Upoznajte Bomber, domaći modni brend koji osvaja svijet

19.10.2021.

Malo je onih industrija koje korona kriza, zajedno s opetovanim lockdownima i nizom zavrzlama, nije barem okrznula. Mali modni brendovi našli su se pred zidom, a mnogi su se, nakon nekoliko mjeseci grčevite borbe za opstanak, ugasili. No, taj turobni scenarij nije bio i scenarij Bombera. Baš naprotiv. Upravo je godina na izmaku bila godina najvećeg rasta za Bomber, a njegov osnivač Nikola Filić, zajedno sa svojim timom, uspio je od malog domaćeg brenda kreirati brend koji se danas nalazi na policama svjetski poznatih trgovina, kao što je Luisaviaroma, Rare Fashion, Boutique 7 i Dejavu, i stoji uz bok Off-Whiteu, Dioru i drugim high end imenima. Bomber komade danas nose mnoga poznata lica iz regije, ali i mnogo šire, a u finalnom stadiju je i širenje licence na korejsko tržište, brend BMBR STUDIOS KOREA samo što nije ugledao svjetlo dana. Da čitava priča bude još fascinantnija, Nikoli Filiću Bomber nije jedini i primarni posao, 24-godišnji Nikola profesionalni je košarkaš sa zavidnom karijerom u europskim klubovima. Modni brend pokrenuo je 2016. godine kako bi imao svojevrsni back up jednom kada će jednog dana morati napustiti košarkaške terene. No, taj “back up” je Nikola shvatio poprilično ozbiljno, a sa svojim poduzetničkim nervom i ustrajnošću brend je, u samo pet godina postojanja, pretvorio u sjajnu modnu priču koja će, čini se, samo još rasti. I o čijim ćemo uspjesima, zasigurno, još mnogo puta slušati.

NIKOLA, 2016. GODINE SI POKRENUO SVOJ BREND BOMBER. KAKO SE JEDAN PROFESIONALNI KOŠARKAŠ NAŠAO U MODI? ŠTO TE POTAKNULO DA SE ODVAŽIŠ I POKRENEŠ MODNI BREND?

Oduvijek sam volio modu u smislu da sam se volio dobro odjenuti i moje misli su nekako išle u smjeru kako bi bilo cool imati svoj brend jednog dana. Poduzetnog sam duha i razmišljao sam o tome sve više i više. Kad sam potpisao svoj prvi profesionalni ugovor u košarci, imao sam dva izbora, ili taj novac potrošiti ili ga uložiti u nešto svoje. I tako sam došao na ideju da pretvorim svoje zamisli u realnost. Odvažio sam se i pokrenuo svoj brend. Prvo je bilo više kao hobi, radio sam majice za svoje frendove, a kasnije se to pretvorilo u ozbiljniju priču.

NE ZNAM MNOGO O KOŠARCI, ALI MI SE ČINI DA SU KOŠARKA I MODA DVA POSVE ODVOJENA SVIJETA. ILI SE MOŽDA VARAM? JESI LI IPAK NEŠTO ŠTO SI NAUČIO NA TERENU MOGAO PRENIJETI U VLASTITI POSAO? 

Košarka i moda su odvojene industrije, ali ono što im je slično je da se moraš jako truditi i odricati da bi uspio. Ništa se ne događa preko noći i treba biti uporan. Košarka je atraktivan i dinamičan sport, a to su sve odlike koje krase i modu. I na terenu, kao i u modi, moraš biti kreativan da bi postigao “pogodak”. Cijelu svoju mladost bio sam kapetan u svojoj tadašnjoj ekipi, te sam prenio odvažnost i liderski duh u svoj tim u Bomberu. Nikada nisam bio u strahu, vjerujem u sebe i to je ono što me pokreće kako u košarci tako i u modi.

JA BIH OPISALA BOMBER KAO PUNOKRVNI STREETWEAR BREND. KAKO BI TI SAM OPISAO ESTETIKU BOMBERA?

Estetika Bombera je na tragu streetweara, ali ne bih rekao u potpunosti jer se razlikujemo od ostalih brendova zbog puno ulaganja u izražavanje osjećaja kroz odjeću. Kolekcije su inspirirane glazbom, raspoloženjima, mladim ljudima, umjetnicima, filmovima, ovisno o moodu kolekcije. Što se tiče smjera, definitivno pucamo na high end, a to i opravdamo dizajnom, detaljima i kvalitetom komada. Na svjetskim policama nalazimo se do najpoznatijih high end brendova poput Fear of Goda, Diora, Off-Whitea, Palm Angelsa i slično.

BOMBER SE DANAS MOŽE KUPITI NA TVOM WEBSHOPU, ALI I NA POZNATIM ADRESAMA KAO ŠTO SU LUISAVIAROMA, RARE FASHION ILI PAK BOUTIQUE7. TO JE POPRILIČNO VELIK USPJEH ZA TAKO MLAD BREND. KOLIKO VAM JE TREBALO VREMENA DA SE POČNETE “ŠIRITI”?

Bomber je već pet godina na webu, a ove godine smo počeli s retail distribucijom te smo se u vrlo kratko vrijeme ubacili u high end dućane poput Luisaviaroma, Rare Fashion, Boutique 7 i Dejavu. U pregovorima smo s još par dućana iz Dubaija i Italije, a sve je započelo s korona situacijom, u kojoj sam ostao bez ugovora i pokušao od toga napraviti najbolji mogući ishod. Učio sam puno o distribuciji i veleprodaji. U svega par mjeseci, velika imena su nas prepoznala i na to sam jako ponosan, a plan je proširiti se bar u još dvadesetak dućana u 2022. godini. 

TVOJU ODJEĆU NOSE I MNOGA POZNATA LICA. PRIMJERICE, NEDAVNO SI OBJAVIO DA JE RAPPER BRYSON TILLER NOSIO BOMBER MAJICU ‘SUMMER VACCINE’. KAKO SE UOPĆE DOGODE TAKVE SURADNJE?

Našu majicu je nosio Bryson Tiller, ali i druga poznata lica. Od regionalnih zvijezda izdvojio bih Voyagea, Klinca i DeVita, Ognjena, Zoi, Taru… To su sve moji prijatelji kojima se stvarno sviđa brend i uvijek me pitaju imam li što novo za spotove i nastupe. Što se tiče inozemnih, osim Brysona Tillera, izdvojio bih Feida te trenutno spremamo suradnju s par NBA igrača, Futureom, Lil Skiesom i još par imena s američke glazbene scene, a kako dolazi do tih suradnji, neka ostane naša mala poslovna tajna, ali želim naglasiti da to nije plaćena promocija već oni Bomber nose isključivo zbog toga što im se sviđa.

ŠTO TI JE U POSLOVANJU NAJVAŽNIJE? OKO ČEGA NIKADA NE BI NAPRAVIO KOMPROMIS?

U poslovanju mi je najvažnije održati brand value. Marketingom se može ispromovirati bilo što, ali uvelike pazim na to da brend raste u dobrom smjeru i da bude prepoznatljiv, a da se ne izgubi kvaliteta “branda” i zato uvijek pomno biramo u koje dućane želimo ući, tko su naši ambasadori, kako ćemo prikazati kolekciju itd. Svaki marketing je dobar marketing, ali ne i dobar branding. 🙂 Ne bih nikada napravio kompromis u smislu zarade i smanjene kvalitete. Nisam motiviran novcem već izgradnjom svjetski poznatog branda.

OD KOLIKO SE ČLANOVA SASTOJI BOMBER TIM?

U timu su Antonija Bucić, Marin Katić, Ervin Bešić i Ana Klarić skupa sa mnom. Imamo i vanjske suradnike poput sales agenata u Dubaiju i License Managera u Koreji koji će voditi brend “BMBR STUDIOS KOREA”. To je naša velika novost i prilično smo ponosni na to. BMBR STUDIOS izlazi 2022. godine, a trenutno radimo sve pripreme vezano za launch. Bit će to jako dobra priča i mislim da je to možda najveći uspjeh jednog branda na hrvatskoj modnoj sceni.

NA ČEMU TRENUTNO RADITE? KAKO STE SE IZBORILI S KORONA SEZONOM I PANDEMIJSKIM LUDILOM?

Trenutno radimo na našoj Essentials kolekciji koja se zove Palette. To su jednostavni sportski komadi u više boja s naglaskom na kroj, dizajn, boje i detalje s pristupačnijom cijenom te ju planiramo izbaciti u prosincu ove godine. Spremamo i kolekciju Fall/Winter 22, a u veljači 22 imamo showroom u Bologni i Dubaiju. Naš najveći fokus je na izradi dobrih temelja za Bomber Koreu, jer je ekskluzivno licenca već predana u Koreju. Uistinu se ne možemo požaliti na situaciju s pandemijom jer smo u ovome ludilu munjevito narasli kao brend i naš trud se uistinu isplatio.

I, ZA KRAJ, JEDNO OČITO PITANJE: MODA ILI KOŠARKA? 🙂

Definitivno košarka, jer da nije bilo košarke ne bi bilo ni Bombera. Moda mi je trenutno hobi, koji želim nastaviti nakon košarke koju definitivno ne mogu igrati do kraja života. Brojni igrači se ne mogu pronaći izvan košarke, ali ja sam blagoslovljen s time da znam s čime ću se nastaviti baviti i nakon nje. Vrijeme će pokazati. 🙂 

SAZNAJ VIŠE: