Putovanja vlakom se vraćaju na velika vrata, evo pregleda novih europskih ruta

07.01.2021.
IMAGE SOURCE: Unsplash Martin Sanchez / Roland Rosslein

Uskoro ćemo opet moći putovati. Gotovo sam sigurna u to. Trebalo bi samo pričekati proljeće i sve mjere će popustiti, a mi ćemo opet planirati. A što drugo nego putovanja. Dobra vijest je što se putovanja vlakom vraćaju u Europu na velika vrata. Europske su željeznice s obzirom na situaciju s pandemijom drastično smanjile mogućnosti putovanja tijekom prošle godine, a kažu kako je krajem studenog svega jedan vlak dnevno vozio od Pariza do metropola poput Londona, Amsterdama, Barcelone i Zuricha. No, mračni dani su iza nas, a nove vožnje vlakom već su započele krajem prošle godine dok su u pripremi i neke sasvim nove rute koje spajaju Pariz, Berlin, Krakov, Austriju…. Donosimo vam pregled i ideju što biste mogli kada opet “sve dođe na svoje”. Putovanja vlakom doista imaju neku posebnu čar.

Iz Amsterdama za Tirol u Austriji

Početak 2021. označit će nova linija vlaka koji polazi svake večeri iz Amsterdama za Innsbruck ili Beč i vodi direktno do Tirola. Vožnja traje 13 sati i 40 minuta i koštat će vas od 29.90 eura do 89.90 eura za spavaća kola. Austrijski željeznički operater ÖBB proširio je svoj servis ugodnih noćnih vlakova Nightjet services te ovim putem najavio njihov povratak u Nizozemsku. Vlak će kretati svake večeri u 19:30 i vozit će do Beča, ali će nuditi mogućnosti stajanja u Münchenu i Innsbrucku. Za putnike iz Londona direktan Eurostar vlak ugodna je poveznica s Amsterdamom, a nudi i 3 slobodna sata za razgledavanje nizozemske prijestolnice prije nego što sjednete na noćni vlak za Austriju. Također, početkom 2021. u planu je obnova noćne rute Bruxelles – Beč koja bi trebala ići triput tjedno.

Preko Austrije do Münicha i Züricha

Švicarska je uložila ozbiljne novce u obnovu svoje željeznice, a njihovi novi nagibni vlakovi nose ime Astoro. Premijeru su doživjeli sredinom prosinca prošle godine u sklopu ove rute koja je veličanstvena jer prolazi kroz tri europske države. Linija se provlači kroz jedan kutak Austrije dok prelazi istočnu obalu Bodenskog jezera koje se nalazi na tromeđi Njemačke, Švicarske i Austrije. Putovanje traje 4 sata, a vlakovi će voziti šest puta dnevno dok će vas karta koštati od 18.90 eura nadalje. Također, švicarski Astoro vlakovi imaju odličan restoran u vlaku, stoga vrijedi ‘zgrabiti’ sjedalo i uživati prizorima koji se jedino iz vlaka tako lijepo mogu doživjeti.

Vožnja švicarskom prugom Gotthard: od Basela do Locarna

Godine 2016. Švicarci su, probivši veliki dio svojih Alpi, dovršili najduži željeznički tunel na svijetu koji su nazvali Gotthard Base Tunnel (GBT). Dugačak čak 57 km, tunel je bio brza i efikasna poveznica Zürich-Milano. No, dugačak, mračan tunel značio je da putnici propuštaju najbolje od alpskih pogleda. U posljednje vrijeme jedini izravni vlakovi iz Züricha i Basela preko stare slikovite Gotthardove rute bili su izletnički vlakovi vikendom i praznicima – oni su vozili tijekom cijele godine iz Züricha, ali samo u proljeće i ljeto iz Basela. Sve se to promijenilo od 13. prosinca 2020. kada je švicarska željeznička kompanija imena Südostbahn (SOB) pokrenula cjelogodišnje usluge na klasičnoj Gotthardovoj ruti, povezujući tako glavne gradove sjeverne švicarske s najjužnijim kantonom države Ticino. Time je stara željeznička linija oblikovana kao panoramska vožnja koja pruža prekrasne poglede kroz prozor. Ove veličanstvena ruta zaobilazi istočnu obalu jezera Luzern i prolazi kroz čudesan dio regije Leventina na južnoj strani Gotthard poteza. Nove će usluge biti brendirane kao Treno Gottardo, oslanjajući se na izuzetno udobne vlakove Stadler Traverso koje je SOB u posljednje vrijeme koristio na svojim panoramskim rutama. Za početak Treno Gottardo vozit će do gradića Bellinzona, ali od 5. travnja ruta se produžava do prekrasnog Locarna, grada na obali Lago Maggiore koji je domaćin švicarskog premijernog filmskog festivala. Vožnja traje 4 sata i 30 minuta, vlak vozi svakih dva sata iz Basela i dnevna karta vas košta oko 48 eura.

Povratak kraljevske Wawel rute: od Berlina do Krakova

Prije šest godina, bez posebnog obrazloženja, europski vlak Eurocity prestao je voziti Wawel rutu Berlin-Krakov pri čemu ste iz glavnog grada Njemačke lijepo mogli stići na jug Poljske. Sva sreća, vratio se i to s mogućnošću dnevnog putovanja preko povijesnih europskih središnjih regija Lužice i Šleske do Krakova. Ova ruta vlakom je dobila ime po velikom kraljevskom dvorcu Wawel u poljskom gradu. Vlak EC Wawel polazi praktično sredinom jutra iz Berlina i također, pruža korisnu dodatnu dnevnu vezu između Berlina i Wrocława u jugozapadnoj Poljskoj. Vožnja traje sedam sati, vlak polazi svakodnevno, a cijena osnovne karte iznosi 27.90 eura. Vlak ima i odličan restoran tako da je uživanje u ovim lijepim regijama Europe zagarantirano.

Bolje poveznice do Italije, Švedske i Rumunjske

Najavljeno je i mnogo drugih željezničkih ruta čije se pokretanje očekuje u prvim mjesecima 2021. godine. Govorilo se o proširenju jedne od brzih veza od Züricha do Milana u sklopu koje bi se produžilo do Genove, koji će, ako se dogodi, uspostaviti izravnu vezu iz Züricha do Mediterana. Od 31. ožujka švedski operater Snälltåget lansirat će izravni noćni vlak iz Berlina i Hamburga za Stockholm. U početku će voziti samo vikendima, ali od 5. lipnja trebao bi startati svakodnevno.

Francuski željeznički operater SNCF vjerojatno će od 14. ožujka vratiti dnevni vlak Pariz u München u promet što će biti bonus za putnike iz Britanije koji putuju u južnu Njemačku. Također, iz Münchena ćete moći uloviti noćni vlak Kálmán Imre koji vozi za Budimpeštu, a koji se nadograđuje 2021. godine. Vlak ima odličan restoran u kojem možete doručkovati dok se kotrljate preko Dunava i ravnica prema mađarskoj prijestolnici. U Budimpešti postoje povoljne daljnje veze sa Srbijom i Rumunjskom.

Nekoliko novih noćnih ruta u najavi za iduće tri godine

Krajem godine očekuje se i nekoliko novih noćnih linija. Njemačka, Austrija, Francuska i Švicarska potpisale su ugovorni protokol kako bi ponovno pokrenule nekoliko paneuropskih linija noćnih vlakova. Među potpisnicima su mreža Nightjet, austrijska ÖBB linija noćnih vlakova koja stoji iza obnove noćnih vlakova u Europi, kao i njemački Deutsche Bahn, švicarske savezne željeznice i francuska SNCF (Francuska nacionalna željeznička kompanija). Prva noćna linija vlakova povezivat će Pariz i Beč, preko Münchena, a očekuje se u prosincu 2021. S obzirom na blizinu Austrije i Hrvatske, zamišljamo ukrcavanje na vlak u Beču te se za petnaest sati budimo u Parizu. Istovremeno će biti otvoreno i noćno putovanje vlakom između Amsterdama i Züricha preko Kölna. Putovanje Zürich-Rim očekuje se u prosincu 2022., kao i Berlin-Pariz i Berlin-Bruxelles u prosincu 2023. Posljednje, ali ne najmanje važno, putovanje Zürich-Barcelona očekuje se u prosincu 2024. godine.

SAZNAJ VIŠE: