Upoznajte Studio Size: zagrebački brending studio koji niže nagradu za nagradom

S osnivačima je razgovarala Tina Lončar
29.04.2022.
IMAGE SOURCE: Studio Size

Kako to obično biva u životu, ali i u poslu, da bismo stvari radili drugačije, negdje i nekada moramo naučiti što ustvari ne želimo. Dok nas zadovoljstvo nerijetko uljuljka u sigurnost statusa quo, nezadovoljstvo nas nemilosrdno gura da nešto promijenimo, pronađemo svoj način, pokušamo ponovno, drugačije. Upravo ta želja za promjenom 2014. je godine kreirala Studio Size, zagrebački branding & motion studio na čijem čelu stoje tri suosnivača: art direktor Jurica Koletić, kreativni direktor Andrej Virant Sadiković te direktor i brand strateg Ivan Fistrić. Svi su znanja i vještine brusili u velikim sustavima, korporacijama i agencijama, a Studio Size proizašao je iza želje da hiperprodukciju zamijene fokusom na kvalitetu, manji broj konkretnijih projekata kojima će se posvetiti dok i zadnji detalj slagalice ne bude na mjestu. Premda su počeci bili izazovni, u svakom smislu te riječi, danas se Studio Size može pohvaliti da u svom portfoliju ima brojne renomirane klijente iz zemlje i svijeta, od Infinuma, Philipsa i poliklinike Bagatin pa sve do talijanskog Nikea. S obzirom na to da brending podrazumijeva poprilično širok raspon vještina i alata, Studio Size je u njemu objedinio dizajn ambalaže, web stranice i oglase, a posebnu pažnju pridaje video materijalima koji pak u sebi sadrže osmišljavanje kreativnih koncepata, montažu, fotografiju, glazbu, dizajn… Njihov rad i viziju prepoznala je i struka, pa se Studio Size dosad okitio i brojnim nagradama kao što su European Design Awards za ambalažu brašna Farina te za Vina VK, a bezvremenski dizajn ambalaže Farina brašna prepoznalo je i Hrvatsko dizajnersko društvo.

Prije osam godina ostavili ste svoje poslove u velikim tvrtkama i pokrenuli Studio Size. Što vas je navelo na taj potez i što ste odlučili učiniti drugačije?

Velike kreativne agencije često moraju pristajati na različite kompromise i teško im je reći “ne”. Naša filozofija je da ćemo ponekad odbiti projekt ili klijenta ako procijenimo da nismo dobar fit. U našoj branši se puno poslova dobiva putem pitcheva, odnosno neplaćenih natječaja u kojima sudjeluje više agencija. Mi smo ih oduvijek izbjegavali jer smatramo da nisu dobri niti za nas niti za naručitelja. Radije smo vrijeme ulagali u svoj portfolio i tako izgradili prepoznatljivost zbog koje nam se sada javljaju klijenti koji žele raditi baš s nama. U radu ne pratimo manično svaki uloženi sat i ne dopuštamo da nam satnica diktira proces rada. Najvažniji kriterij nam je kvaliteta i proces je podređen tome sve što radimo mora zadovoljiti naše standarde, naručitelja i tržište.

Uz pregršt stvari kojima se Studio Size bavi, u suštini svega nalazi se brending. Zašto je upravo brending toliko uzbudljiv?

Kad oblikuješ brend zapravo stvaraš jedan novi identitet. Moraš mu dati ime, karakter, glas, poruku, stil, zvuk, pokret. U kreativnom smislu je to lijep zadatak, ali i vrlo odgovoran jer radiš temelje na kojima će se graditi cijela kuća. Brending je polazišna točka tržišne komunikacije i ako nije dobro posložen onda će kasnije biti teže oblikovati učinkovitu komunikaciju, bila to reklama ili web stranica.

Je li hrvatsko tržište svjesno važnosti brendinga? Kako se ta percepcija promijenila od vaših početaka do danas? Nađete li se i danas u situacijama da morate objašnjavati što radite?

Percepcija i svijest se polako mijenjaju nabolje. U tradicionalnom korporativnom svijetu su pomaci nešto manji, ali mlađe generacije poduzetnika pokazuju veliko razumijevanje i povjerenje u nas kao stručnjake. Znaju koristiti izvore informacija, upućeni su i otvoreni. Ipak, i dalje je potrebno objašnjavati što radimo. Puno klijenata nije svjesno obujma našeg posla i na koje im sve načine brending može pomoći u biznisu.

Danas se možete pohvaliti time da među klijentima imate velika imena poput Infinuma, Adobea ili pak talijanskog Nikea. No, kako su izgledali vaši počeci? Što je trebalo učiniti da vas prepoznaju takvi brendovi?

Naravno da je trebalo puno rada, ali je presudna je bila vizija od koje nismo odustali. Nikad nismo ganjali rast u smislu povećanja broja ljudi ili prihoda. Zanimao nas je samo rast kvalitete našeg rada. Pri odabiru projekata nismo samo gledali profitabilnost, već i potencijal da napravimo vrhunski rad kojim ćemo privući nove klijente koji će u tome prepoznati ono što žele za svoj brend.

Nedavno ste dobili nagradu HDD-a za brending Farina brašna. Kako je i zašto odluka pala upravo na to rješenje? I koliko su vam nagrade važne?

Nagrade nam dobro dođu kao neki oblik povratne informacije od stručne zajednice. Osim toga je naravno super kad dobiješ nagradu jer te tako klijenti primijete. Farina je napravila popriličan boom osvajanjem HDD-ove nagrade za najpakiranje i zlata od European Design Awardsa. Zahvalni smo i ponosni na to priznanje jer smo bili u konkurenciji s velikim agencijama i jakim brendovima. Dodatno nas veseli to što se radi o brašnu koje nije neki sexy revolucionarni proizvod, a i pakiranje je zapravo uobičajena papirnata ambalaža za brašno. Zato nagrade za Farinu doživljavamo kao pobjedu promišljenog dizajna.

S obzirom na to da brendiranje zahtijeva mnogo pripreme, istraživanja, promišljanja, ali i kreativnosti (koja ponekad “zašteka” od 9 do 5), kako izgleda jedan vaš radni dan? Što radite da potaknete kreativne sokove i što radite kad zapne?

Volimo biti u uredu od 9 do 5, ali to ne znači da cijelo vrijeme svatko sjedi za svojim stolom sa slušalicama na glavi. Puno pričamo, družimo se, slušamo muziku, sviramo, snimamo, skupa komentiramo projekte na kojima radimo ili nešto zanimljivo što je netko pronašao. Trenutak inspiracije dogodi se i brainstormingu, i na cigareti na terasi, i doma dok pereš suđe. Kad zapne, najvažnije je ne odustati i vjerovati da će ideja doći. I onda najčešće dođe.

I za kraj, moram vas pitati koji je najveći forte Studio Sizea? Što je ono što vas izdvaja od ostalih?

Nekoliko stvari, jedna od njih je specifična estetika koju možemo opisati kao švicarski, skandinavski ili minimalistični dizajn. Druga stvar po kojoj smo vjerojatno jedinstveni na našem tržištu je širina vještina u malom timu od sedmero ljudi. Osim dizajna, strategije i copywritinga bavimo se motion designom, za koji je naš art direktor Jurica Koletić dobio nagradu za animatora godine na ovogodišnjim Danima Komunikacija. Naš kreativni direktor Andrej Virant je DJ i glazbenik, pa tako u studiju imamo i glazbeni studio, a odnedavno u sklopu brendinga radimo i audio branding. To objašnjava naše suradnje na raznim glazbenim projektima, jer nam je glazba izrazito bitna, kako u životu tako i u poslu.

SAZNAJ VIŠE: