Loše ulaganje ili zašto one dizajnerske tenisice ipak nisu tako dobra ideja

The price is right, osim kad nije - dizajnerske tenisice ulaganje su koje najčešće nije dobra ideja, iz nekoliko razloga
15.04.2024.
IMAGE SOURCE: Pinterest
RECOMMENDED

Ne znam koliko sam puta u nekoj od Facebook grupa koje se bave luksuznim brendova naišla na negativne recenzije vezane za dizajnerske tenisice. Uvod u recenziju gotovo uvijek je sličan – ne vrijedi uvijek ona „koliko para toliko muzike“ i „sve što masno platiš nije vrijedno tih novaca“. Balenciaga Triple S tenisice prije nekoliko godina viđali smo posvuda – ako ste ih imali ili isprobali, onda znate koliko su neudobne i teške na nogama. Valentino tenisice sljedeće su na listi koje često dobiju negativan osvrt na konto udobnosti, kao i neki Off-White modeli koji se s vremenom ipak ne razgaze ili klasične Gucci tenisice s motivom zmije. Tko ih, usput, danas nosi?

balenciaga

Ali, lijepo izgledaju, trendi su i čine se kao dobra investicija. Najčešće, ako u nešto ulažemo ozbiljniju svotu novca, racionaliziramo to na nekoliko razina. Prvo, ako je već takva cijena na etiketi, znači da je opravdava kvalitetom. Drugo, riječ je o investiciji koja se isplati – tenisica je danas dio kolekcionarske kulture. Treća stvar je da možda jednostavno niste najbolji s baratanjem novca pa naivno uskočite na trend koji u tom trenutku dominira. No svako od opravdanja (osim možda trećeg) na kraju dana je naše delulu uvjerenje kojim se tješimo, a činjenica je da luksuzne tenisice zapravo nisu dobra investicija i da je kupovanje istih slično bacanju novca u vjetar.

statusni simbol i loše ulaganje

Dizajnerska tenisica koja nosi logo Louisa Vuittona, Valentina, Chanela ili Guccija zapravo nije više od statusnog simbola sa spretno upakiranim logom, koji dok ga nosite ujedno suptilno radi na promociji brenda. Imenima luksuzne mode tenisice nikada nisu bile glavni proizvod na koji će obratiti najviše pažnje po pitanju materijala i same konstrukcije koja će tenisicu učiniti najudobnijom jer do nedavno nisu niti pripadale u svijet luksuzne mode. A i estetski dojam u ovom slučaju ima prednost nad funkcijom. Naravno da su s uzletom sneaker kulture i modne kuće prepoznale trenutak i zaključile da je vrijeme da se uključe u igru za prevlast u kategoriji tenisica, koje naravno prate cijenu njihove ostale ponude.

luksuzne tenisice

Kvaliteta je ostala po strani, a čak i ako je riječ o tenisicama koje će biti udobne za nošenje nekoliko godina, problem je što će ih za sezonu ili maksimalno dvije jednostavno pregaziti vrijeme i izmjena trendova koja je neizbježna, a i sve učestalija. Kada ste negdje posljednji put vidjeli Louis Vuitton Archlight ili Gucci Ace tenisice? U kratkom roku aktualne siluete zamijenit će nove s još većim cijenama – poput Balenciaga Defender tenisica koje su zamijenile Triple S tenisice, a u 2024. na vidiku nema niti jednog od ovih modela.

Tenisica kao dobra taktika luksuznih brendova za dodatnu zaradu

Dizajnerska tenisica jednostavno je ulaganje velike količine novca u ono što vjerojatno nije udobno i što neće biti poželjno možda i za nekoliko mjeseci nakon kupnje. Jedine koje donekle odolijevaju prolaznosti trendova su Alexander McQueen tenisice lansirane 2016., s vrhuncem popularnosti 2019. godine, koje zbog dovoljno neutralnog dizajna ostaju aktualne.

celine bijele tenisice

A ono čemu luksuzne kuće sada pribjegavaju su suradnje s tradicionalnim sportskim brendovima koji vode glavnu riječ na tržištu – adidas je surađivao s Guccijem i Pradom, New Balance sa Staudom i Miu Miu, Dior s Air Jordanom, a Loewe ove sezone ima suradnju s activewear brendom ON… Tada pak cijene dosežu basnoslovne iznose i izlaze iz okkvira dostupnog. Dakle, ako razmišljate o onim Celine čisto bijelim tenisicama od 720 eura ili možda Balenciaga Cargo modelu od 1100 eura, savjetujemo da razmislite dva puta.

dizajnerske tenisice
SAZNAJ VIŠE: