za izgubiti. Vratio sam se ideji o čišćenju koje ne traži evakuaciju ljudi iz stana jer je prirodno, nema umjetne kemikalije i mirise i ne tjera suze na oči. Čišćenju, kao zanemarenoj, dosadnoj kategoriji koja dotad nije doživjela potrebni kulturološki pomak.

ZAŠTO IME „PERO®“?

pero® jer pere, jer na čakavskom znači list, jer svatko ima nekog Peru, jer je simpa, kratko, lako pamtljivo. Da moramo naći neko ime za brend, savjetovala nam je dizajnerica. Onda smo djevojka i ja jedne večeri sjeli na kauč u našoj rentanoj garsonijeri i krenuli na papirić zapisivati sve što nam je padalo na pamet. Drugo jutro smo ispitali prijatelje i poznanike i pero® je gotovo svima bilo bez veze. Jedino je ekipa iz marketinške agencije Utorak rekla: “To je to! Super vam je pero®, nećete naći bolje od toga!”. I tako se rodio pero®.

TRI VAŽNE RIJEČI KOJE OPISUJU PERU?

Zabavno, jednostavno, prirodno.

TRUDITE SE DA SASTAV PERINIH PROIZVODA BUDE HRVATSKOG PORIJEKLA I NARAVNO PRIRODAN. ŠTO TO ZAPRAVO ZNAČI ŠTO SE TIČE SASTOJAKA, A ŠTO TO TOČNO ZNAČI ZA KORISNIKE PERINIH PROIZVODA?

Naši proizvodi za čišćenje, pranje rublja i osobnu higijenu napravljeni su isključivo od prirodnih sastojaka iz održivih izvora i svi ponosno nose ECOCERT certifikat. 99.92 % sastojaka je prirodnog podrijetla te biorazgradivo u okolišu. Više od 85% sastojaka je hrvatskog podrijetla. Proizvodimo u malim serijama, a izrada je djelomično ručna. Sirovine koje koristimo su prehrambene i farmaceutske čistoće, poput sode bikarbone, limunske kiseline, kokosova sapuna, glicerina. Vodimo se idejom jednostavnih, razumljivih formulacija. Bitno nam je da naši kupci znaju što se nalazi u bočicama koje drže u rukama i unose u svoj dom. Poznato je da kemikalije, umjetni mirisi, boje i razni stabilizatori oslabljuju imunitet i uzrokuju kožne alergije i urtikarije, ali je manje poznato da kemikalije iz deterdženta i proizvoda za osobnu higijenu ulaze u tijelo preko kože i čine štetu kardiovaskularnom, respiratornom sustavu i negativno djeluju na hormonalni sustav. pero® proizvodi su pročišćeni od apsolutno svih umjetnih mirisa, boja, kemikalija i fosfata. Proizvodi su prepoznatljivi i po mirisima eteričnih ulja mediteranskog bilja: lavande, ružmarina, kadulje, bosiljka, mažurana, lovora i mente.

Prirodni mirisi puno su kompleksniji od sintetskih, stvaraju osjećaj ugode, djeluju opuštajuće te uz to imaju antibakterijska i antivirusna svojstva. Na sapune smo osobito ponosni jer za razliku od drugih sapuna, gdje je inače standard da sadrže konzervanse, naši sapuni ih ne sadrže. Napravili smo formulaciju koja je samokonzervirajuća. Osim toga novu zero waste liniju proizvoda pero® zero temeljimo na upcyclingubotaničkih ostataka iz prehrambene i poljoprivredne industrije pa proizvode punimo mljevenim cvjetovima organske kamilice, eko lišćem masline, zobi, kokosom, mljevenim kakaovcem…

KOLIKO JE BILO ZAHTJEVNO POKRENUTI TAKAV BREND KOD NAS? IMATE LI UOPĆE KONKURENCIJU?

Kad sam počinjao, eko scena u Hrvatskoj bila je poprilično mala, tek grupica entuzijasta ili onih koji bi zbog određenih zdravstvenih problema davali šansu ekološkim proizvodima.

„OSIM TOGA, ČIŠĆENJE JE OMRAŽENA I DOSADNA KATEGORIJA, A I PROIZVODI SU IZGLEDALI TAKO. DODALI SMO JOJ SAVJEST, ZABAVU I SMIJEH KROZ DIZAJN I FORMULACIJE. NAPRAVILI SMO PRILIČNU POMUTNJU U KATEGORIJI SREDSTAVA ZA ČIŠĆENJE I OSOBNU HIGIJENU.“

Promatramo sve što se događa u branši, ali smo orijentirani na to da radimo na sebi. Krajem prošle godine izbacili smo zero waste liniju pero® zero i voljeli bismo potaknuti i druge tvrtke iz industrije na sličan zaokret. Potpuno smo iskreni i transparenti prema potrošačima i vjerujem da kada dođu do polica, ljudi to prepoznaju i zato nas biraju.

KAKO STE ZADOVOLJNI DOSAD S PEROM I NJEGOVIM RAZVOJEM?

Rekao bih da smo još uvijek u pilot periodu, još uvijek se probijamo i učimo. Počeli smo kao i većina startup priča; radeći s velikim proizvodnim troškovima, konceptom kojeg smo iskušavali, učili i tek sada možemo pričati o skaliranju. Osim toga, kad smo kretali ekologija je bila slabo zastupljena tema, naročito kod nas, a ekološki proizvodi za čišćenje bili su obojeni prizvukom podsmjeha ili pomodarstva. Sretan sam da sada uspijevamo privući ne samo zatvorenu skupinu ljudi koji su već svjesni ekoloških problema, već iskustvom proizvoda promijeniti navike ljudi koji ranije nisu ni razmišljali o ekološkim i zero waste proizvodima.

KAKO PLANIRATE I OSMIŠLJAVATE DALJNJI RAZVOJ PERE I DOLAZITE DO NOVIH IDEJA? ČUJEM DA STE OSMISLILI NEŠTO JAKO ZANIMLJIVO.

Kao tvrtka biotehnologa, usredotočeni smo na pružanje eco-tech rješenja koja omogućuju održivost, ali istodobno omogućuju da budu zabavna i hip. Posljednju smo godinu radili na razvoju zero waste proizvoda. Razvili smo potpuno prirodne praškaste pero®®zero doze koje se u vodi iz slavine pretvaraju u gelove za pranje suđa, tijela, ruku, sredstvo za čišćenje. Time se 30 puta smanjuje količina plastičnog otpada u kućanstvu, ostaje više mjesta za pohranu u ormarićima i poduzimamo konkretan korak za bolju i zdraviju zajedničku budućnost. Nakon izbacivanje nove zero waste linije pero® zero, naši nas fanovi tjeraju da izbacujemo još više inovacija – kriteriji su visoko postavljeni pa gledamo kako i dalje graditi dobru tvrtku, s odličnim proizvodima koji usrećuju ljude i planetu.

PERO® JE NARASTAO DOVOLJNO DA SE NALAZI NA POLICAMA NEKIH VEĆIH TRGOVINSKIH LANACA. LIJEP USPJEH ZA MALI BREND. PREDSTAVLJA LI TO VELIKI IZAZOV ZA POSAO?

Izazov je dio poduzetništva. Nismo imali nikakvo poduzetničko iskustvo prije ovog, tako da nam je sve vječno novo i izazovno, no možda je to razlog što uvijek dajemo 100% sebe. Susretali smo se s birokratskim izazovima, izazovima u dotoku i nabavci osnovnih sirovina za proizvodnju, nestašicama ambalaže, alkohola. Vječni izazov je kako postići tržišnu cijenu koja je naplativa i isplativa. Ekološka proizvodnja po ECOCERT principima i s ECOCERT sirovinama znatno je skuplja od konvencionalne. Jedan od većih poslovnih izazova je i spoj privatnog i poslovnog koji je stalno prisutan u našem životu. Stanujemo u kući nasuprot proizvodnog pogona, pa imamo osjećaj da posao nikad ne prestaje. Najveći izazov od svih je balansirati privatni obiteljski život s malim djetetom i graditi tvrtku.

TKO POTPISUJE DIZAJN, VIZUALE I CJELOKUPNI VIZUALNI BRENDING?

Draga Komparak dizajnirala je pero® proizvode da budu izloženi na vidljivom mjestu, izvan ormara i mračnih kutova. Napravili smo proizvode lijepe izvana i iznutra. Cjelokupni brending počiva na filozofiji koja spaja svjesnost i stil. Dizajn prati filozofiju brenda – zabavan je, čist, jednostavnih linija i naglašava prirodnost proizvoda. Svi pero® proizvodi pakirani su u earth friendly ambalažu, a sa zero waste linijom pero® zero otišli smo i korak dalje – u biorazgradiva i kompostabilna pakiranja, razvijena u suradnji s lokalnom tvrtkom. Osmišljeni su ekološki i estetski napredniji proizvodi koji mijenjaju korisničke percepcije i potiču pozitivan i zdravi odnos prema sebi, domu i okolišu.

U ČEMU NAJVIŠE UŽIVATE BAVEĆI SE S PERO®M?

Posebno me oduševljava kada nam se javljaju osobe sa zdravstvenim problemima (alergije, kožni problemi, atopijski dermatitis) sa svjedočanstvima o tome kako više ne peru s rukavicama. Osim toga razvili smo proizvod koji može spriječiti da 300 milijuna boca završi u okolišu. Najviše uživam u ovakvim rezultatima.

NEKOME TKO NIJE DOSAD PROBAO NITI JEDAN VAŠ PROIZVOD, ŠTO BISTE MU PREPORUČILI ZA POČETAK?

Za početak bih preporučio bih Sredstvo za čišćenje kupaonice. Nema kome se taj proizvod nije svidio. Meni je najdraži pero® za pranje rublja. 100% je prirodan, nema nikakvih konzervansa, odlično pere odjeću i jedini je takav na tržištu. Dobro je koncentriran i može poslužiti za puno pranja. Imamo dvije varijante s lavandom i bosiljkom pa i fino miriši.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
SAZNAJ VIŠE: