Drugi član žirija: upoznajte Davora Bruketu

Nakon što ste upoznali našu urednicu Anu Pavić, vrijeme je da otkrijete sve o Davoru Bruketi, dizajneru i kreativnom direktoru Bruketa&Žinić&Grey agencije
31.10.2022.
RECOMMENDED

Jako smo uzbuđeni zbog natječaja „Inspired by You“ koji smo pokrenuli sa Samung timom i veselimo se vidjeti vaša kreativna i praktična rješenja za Samsung Galaxy Z Flip4 preklopni telefon. Ako imate neku super ideju, još uvijek se možete prijaviti na natječaj i pokazati nam sve što vaša kreativna glava može osmisliti. Prošli tjedan smo predstavili prvu članicu žirija u ovom natječaju, a riječ je o urednici i kreativnoj direktorici našeg portala Ani Pavić. Sada je došao red na Davora Bruketu, dizajnera i kreativnog direktora Bruketa&Žinić&Grey agencije koji zasluženo nosi titulu vodećeg predstavnika hrvatskoj dizajna. Ako itko zna nešto o dizajnu i funkcionalnosti, onda je to Bruketa. Njegovi originalni proizvodi i usluge dobili su brojna priznanja, a Bruketa također nesebično dijeli savjete i svoja iskustva s drugima. Koji su mu najdraži trenuci u karijeri, kako se nosi s kreativnom blokadom, što će tražiti od natjecatelja natječaja i još mnogo toga saznali smo za vas iz prve ruke. Upoznajte Davora Bruketu!

BURO inspired by you Davor Bruketa

Možemo li se za početak vratiti u prošlost i na početke karijere. Kada ste imali svoj prvi big break? Sjećate li ga se i što vam je značio?

Bilo je to 1995., ja sam tada još bio 22-godišnji student druge godine dizajna, a Nikola je bio pet godina stariji i radio je u studiju Ivana Doroghyja gdje smo se i upoznali kada sam tamo došao na studentsku praksu. Kroz neke projekte smo skužili da slično razmišljamo pa smo odlučili zajedno otvoriti dizajn-studio. Crtali bismo plakate za kazališta, kataloge, omote albuma… Neke prve veće radove radili smo za Radio 101, plakat za kazalište Gavella i kalendar za Pepsi Colu, a sav novac koji smo tada zaradili ulagali smo u daljnje poslovanje. Bile su to teške godine, završavao je rat i financijska slika nije bila bajna. Naši roditelji tada su digli kredit kako bi nama kupili računala koja su koštala kao i automobil. Međutim, rado se sjetim naših početaka jer smo zaista grizli i trudili se, puno smo radili, učili i ništa nam nije bilo teško.

Kako je tekao vaš razvojni put?

Službeno, posao smo započeli još na fakultetu, ali istina je da smo prve poslove dogovarali u dva ujutro na šanku kultnog zagrebačkog kluba Gjuro. Možda se danas čini da smo tada imali sreće jer je u to vrijeme na sceni nedostajalo mladih dizajnera, a mi smo bili puni ideja, međutim, talent bez truda ne znači previše. Iz Gjure smo se preselili u unajmljeni prostor u Novakovoj ulici, uzeli prve radove i doslovno kucali od vrata do vrata po cijeloj zemlji. I mogu vam reći da je to upalilo. Valjda smo im već išli na živce. Većini smo zapravo morali objašnjavati što je to što mi kao dizajneri i marketinški stručnjaci radimo. Lagano smo počeli dobivati sve veće poslove, a i struka je postala prepoznata u javnosti. Tvrtke su, naravno, zainteresirane za ono što im može pomoći ubrzati njihov uspjeh, a tu na scenu stupaju marketing i komunikacije.

BURO inspired by you Davor Bruketa

Koji vam je najdraži trenutak u karijeri?

Kada nas je američki Advertising Age proglasio malom međunarodnom agencijom godine.

Koliko je teško danas biti kreativan? Pitam iz razloga jer je sve postalo jako brzo, ljudi se zasite svega nakon dva tjedna.. Je li pritisak na kreativce velik?

Vremena se mijenjaju, ali to i je čar. Pa zamislite samo da sve stoji na mjestu! Mi kao ljudi nismo napravljeni za stagnaciju, napretka uvijek mora biti. Mene to zapravo uzbuđuje jer me tjera naprijed, ne da mi da se uljuljam.

BURO inspired by you Davor Bruketa

Što radite kada vam nastupi blokada? Jeste li ikada imali razdoblje kada ste mislili da više nikada nećete isporučiti dobru ideju? Kako se s tim nosite? Postoje li uopće neke taktike za „unblock“?

To je isto normalan dio svakog procesa. Jasno je da ne možete cijeli dan, svaki dan biti puni ideja, ali kreativni smo svi cijelo vrijeme, samo se kreativnost ponekad ispoljava na neke druge načine kojih nismo ni svjesni. Ono što ja radim kada mi je glava puna je da odem na Sljeme sa svojim psom Carlosom ili plivam. Kada se opustim i umirim, mozak sam krene sintetizirati rješenja. Kreativnost ne ide na silu, ali svi ju mi u sebi imamo i ne treba je se plašiti. Nemojte biti ukalupljeni, pustite maštu da slobodno radi svoje. Do nevjerojatnih ideja ćete doći kada spustite ograde.

Pet najboljih stvari u vašem zanimanju?

Moram priznati, a to sam već puno puta rekao, zaista imam sreće da radim ono što volim jer inače odavno ovo više ne bih mogao. Ovo je vjerojatno jedan od rijetkih poslova u kojima se svaki dan mogu igrati i dozvoliti samome sebi da u nekom dijelu ostanem dijete. I onda još kroz tu igru upoznajem zanimljive ljude od kojih svakog dana nešto novo naučim, radim projekte koji su toliko zanimljivi i drugačiji da zabavljaju svaki dio mene. Uz sve to, radim s timom prekrasnih ljudi uz koje, ne samo da učim i rastem, nego dobivam unutarnji osjećaj svrhe, sreće i zadovoljstva.

Pet najgorih stvari u vašem zanimanju?

Nisam baš osoba koja se fokusira na ono najgore, uopće ne mislim da postoji ono najgore. Postoje neki manje lijepi trenutci koji te gurnu van tvoje zone komfora, a baš se tu rađaju genijalne stvari. Toliko puta sam se u to uvjerio. Toliko smo grešaka putem napravili, toliko se straha nauživali, ali na kraju su baš ti projekti koji su bili najriskantniji ispali najbolji. Tako da se sve opet svede na ovih, gore navedenih, pet najboljih stvari.

BURO inspired by you Davor Bruketa

Koliko je napredak tehnologije promijenio kreativnost?

Činjenica je da tehnologija napreduje velikom brzinom, a s tim napretkom treba držati korak. Tehnologija nam je svakako olakšala i ubrzala neke stvari. Jednu promjenu uvijek, poput Domina, prate i druge, ali to nije nužno loše samo je nepoznato što uvijek sa sobom nosi određene prepreke koje jednostavno treba preskočiti. Čini mi se da je lajtmotiv ovog razgovora promjena, ali kada ona zaista i jest konstanta u svemu. Ono što se smatralo kreativnim prije 100, 50 ili 20 godina danas je zastarjelo. Razlika je samo u tome da sada informacije brže putuju i da je nešto što smisliš danas, već sutra relativno staro. Zato bih rekao da se kreativnost danas ne mjeri nužno smišljanjem novih stvari nego drugačijim uglom gledanja na neke već postojeće.

Kada tražite nove svježe ljude za vaš tim, što je presudno?

Važnije su nam neke karakterne osobine poput znatiželje, želje za učenjem i timskim radom nego formalno obrazovanje i iskustvo. Ako možete nesebično dijeliti svoje ideje i dozvoliti nekome drugome da vašu početnu ideju nadogradi, uporno biti znatiželjni, ispitivati, tražiti, učiti, a da se pri tome svemu uklapate u duh i energiju agencije, već imate posao.

Što će biti presudno za odabir pobjednika Inspired by You natječaja? Što tražite?

Iznenađenja.

SAZNAJ VIŠE: