Tko je Tremaine Emory i očekuje li Supreme nova renesansa?

18.03.2022.
IMAGE SOURCE: Instagram / Supreme

Otkako je u travnju 1994. godine James Jebbia otvorio vrata prve njujorške trgovine u ulici Lafayette, Supreme je počeo graditi svoju reputaciju među skaterima i pripadnicima hip-hop supkulture. Premda je brend od samih začetaka pratila vibra ekskluzivnosti, Jebbia je objašnjavao kako nimalo ne pati na limitirane edicije, već naprosto ne želi biti “zatrpan stvarima koje nitko ne želi nositi”. No, bez obzira koja je namjera iza tog poteza stajala, povećana potražnja i ponuda koja ju nije pratila, kao i neosporni faktor coolnessa, učinili su od Supremea ekskluzivni brend.

Ne odmičući prst s pulsa ulice, Supreme je postao definicija za streetwear, a zajedno sa usponom na modne piste, posebice nakon suradnje s Louis Vuittonom, promijenio se i njegov status. Mnogi su se pitali gdje je, sada kada prodaje kožne jakne za 1.500 dolara, nestao aspekt ulice na kojem je brend izrastao, no element streetweara, barem u estetskom smislu, ostao je ucrtan u njegov DNA. U posljednjem desetljeću, Supreme je, između ostalog, otvorio i trgovine u Tokiju, Londonu i Parizu, a o njihovim hoodicama jednako se pričalo u skate parkovima kao i na tjednima mode. U studenom 2020. godine Supreme je za 2.1 milijardu dolara prodan modnom konglomeratu VF Corp koji pod svojom kapom ima i brendove kao što su Vans i Timberland. Potez je iznova izazvao skepsu među obožavateljima koji su se pitali hoće li akvizicija naštetiti ekskluzivnosti brenda čineći ga brendom dostupnim širokim masama te tako pokopati reputaciju koju je gradio gotovo tri desetljeća. No, sveopću anksioznost i zbunjenost zamijenio je ushit kada je sredinom veljače ove godine u medijima osvanula vijest da na mjesto kreativnog direktora dolazi Tremaine Emory koji će raditi uz bok Jamesu Jebbiji. Emory će ispuniti prostor koji je ostao prazan nakon odlaska Angela Baquea 2017. godine i dati lice dizajnerskom timu koji od tada “nastupa” kao anonimni kolektiv.

No, zašto je dolazak Tremainea Emoryja na mjesto kreativnog direktora izazvao toliko oduševljenje među ljubiteljima Supremea? Tremaine Emory dobro je znano ime na američkoj streetwear sceni. Rođen u Atlanti, a odrastao na ulicama njujorškog Queensa, Emory je svojim neumornim duhom i kreativnošću isprepleo različite domene djelovanja, od podcasta, mode i radio emisija pa sve do čuvenih No Vacancy Inn partyja na kojima radi s partnerom Acydeom. No, prije nego što je postao jednom od ključnih figura na modnoj (i društvenoj) sceni, Emory je devet godina brusio zanat radeći u retail timovima Marc Jacobsa u New Yorku i Londonu te kao art direktor u Stüssyju, kultnom američkom streetwear brendu koji se osamdesetih godina proslavio modom za surfere da bi se kasnije prelio i na skate i hip-hop scenu. Godine 2019. Emory je pokrenuo i vlastiti brend Denim Tears koji su dodatno proslavili Kanye West i A$AP Nast, a u međuvremenu nema s kime nije surađivao. Off-White, New Balance, Levi’s, Converse, Champion, Our Legacy i Ugg samo su neki od brendova koji su se ogrebali o njegovu kreativnost. Prošle je godine čak jedan Denim Tears model završio kao dio postava izložbe “America: A Lexicon of Fashion” u Institutu za kostime njujorškog muzeja Metropolitan.

No, njegovo bogato iskustvo i poznavanje scene nisu jedini razlog zašto publika i insajderi toliko gotive Emoryja. Cijene ga i zbog njegove promišljenosti i principa od kojih ne odstupa zalažući se u svom radu za sve ono što smatra važnim, a što u svakom segmentu nadilazi modu u pukom estetskom smislu. Godine 2018. surađivao je s umjetnikom Brendanom Fowlerom na upcycled majicama koje su poklanjali mladima koji su dokazali da su izašli na izbore, a u suradnji s Levi’som oslonio se na povijesnu referencu, iskoristivši cvijet pamuka kao lajt motiv, odajući tako počast Afroamerikancima koji su bili prisiljeni raditi na poljima pamuka u vrijeme robovlasništva. U vrijeme kada je policijska brutalnost prema crncima u Americi zgrozila svijet, a brendovi počeli jahati na leđima Black Lives Matter pokreta, Tremaine Emory odlučio je učiniti više.

Osim što je za Denim Tears kreirao T-shirt čiji je prihod od prodaje namijenio organizaciji Know Your Rights Camp, najavio je kako se njegova suradnja s Nikeom na redizajnu Converse Chuck Taylor tenisica neće ostvariti ako ne ispoštuju nekoliko njegovih uvjeta, a koji se ne odnose na novčanu donaciju od 40 milijuna dolara koje je Nike namijenio organizacijama za koje se bore za prava Afroamerikanaca (što je Emory nazvao “vrlo skupim flasterom”). Jedan od uvjeta bio je da Nike prestane podržavati Republikance dok je na čelu Donald Trump, a drugi da podnesu izvještaj koji postotak Afroamerikanaca radi za brend naspram postotka ambasadora te da se izjasne o tome koliko ih ima menadžersku ulogu u tvrtki. Želio ih je svojim utjecajem natjerati da prvo počiste u svom dvorištu, te je svoj dizajn odlučio zadržati sve dok se ne dogode stvarne, a ne samo kozmetičke promjene. Zbog svega toga, mnogi obožavatelji njegova rada tvrde kako Supreme očekuje jedna nova, sjajna era. Imajući na umu da James Jebbia ništa ne radi ishitreno, sigurni su da je imenovanje Tremainea Emoryja na mjesto kreativnog direktora upravo ono što brendu u ovom trenutku treba te da ga, u najmanju ruku, čeka nova renesansa. Veselimo se vidjeti što će Emory donijeti Supremeu. I streetwearu, jasno. Možda ga opet, barem malo, vrati ulici.

Posjeti naš BURO. SNEAK PEEK specijal za sneakerheadse u kojem je sve podređeno kulturi tenisica. Novi modeli, povijest kultnih modela, poznati sneakerheadovi, ljudi koji stvaraju sneaker scenu, sve će se to pronaći u SNEAK PEEK pregledu koji želite pratiti iz dana u dan.

SAZNAJ VIŠE: