SEARCH

F1 postaje formula uspjeha i najbolji marketing beauty brendova

Spoj Formule 1 i beautyja je rastući segment baziran na sve većoj popularnosti F1 kod ženske publike, ali i činjenicom da dijele zajedničke vrijednosti
07.05.2025.
IMAGE SOURCE: Instagram: @charlottetilbury, @elemis, @rochasofficial, @givenchybeauty, Pinterest
RECOMMENDED

U zadnje vrijeme izrasla je nova, naizgled nevjerojatna sinergija: Formula 1 i kozmetička industrija. Na prvi pogled, riječ je o spoju bez očite poveznice – ulje i voda, oktan i ruž. No ispod površine krije se savršena formula – ona koja redefinira marketing, uključivost i tržišno pozicioniranje. U 2025., ta simbioza nije više iznimka, nego pravilo nove ere brendiranja. Formula 1 je oduvijek bila simbol prestiža. No, zadnjih godina, a posebice nakon eksplozije popularnosti Netflixove serije Drive to Survive, F1 je proživjela globalni “rebranding”. Postala je popkulturni fenomen, koji se više ne vrti samo oko motora, već oko narativa, emocija i estetike. Zato nije ni čudo da su globalni beauty brendovi to prepoznali – ovaj milijardama eura potkrijepljen fenomen, koji ima duboke korijene u promjenama tržišta, publike i kulturnih očekivanja. I što je najvažnije, ova suradnja je itekako promišljena, strateška i vrlo unosna.

f1 beauty

Formula 1, nekoć simbol sportskog elitizma, luksuza i gotovo isključivo muške publike, danas nosi novo ruho. Sa 750 milijuna godišnjih gledatelja prema Nielsen Sportsu, od kojih 41% čine žene, F1 je danas globalni spektakl koji nadilazi sport. Najbrže rastući segment publike su mladi između 16 i 24 godine – generacija koja estetske poruke brendova konzumira jednako brzo kao utrku u Monaku.

f1 beauty

Beauty industrija je to prepoznala. Više se ne radi o jednostavnom sponzoriranju – radi se o strateškom pozicioniranju brendova unutar narativa moći, prestiža i samopouzdanja. Najnoviji primjer je francuski kozmetički brend Rochas u kampanji predstavlja svoju vozačicu kako pobjeđuje muškarca u zlatnom F1 bolidu, a trofej nije pehar, već bočica parfema Audace – oblikovana poput ženskog tijela u haute couture izdanju.

f1 beauty

Možda bi se nekoć činilo neobičnim vidjeti Louis Vuitton u paddocku, ali danas to djeluje sasvim prirodno. Ta je kuća ušla u desetogodišnje partnerstvo s Formulom 1, postavši i naslovni sponzor Australian Grand Prixa. Ne radi se više o diskretnom luksuzu na tribinama; Vuitton je sada u samom srcu cirkusa, na stazi i u fokusu kamera. Takve suradnje više nisu estetski ekscesi – one su komercijalni megaprojekti.

Charlotte Tilbury, Elemis i Givenchy Beauty prepoznali su da je Formula 1 idealan spoj performansi, estetike i emocionalne rezonance. Elemis, britanski brend za njegu kože, je otvorio “pitstop spa” na utrkama, pretvarajući paddock u prostor wellnessa i njege – u kontrastu, ali i savršenoj sinergiji s brzinom i adrenalinskom atmosferom. Elemis je postao je službeni skincare partner Aston Martin Aramco F1 tima. Brend se tako poistovjećuje s temama performansa, udobnosti i luksuza – isto onim vrijednostima koje Formula 1 projicira. U Formuli 1, sve je povezano s pojmovima izdržljivosti, discipline, performansa i pobjede – sve ono što i beauty industrija pokušava prenijeti kroz narative “empowermenta”, osobne njege i transformacije.

f1 beauty

Charlotte Tilbury je ikona po ovom pitanju i prva u ovoj utrci, u koju je ušla još 2024. kao prvi beauty brend koji sponzorira F1 Academy – ali natjecanje namijenjeno isključivo ženama. Djevojke poput Chloe Chong, najmlađe vozačice, danas voze Tilbury Hot Lips bolid. U sklopu Međunarodnog dana žena, Tilbury je donirala 100% zarade od jednog od svojih proizvoda za stipendiju jednoj vozačici kartinga. Brend je samo prošle godine dosegao globalni medijski doseg od 14,3 milijardi impresija kroz ovu kampanju.

f1 beauty

Pierre Gasly, vozač Alpine F1 tima, danas je lice Givenchy parfema i ambasador švicarskog brenda satova H. Moser & Cie. Njegovo prisustvo na Pariškom tjednu mode više ne izaziva čuđenje, već aplauz. Vozači više nisu samo sportaši – oni su influenceri, kulturni ambasadori, stilske ikone (uzmimo samo Hamiltona kao primjer koji je ove godine bio među organizatorima Met Gale). Njihova prisutnost u beauty kampanjama više nije iznimka, nego nova norma. F1 je vizualni spektakl – boje, brzina, odjeća, tijela, pokreti. Savršen teren za storytelling kroz kampanje koje kombiniraju estetiku i emociju.

U planu su i nove, hibridne forme promocije. Brendovi razmatraju stvaranje “beauty garage” zona na stazama – kombinaciju beauty salona, iskustvenog marketinga i ekskluzivnog shoppinga. Mobilni spa centri, suradnje s gaming platformama poput F1 24, AR iskustva u paddocku, čak i NFT-ovi vezani uz brendirane bolide. Osim toga, nadolazeći film Brada Pitta o Formuli 1 samo će dodatno proširiti mainstream interes, pogotovo jer je producent filma Lewis Hamilton. Očekuje se da će globalni hype još jednom porasti – a beauty industrija je već pozicionirana da ga iskoristi.

SAZNAJ VIŠE: