Nepopularno mišljenje: Torba kuće The Row nije nova Birkinica

Prošli tjedan je većina medija prenijela vijest o staroj/novoj torbi kuće The Row koju su proglasili novom Birkinicom. Teško da možemo govoriti o istom rangu
18.01.2024.
IMAGE SOURCE: The Row, Pinterest
RECOMMENDED

Otkad je svijeta svi stalno traže zamjenu za nešto. Ne znam koliko novih pjevačica su bile nove „Rihanne“, koliko novih glumica su bile nove „Julije Roberts“, koliko novih dizajnera su bili netko od starih velikana koji su preminuli. Ljudska potreba za usporedbama je normalna stvar. Samo pogledajte društvene mreže. Temelj im je uspoređivanje s drugima što je naravno dovelo do vala depresije kod mlađih konzumenata jer male su šanse da netko na Instagramu nije ljepši, bogatiji, živi bolje ili što već ljudi vole prikazivati kao „life goals“. Uvijek tražimo nešto novo da zamijeni nešto staro, a to je posebno postalo uočljivo u digitalnom dobu.

Trendovi se smjenjuju kao na traci. TikTok lansira trendove u tjednom ritmu. Nitko nije rekao mlađoj populaciji da cinnamon girl je u stvari light smeđi smokey na očima ili da je strawberry girl samo tinted red lip i da to postoji već 30 godina kao trend, ali ok. Potreba za stalnim guranjem nečeg novog i izmišljanjem tople vode (kako bi se generirala prodaja i masovna konzumacija svega novoga) nikada nije bila žustrija i agresivnija. U toj „Fast and Furios“ utrci je jako zanimljivo to da su neki brendovi ostali netaknuti.

Uzet ću TikTok kao primjer jer je to generator novca za tvrtke koje hvataju mlađe kupce. TikTok je mreža na kojoj bi trebale vladati pristupačnije stvari i sadržaj koji nije ispoliran i namješten kao na Instagramu. TikTok gura toliko novih proizvoda da ga Instagram ne može pratiti i tu je bitku odavno izgubio. Ipak, TikTok je itekako preplavljen luksuzom, a svaki treći video u tom stilu je posvećen svetom gralu luksuza – kući Hermès i njihovim kvota torbama s Birkin torbom na čelu. Ta videa imaju stotine tisuća pregleda i za tu skupinu djevojaka koje briju na takav lifestyle posjedovati Birkin torbu (pogotovo ako je od egzotične kože) predstavlja značajno ostvarenje snova. Ovo ne pišem kao nešto derogativno. Svatko ima svoja zadovoljstva i neke ciljeve i svačiji cilj i zadovoljstvo je osobna stvar. Ako vas veseli Birkin torba, to je vaš san. Mene npr. vesele cipele.

Birkin torba je kao najpopularnija cura u srednjoj školi s kojom se svi žele družiti, izaziva neko strahopoštovanje (i dosta zavisti) ali je svi pokušavaju imitirati. Ne kažem da The Row imitira Birkin i sestre Olsen nemaju nikakve veze s narativom koji mediji guraju, ali napisati da je neka torba nova Birkinica je sigurno najveća čast u svijetu luksuznih modnih dodataka. Ipak, The Row torba nije ni blizu tom statusu. Vidite, danas na tržištu imamo puno talentiranih dizajnera koji stvarno razvijaju posao u vlastitom ritmu i po vlastitim načelima. Ovo bi trebao biti neki standard za svaku luksuznu kuću, ali vremena su se promijenila. Utrka za novcem je neke brendove dovela do neprepoznatljivosti i danas proizvode sve od lokomotive do trenirke i večernje haljine. Kod nekih brendova niste sigurni je li u pitanju Zara, Massimo Dutti ili high end brend. Svjetsko modno tržište je postalo kupus i odgovorno stojim iza te izjave.

The Row Margaux torba

The Row je izuzetak u ovoj priči kao jedini američki brend koji može parirati starom Celineu čije su kupce ionako pokupili kada je na čelo kuće došao Slimane. Margaux torba je predivan komad, vrhunske izrade, dovoljno prostrana da vam u nju stane sve što trebate u danu, izgleda kao jednostavnija I pročišćenija verzija Birkinice , ali sve navedeno ne čini komad kultnim i dostojnim nasljednikom originala. Taj status se stvara. Ne dobivate ga jer je neki medij objavio takav naslov.

Birkin već odavno nije samo torba. Birkin je znak uspjeha u određenim krugovima, Birkin je poruka da vodite određeni lifestyle, Birkin je statusni simbol kojem ne mogu parirati ni LV ni Chanel ma koliko god dizali cijene i tako stvarali ekskluzivnost. Teško da će itko dosegnuti taj level. Tekst ću završiti citatom Samanthe Jones koja je najbolje sažela stvar: It’s not a bag, it’s a Birkin.

SAZNAJ VIŠE: