Miu Miu efekt: kako smo postali opsjednuti ovim brendom?

Htjeli to ili ne, Miu Miu je trenutno brend koji u najvećoj mjeri kroji modne trendove
16.03.2024.
IMAGE SOURCE: Profimedia, IMAXtree
RECOMMENDED

Koji brend nam može podvaliti krake hlače (čitaj gaćice) optočene kristalima kao poželjni komad za večernji izlazak, ekstremno kratku suknju koja pada nisko na struk da je gotovo nenosiva i balerinke, vječno polarizirajući par obuće? To i još više pošlo je za rukom Miucciji Pradi koja je ove godine proslavila tri desetljeća Pradinog sestrinskog brenda Miu Miu. Proslavila ga je na vrhu svijeta – Miu Miu je prošle godine bio najpoželjniji brend na svijetu, zajedno uz Pradu koja odmah iza, na drugom mjestu.

Mlađa sestra kuće Prada dobila je ime po obiteljskom nadimku za Mucciju, a pokrenuta je 1993. godine, kao linija koja se obraća mlađoj populaciji koja cijeni razigrani i pomalo buntovni pristup dizajnu. Prada je intelektualna, Miu Miu je cool, eksperimentalna, impulzivna. Iako je uvijek imao svoju publiku, Miu Miu se često nalazio u pozadini snažne Prade, sve do booma i kolekcije za ljeto 2022. godine nakon koje hype oko imena Miu Miu samo eksponencijalno raste, pa su 2023. godinu zatvorili s prodajom većom za nevjerojatnih 58 posto. Mlađa sestra je sada odrasla i stoji rame uz rame uz Pradu. Ukratko – Miuccia Prada vam trenutno kroji garderobu i samopouzdanom i kreativnom estetikom definira puls modne scene.

Miu Miu efekt

Dugo nismo doživjeli takvu dominaciju jedne modne kuće, i ona se ne temelji na isključivo viralnim ili bizarnim modnim komadima koji šokiraju ili izazivaju polemiku. Krenulo je nakon kolekcije za proljeće/ljeto 2022, nakon koje je Miu Miu bio posvuda – kolekcija je redefinirala pojam korporativne odjeće i svela ga na kontroverznu formu koja govori, između ostalog, i o položaju žene na radnom mjestu, a komad koji se upisao u kolektivnu svijet je mikro suknja koju smo ubrzo počeli viđati na celebrityjima, na street style sceni, naslovnicama magazina (od Nicole Kidman do Palome Elsesser), a dupesi su ubrzo preplavili high street dućane. Miu Miu je uhvatio momentum, dijelom nošen valom nostalgične Y2K ere, i uskoro je zavladao scenom, a na vrh najpoželjnijih lansirale su ih i kampanje s imenima kao što su Emma Corrin, Hailey Bieber i Zaya Wade.

paloma elsesser

Brojali su više od 223 milijuna pregleda na TikToku, o Miu Miu se pričalo posvuda, a zaradu su zatim donijeli hero proizvodi poput Arcadie torbe, satenskih balerinki, bajkerskih čizmi ali i skromnih kašmirskih kardigana nakon kojih je potražnja za kardiganima generalno skočila za 44%. Polo majicama koje smo vidjeli u kolekciji za ovu sezonu predviđamo sličnu sudbinu.

Miu Miu efekt

Dakle, nisu samo ekstravagantni komadi poput gaćica s kristalima oni koji su ih lansirali na sam vrh, Miu Miu je na mapu vratio cijeli dijapazon odjeće koja u suštini čini garderobu one cool djevojka koja nosi preppy stil sa stavom i koju nije strah zaigrati na kartu odvažnosti i modnog bunta – ona koja želi više od još jednog bež balonera i bijelog t-shirta. Efekt je rezultirao brojnim dupesima u high street ponudi i sličnom preppy estetikom kojoj su se priklonili i drugi brendovi. Suradnje s brendovima Church i New Balance s kojima su predstavili liniju tenisica također su jako dobro prošle kod publike koja se očito, nakon pandemije, a zatim i vala tihog luksuza i „must have komada za capsule garderobu“ zaželjela autentičnog, drugačijeg, slojevitog, mode koja dopušta neku vrstu ekspresivnosti.

Miu Miu efekt

Povratak maksimalizma i brisanje granica

Posljednjom kolekcijom s pariškog Tjedna mode Miu Miu je na neki način napravio prekretnicu, a kako je riječ o 30. godišnjici brenda dizajnerica je iskoristila bogatu arhivu i predstavila kreacije koje izlaze iz okvira godina i obraćaju se univerzalnoj publici. Nije stvar toga koliko imamo godina već karaktera i stava kroz koji nosite (Miu Miu) odjeću. Kolekcija nije samo srušila dobre granice već i one rodne i danas se Miu Miu obraća svima koji cijene njihov pristup odijevanju.

kolekcija za jesen
Kolekcija jesen/zima
Mob wife trend

Kolekcija za jesen označila je i povratak maksimalizmu koji se vidi kroz iznimno jarke boje, voluminozne suknje, lady like haljine te krznene kapute koji odgovaraju mob wife trendu, efektne slouchy rukavice, a tema kolekcije je prolaznost vremena, od djetinjstva do odrasle dobi i naše stalne promjene stila i načina na koji nosimo odjeću. Miu Miu je u suštini preslika same Miuccie Prade, koja je ultimativna it i cool dizajnerica, što ga i čini toliko privlačnim – naravno uz dobru poslovnu strategiju, stalnu prisutnost u diskursu i relevantnost kod svih generacija. Majka anti-trendova i ugly estetike u vrijeme kada je modna scena pomalo monotona i dosadna te traži svoj smjer, inteligentnim i zabavnim dizajnom nalazi na samom vrhu – i ne možemo reći da imamo išta protiv.

Miuccia Prada
SAZNAJ VIŠE: