5 savjeta kako da ne odustanete od vježbanja prije veljače

Vjerojatno ste donijeli odluku o vježbanju nakon nove godine i nadam se da ne namjeravate odustati. Ovaj mali vodič je za one dane kad niste sigurni možete li nastaviti.. Možete!
28.01.2024.
IMAGE SOURCE: Andrea Jelić

Nakon svake nove godine poznato je da svi donosimo neke novogodišnje odluke. Ako je jedna od novogodišnjih odluka da se posvetite vježbanju, dati ću vam par savjeta kako ne odustati od svoje odluke i koje sve prednosti/benefite donosi kvalitetno i konstantno vježbanje.

U nekom periodu se svi opustimo i uzmemo pauzu, izgubimo motivaciju što uopće ne mora biti loše. No sada kada ste donijeli odluku da ponovo krenete vježbati ili ste donijeli odluku da prvi put u životu krenete vježbati, ovih 5 savjeta će vam pomoći da se držite te odluke:

Izaberite mjesto za trening u kojem ćete se osjećati ugodno i motivirano

Jako je bitno trenirati na mjestu koje vam odgovara atmosferom i tipom ljudi kojima ste okruženi. Trebate se osjećati ”kao doma” u prostoru u kojem ćete vježbati 3/4 puta tjedno i tako ćete izbjeći one momente subjektivne neugode pri ulasku i bivanju u samom prostoru.
Također vodite računa da u tom prostoru imate što više opreme koja vama treba ili koju želite koristiti kako ne biste trebali odlaziti na više mjesta.

Izaberite trenera ili online program prikladan za vaše trenutno stanje i ciljeve

Čak bih rekla da je ovo najbitnija stavka da ostanete motivirani i konstantni u svojim odlascima na treninge. Osoba koja vas vodi kroz program treninga mora vam odgovarati na energetskoj razini te mora imati stručno znanje kako bi treninge prilagodila vašim potrebama i cilju. Ako ste početnik/ica pazite da ne upišete prejak program koji nećete moći pratiti jer će vam padati motivacija te se možete lako ozlijediti. Pazite da je osoba koju ste odabrali dovoljno stručna da vas vodi kroz proces treniranja. Ako ste napredan vježbač/ica pazite da izaberete trenera koji će vas polako uvesti nazad u vašu rutinu i formu.

PAZITE S POČETNIM INTEZITETOM I KOLIČINOM TRENINGA

Nemojte od prevelike želje i entuzijazma napraviti početničku grešku – pretjerivati. S pretjerivanjem ništa nećete pametno postići, a niti dugoročno. Svakom rekreativcu bi trebao biti cilj trenirati konstantno, balansirano, kvalitetno i pametno. Umjeren start će vam donijeti sigurnost u ono što radite te će te vidjeti progresiju koja vodi do zadovoljstva. Nije poanta doći na trening i od 10 vježbi izvesti dvije kako treba. Pravi intenzitet čini kvalitetno odrađen trening. Stavka jedan i dva će vam riješiti mogući problem ove stavke.

NEMOJTE IMATI PREVIŠE RESTRIKCIJE OKO TRENINGA

Trening i prehrana uvijek idu ruku pod ruku. Kako počnemo trenirati tako se počnemo više angažirati i oko prehrane. Za prehranu vrijedi isto što vrijedi i za treninge – balans i konstantnost. Ako ne unosite dovoljno hrane, morate znati da će vam i izvedba vježbi i intenzitet treninga patiti. Mišiću je potrebna hrana (protein) pa uzmite u obzir da taj unos bude dovoljno visok kroz dan. Tijelu treba energija kako odradili trening. Možete i preporučljivo je izbaciti štetne namirnice koje nemaju dobar nutritivan sastav, ali si nemojte uskraćivati previše jer će te ”izgorjeti” u vrlo kratkom periodu i vrlo vjerojatno se vratiti na stare loše navike. Probajte stvoriti nove dobre navike koje nećete s puno muke provoditi u svojoj svakodnevnoj rutini.

NOVA ODJEĆA ZA VJEŽBANJE

Koliko god se činilo nevažno ali ponekad nas zaista motivira i razveseli nova odjeća i stajling za trening. Novom odjećom možete podiči samopouzdanje ili opaliti dobar selfi. Odjeća treba biti funkcionalna jer se krećemo i znojimo tijekom treninga. S dobrim sportskim kombinacijama smo spremni produžiti i u daljnje obaveze koje nas čekaju nakon treninga.

SAZNAJ VIŠE: