SEARCH

Streetwear div Supreme je opet prodan i to za manju cijenu

Nekoć jedan od najuspješnijih streetwear brendova je opet promijenio vlasnika. Supreme je prodan za gotovinu i to poznatom proizvođaču naočala
17.07.2024.
IMAGE SOURCE: Supreme
RECOMMENDED

Bez obzira na to što Supreme više ne kotira kao najpoželjniji streetwear brend na svijetu (jer cijela fama oko streetweara se ispuhala), James Jebbia je povukao pametan potez i zaradio novac dok je „željezo bilo vruće“. Što to znači? Jebbia je prodao brend VF Corpu 2020. godine (godinu dana nakon Ablohove izjave da će streetwear umrijeti) i to za nemalih 2.1. milijarde dolara. Naravno zadržao je dio kreativne kontrole jer Supreme je njegovo dijete i nitko brend ne poznaje bolje od njega samog. Iako Supreme i dalje dobro kotira i proširili su poslovanje ne možemo reći da je i dalje brend koji diktira trendove. Nakon suradnje s brendom Louis Vuitton koja ih je dovela u fokus mainstream javnosti, a koju je maestralno zakuhao Kim Jones, Supreme je jednostavno otišao u nekom drugom smjeru i izgubio je taj kužerski element kojim se ponosio godinama.

U međuvremenu se streetwear proširio u nemogućim razmjerima (na što je utjecao Abloh) i cijela stvar se toliko napuhala da je balon jednostavno morao puknuti. Danas imamo sofisticirani streetwear kakav rade Jerry Lorenzo, Ronnie Fieg za Kith i naravno Nigo koji kreativno vodi Kenzo. Stvorila se fuzija između tailoringa i streetweara te stvar izgleda puno drugačije i rafiniranije od ulične estetike koju je Supreme imao kada su bili na vrhuncu slave.

Publika se također mijenja, a ne pomaže ni činjenica da se opet vratio koncept smart odijevanja te kolekcije high end brendova napokon izgledaju kao da su promišljene. Čak i omiljeni reperi više ne nose klasični streetwear nego Bottega odijela, a ovo je važan podatak jer je rap kultura za Ablohovog života bila najveći pokretač streetwear mašine.

Podatak o novom vlasniku nas je malo zatekao jer Supreme prelazi u ruke Luxottice. Ako posjedujete neke luksuzne naočale, onda su proizvedene u Luxottici koja pod sobom ima Ray Ban i Oakley, a proizvode naočale za sve svjetske brendove uključujući Pradu, Miu Miu, Chanel i druge. Deal bi se trebao finalizirati do kraja ove godine, a zanimljivo je da je Luxottica za Supreme platila 1.5 milijardi dolara što je manje od iznosa za koji je brend kupio VF Corp.

Ne morate biti financijski mag da shvatite da se ovaj potez nije previše isplatio VF Corpu. Štoviše u 2023. godini je prikazan pad prodaje, a te iste godine je brend napustio novi kreativni direktor Tremaine Emory. Emory je u brendu bio jako kratko, a kao razlog povlačenja je naveo privatnu situaciju. Iako je Supreme pod VF Corpom proširio polsovanje te su otvorili nove dućane diljem svijeta, nisu uspjeli ispuniti financijska očekivanja korporacije. U prvom kvartalu ove godine prodaja je pala za dodatnih 17% što je ponukalo VF Corp da Supreme prodaju “ispod cijene”.

Jebbia će i dalje ostati kao savjetnik u brendu, ali ne znamo u koje smjeru će ga sada odvesti. Ako ništa drugo, bio je jako pametan i izvukao najbolje za sebe dok je hype trajao. S novcem koji je zaradio od prodaje brenda može opet pokrenuti nešto svoje ili jednostavno uživati u životu. Streetwear kulturi je stvarno dao doprinos koji će se pamtiti.

SAZNAJ VIŠE: