Zavirite iza kulisa: otkrivamo tajne s vrha kozmetičke industrije

Pričali smo s Federica Pizzinato koja je razvila neke od naših najdražih makeup i skincare proizvoda. Kako nastaju kozmetički proizvodi, s kojim se problemima nosi industrija i koje trendove želi zaboraviti, otkriva za BURO. Hrvatska.
26.09.2023.
IMAGE SOURCE: Pinterest, Federica Pizzinato
RECOMMENDED

Ako vas je ikada zanimalo tko stoji iza razvoja proizvoda nekih od najvećih kozmetičkih brendova, nastavite čitati. Direktno iz Kiko Milano laboratorija, Globalna menadžerica za Kiko Milano proizvode Federica Pizzinato otkriva kako nastaju najdraži beauty proizvodi, s kojim se izazovima nosi kozmetička industrija te koje nas sve beauty inovacije čekaju sljedeće godine.

Ne postoji škola za Product developer, barem ne u kozmetičkoj industriji. Kako netko može postati product developer u kozmetičkoj industriji?

Zasigurno ne postoji jedan i definiran put kako postati Product Manager/Developer u kozmetičkoj industriji. Postoje mnoge vrste akademskih karijera i radnog iskustva koje mogu biti korisne za ovaj posao. Kad je riječ o akademskoj karijeri, rekla bih da su najkorisnije specijalizacije definitivno marketing, ekonomija i kozmetologija, ali u smislu prethodnih radnih iskustava koja bi mogla biti korisna za ovu poziciju, rekla bih da je biti voditelj proizvoda u bilo kojem sektoru već vrlo dobar početak, budući da je presudno imati ideju o tome kako se nositi s tijesnim rokovima i upravljanjem više timova.

Ali kao što sam spomenula, upoznala sam ljude koji rade ovaj posao koji dolaze iz vrlo različitih sredina, a sebe mogu uzeti kao primjer na prvom mjestu: prvo sam specijalizirala kineski jezik (prvostupnik), zatim sam magistrirala ekonomiju, no moj se put potpuno promijenio.

Jedno je sigurno: glavni pokretač koji vodi nekoga da postane product developer u kozmetičkoj industriji i pomaže da se to učini na najbolji mogući način svakako je velika strast prema samoj kozmetičkoj industriji, a idealno je biti predani potrošač kozmetičkih proizvoda. To posao čini mnogo lakšim!

Što je najizazovniji dio tvog posla? Nešto što ljudi ne bi očekivali?

Teško je reći, ima ih mnogo! Ako moram spomenuti koji je najzahtjevniji aspekt koji čini bilo koji drugi korak razvoja izazovnim, rekla bih da su vrlo kratki vremenski okviri u kojima se novi proizvod mora razviti. Potrošači su danas super zahtjevni i navikli na vrlo brze promjene trendova, stoga vrijeme između identificiranja trenda i lansiranja trendi proizvoda treba biti iznimno kratko kako bi bili konkurentni. S obzirom na sve tehničke probleme koji mogu usporiti razvoj kozmetičkih proizvoda, nije uvijek lako biti brz.

Što ti je najdraži proizvod kojeg si do sad razvila?

Volim toliko proizvoda na kojima sam radila – ako ne i sve! Ali zasigurno posebno mjesto u mom srcu pripada nevjerojatnoj kolekciji za njegu kože koju sam kreirala za FOREO, a među svim tim proizvodima vjerojatno mi je najdraži Balzam za čišćenje. Imali smo izuzetno visoke standarde i očekivanja, ali nakon nebrojenih prerada formulacija, dobili smo ONO NEŠTO, i uspjeli stvoriti proizvod koji po mom mišljenju ni dan danas nema konkurencije.

Možeš li nam natuknuti na čemu trenutno radiš?

Trenutno radim na jednoj od KIKO MILANO ONE SHOT kolekcija koje se lansiraju svake godine. Lansirat ćemo je sljedeće godine i bit će spektakularno, prilično sam sigurna u to! Ali ne mogu reći više o tome, sorry!

Postoji li proizvod za kojeg bi voljela da si ga baš ti razvila ili sudjelovala u razvoju?

Clinique Double Serum, svakako. Ne samo zbog učinkovitosti, već s obzirom na to kada je izumljen, mislim da je to jedan od najinovativnijih proizvoda ikada puštenih na tržište. Ideja miješanja formule na bazi vode i na bazi ulja u jednoj pumpici korištenjem dvostruke komore pakiranja koja ostavlja formule odvojene do trenutka kada se istisnu je genijalna!

Platila bih da se vratim u prošlost i budem prisutna u prostoriji u kojoj je ova ideja pala na pamet, da čujem tok misli koji je doveo do stvaranja!

Kao netko to je radio na razvoju šminke i kozmetike, možeš i reći što je zahtjevnije?

Definitivno šminka. Postoji mnogo više koraka s kojima se morate nositi u procesu razvoja kada je u pitanju dekorativna kozmetika i mnoga ograničenja koja proizlaze iz prirode formulacija šminke koja mogu ograničiti vaše odluke prije odabira pakiranja ili isporuke određene formule.

Iz mog iskustva, razvoj proizvoda za njegu kože jednostavniji je proces, najzahtjevniji korak u tom slučaju svakako je odabir učinkovitih i jakih formulacija, ali nakon tog koraka obično sve ide “glatko”. Kažem “glatko” pod navodnicima, jer kad je u pitanju razvoj kozmetike, iza ugla uvijek čekaju nepredviđeni problemi s kojima se treba nositi!

Kako gledaš na promjenu kozmetičkih trendova gdje se njega kože i šminka počinju stapati? Puderi postaju serumi, sjajila za usne postaju balzami za usne itd.

Ovo je sjajno pitanje, jer si stvarno zakucala temu koja neće biti samo trend, već predstavlja stvarnu budućnost kozmetičke industrije, nešto što će u biti ostati!

Osobno volim ovaj smjer kojim industrija ide. Naravno, prijelaz će biti težak jer smo mi, kao potrošači, navikli znati sve korake koje treba slijediti u rutini njege kože ili šminkanja i imati poseban proizvod za svaki od tih koraka, ali ovaj novi trend “fluidifikacije proizvoda” omogućit će potrošačima da pristupe ljepoti na osobniji način, koristeći formulacije za ono što zapravo isporučuju kupcu, bez stvarnog razmišljanja slijede li koraci primjene.

Na primjer All-Over balzam za lice koji djeluje kao tonik, serum i krema, a možda bi mogao sadržavati i neke pigmente kako biste preskočili korak nanošenja podloge? Zvuči mi prekrasno!

Što ti je trenutno najdraži jesenski trend?

Postoje dvije stvari: palete boja, pomak prema zemljanim/nude/smeđim tonovima koje ja osobno smatram iznimno elegantnima, svestranima i opuštajućima, a što se tiče njege kože sviđa mi se pomak od svježih i laganih ljetnih formulacija koje ostavljaju prostora više hranjive, njegujuće i inkapsulirane teksture koje pripremaju kožu za hladno vrijeme. Također, jesen je savršen trenutak za ponovni početak korištenja aktivnih sastojaka za njegu kože koje bi općenito trebalo prekinuti tijekom ljeta zbog izlaganja suncu. Sviđa mi se mogućnost da počnemo isprobavati nove proizvode i rutine koje su samo čekale jesen kako bi koža izgledala sjajno!

Za koji beauty trend ili proizvod bi voljela da se vrati? 

Vjerojatno je lakše reći koje trendove se NE želim da se vrate. Toliko je inovacija i kreativnosti koje se neprestano istražuju u kozmetičkoj industriji ludim tempom do te mjere da se novi proizvodi i brendovi rađaju svakodnevno, a ako počnemo gledati sve što je novo na tržištu u smislu proizvoda, tekstura i aktivnih sastojaka, shvatimo da jednostavno nema vremena osvrnuti se na ono što je nestalo. Više sam uzbuđena razmišljajući o tome što dolazi da budem iskrena!

I za kraj, možeš li nam otkriti svoj najdraži beauty trik ili tajnu?

Imam 3 trika kada su u pitanju kozmetički proizvodi i skincare rutine:

  1. Čvrsto vjerujem u minimalističku i pojednostavljenu rutinu njege kože, sve dok nekoliko proizvoda koje odaberete savršeno odgovaraju vašem tipu kože. Prošla sam kroz vrijeme kada sam religiozno slijedila poznatu “korejsku rutinu njege kože od 10 koraka”, ali nisam primijetila toliku razliku u konačnim rezultatima.
  2. Još jedan prijedlog koji stalno dajem svima je da uvijek isprobaju i cijene kozmetičke proizvode zbog njihove stvarne učinkovitosti i rezultata, a ne da gledaju na cijenu ili marku samog proizvoda. Sjajne formule mogu se pronaći po vrlo niskim cijenama i od robnih marki za masovno tržište, ne biste vjerovali koliko!
  3. Posljednje, ali ne manje važno, čišćenje je KLJUČNO! Pobrinite se za dubinsko čišćenje lica jednom do dva puta dnevno i vaša će vam koža dugoročno biti zahvalna.
SAZNAJ VIŠE:
BURO.
| 24.06.2021.