Već i ptice na grani znaju da generacija Z uvodi promjene u društveni poredak. Ona odbacuje sve što su milenijalci pukotrpno gradili igrajući igru po svojim pravilima. Već smo pisali o tome kako generacija Z uvodi nove trendove u poslovni svijet i tko zna, možda ćemo baš njoj zahvaljivati jednog dana za smanjeno radno vrijeme ili bolje uvjete rada. Sada je na pomolu još jedan popularan izraz koji kola Gen Z ekipom, a zove se „girlfailure“ koji predstavlja sve suprotno od pojma „girlboss“.
Da bismo shvatili što je „girfailure“, moramo znati što sve podrazumijeva „girlboss“. Kultna figura koja je dominirala milenijalcima 2010-ih je „girlboss“. Milenijalci su odrasli tako što su im govorili da mogu biti što god požele ako se jako potrude. Girlboss je djevojka koja može postići sve u životu ako naporno radi za to. Međutim, mnoge je s takvim stavom dočekalo razočaranje. Ne uspije svatko u svemu i ne isplati se uvijek naporan rad. Gen Z-evci su to prepoznali i zakopali „girlboss“ kreirajući njezinu antitezu: „girfailure“.
„Girlfailure“ je novi ženski stereotip i definiran je kao „apsolutni gubitnik ženskog lika“. Ovaj koncept se izrodio iz omiljenih ženskih likova iz filmova i serija koji nisu po defaultu snažne, neovisne žene, već ih pomalo prati nesreća i šeprtljavost. Korisnici Twittera su masovno počeli dijeliti omiljene neuspjehe djevojaka na filmu, televiziji i u drugim medijima. Poanta je u tome da iako su svi ovi likovi nižu neuspjehe ili ne mogu dovesti život u red, i dalje su obožavani. TikTok je čak napravio korak više i pretvorio likove koji su se nekoć smatrali „girlboss“ u „girlfailure“. Pa je tako Carrie Bradshaw možda imala stan na Manhattanu i tisuće pari cipela Manolos na plaći kolumnistice Voguea, ali je isto tako bila grozna u romantičnim vezama, nije uvijek bila najbolja prijateljica i voljela je pušiti u spavaćoj sobi. I svi je i dalje obožavamo takvu! Sve više videa na YouTubeu i po drugim društvenim mrežama prikazuje kompilaciju omiljenih failova djevojaka s ljubavlju, a ne osudom.
„Girlfailure“ nas uči da ne moramo biti savršene. U redu je istaknuti svoje neuspjehe, jednako kao i uspjehe. Možda se „girlfailure“ pronašla u situationshipu, možda je potrošila svu ušteđevinu, a možda je također provela cijeli vikend ležeći u krevetu gledajući sve sezone Uvoda u anatomiju. I to je skroz okej. Ovaj trend, koliko god bio malo pretjeran, daje neku novu dozu samopouzdanja koje je „girlboss“ pretvorio u anksioznost. Nismo uvijek nasmijane, ne možemo uvijek nešto uspijeti i ponekad zaosta ne znamo što bismo sa svojim životom. Ali zbog toga nismo manje vrijedne. Živio „girlfailure“!