Ivana Tomić organizira luksuzna putovanja za strance po Hrvatskoj. Evo što se traži

Ivana Tomić ima jako zanimljiv i dinamičan posao koji je san svake osobe koja uživa u putovanjima i slobodi koju ista donose. Razgovarali smo s njom o karijeri i aktualnim trendovima
29.12.2023.
IMAGE SOURCE: Privatni album
RECOMMENDED

Kroz rubriku Proud To Be Rare smo predstavili puno zanimljivih ljudi čije karijere nas fasciniraju i koji su on top of the game u svojim zanimanjima. Upravo takva osoba je Ivana Tomić, vlasnica tvrtke Journey2Croatia koja kreira posebna iskustva za inozemne klijente bolje platežne moći. To je onaj profil gostiju o kojima se stalno raspravlja u našim medijima i to u vidu ponude koju imamo kao zemlja, a koja bi u Hrvatskoj trebala moći zadržati jednog multimilijunaša svjetskog kalibra puno dulje od jednokratne večernje šetnje Stradunom. Takvih gostiju imamo i većina njih traži usluge tvrtke Journey2Croatia jer im stvaraju sadržaj koji žele i koji su spremni platiti. S Ivanom smo razgovarali o karijeri i trenutnoj situaciju u turističkoj industriji lokalno i globalno.

Kako biste opisali svoj posao našim čitateljima?

Vlasnica sam Journey2Croatia, destination management company, te sa svojim divnim timom, organiziram luksuzna putovanja, projekte i događanja u Hrvatskoj, Sloveniji i Crnoj Gori za klijente visoke platežne moći, većinom s područja SAD-a, Kanade, Australije, UK i izuzetno malim postotkom iz EU.

Oduvijek sam željela raditi promociju Hrvatske te proširiti poslovanje pa sam prije dvije godine osnovala i J2Collection koji je usmjeren na promociju naša tri branda (Journey2Croatia, Journey2Slovenia, Journey2Montenegro), te naših partnera.

Kako ste započeli karijeru?

Od mojih studentskih dana znala sam da ću u nekom trenutku otići u NYC i pokušati raditi u industriji putovanja, što sam i uspjela. Pri kraju studija na Ekonomskom fakultetu, smjer turizma, otišla sam u NYC na pola godine i ostvarila izuzetno dobre kontakte. Odlučila sam ostati nekoliko godina i raditi u travel consultingu. Nakon povratka u Hrvatsku radila sam na nekoliko turističkih i hospitality projekata, kako za hrvatske, tako i za internacionalne kompanije. Svakih par mjeseci vraćala same se u NYC i tako živjela na relaciji Zagreb – NYC, jer nikad nisam prestala povremeno raditi u putovanjima za kompanije i agencije u SAD-u.

Nakon nekog vremena odlučila sam imati maksimalnu slobodu u životu, kako bi putovala, provodila što više vremena sa svojom djecom i prijateljima te sam se odlučila full-time usmjeriti na travel consulting, pokrenuti svoju tvrtku i osnovati turističku agenciju Journey2Croatia.

Koji je bio breakthrough u karijeri kada ste znali da ste na putu uspjeha?

Jedan telefonski poziv iz NYC, od utjecajne osobe iz turističke industrije, s kojom sam već par godina surađivala part-time, je bio dovoljan poticaj da krenem punim plućima u full-time privatni biznis. U privatnom životu to bi bio trenutak kada bi se mnogi okrenuli u smjeru “stabilnog posla i sigurne penzije” ali kako sam oduvijek išla u suprotnom smjeru od mase, avanturističkog duha, odlučila sam se odvažiti, krenuti u smjeru svoje intuicije, želje za potpunom slobodom i radom samo s luksuznim klijentima. Nakon toga nije bilo povratka i posao je još više procvjetao.

Smatram da su ljudi koji vjeruju u tebe, s pozitivnim stavovima i osobnošću najbitnija stavka uspjeha kako privatno tako i poslovno. Takve odnose treba graditi, njegovati, ulagati u njih i vjerovati da je sve moguće ako nešto želiš, uložiš puno rada i truda te vjeruješ u sebe.

Oduvijek sam imala posebne, kreativne i pozitivne ljude oko sebe koji su i dan danas tu uz mene; obitelj, prijatelji, partneri, suradnici koji su postali prijatelji, prijatelji koji su postali obitelj. U našoj industriji grade se dugoročni, prekrasni odnosi kako lokalno tako i internacionalno te bez tih ljudi niti jedno putovanje, projekt, posao za naše klijente ne bi bio moguć.

Kako izgleda vaš radni dan?

Kad sam doma u Zagrebu, volim dan započeti s dobrom kavom i odlaskom na vježbanje i trening. Nakon toga odlazim u ured te mnogo vremena provodim za kompjuterom i na mobitelu, ali uhvatim i slobodno vrijeme za šetnju Maksimirom tijekom radnog dana i još koju kavicu. Ako je moguće, neki ću sastanak odraditi šetnjom u prirodi ili penjanjem na Sljeme.

Upravo je to ta sloboda koja mi je izuzetno bitna da radim što hoću i kad hoću… neki bi rekli da je to luksuz, a ja bih rekla da je to osobni odabir i odvažnost.

Uvijek mogu skočiti u auto i prebaciti djecu na trening, otići doma na ručak ili baciti jednu rundu tenisa, ali s obzirom na to da moj posao nema “radno vrijeme” često se dogodi da se radi po cijeli dan i do kasno u noć, iako to osobno pokušavam izbjeći. Puno putujem, pa volim kad se vratim u Zagrebu biti u svojoj uredskoj oazi. Kada sam na poslovnom putovanju radni dan nema kraja.

U zadnjih 2 mjeseca bila sam na poslovnim putovanjima u NYC, Londonu, Kaliforniji, Cannesu… Tijekom dana su sastanci, ručkovi, večere, eventi, a noćne smjene su posvećene mom timu, mailovima i ponudama jer to nikad ne čeka. Radimo u industriji u kojoj nema čekanja duže od 24- 48 h da se dobiju informacije ili konkretne ponude. Sve u svemu, dani su mi uvijek dinamični, ubrzani, te teško podnosim dosadu. Još uvijek se učim, puževim korakom, ono naše “pomalo” .

Koliko je teško uspjeti u vašem sektoru? Što sve osoba mora posjedovati i znati?

Uspjeh svakoj osobi znači nešto drugo, tako da mi je osobno teško reći koliko je lako ili teško uspjeti u našoj industriji.

Nekom je uspjeh osnovati agenciju, biti “one man band” ili imati mali tim, 10 klijenata i biti sretan i uspješan, dok drugoj osobi neće biti dovoljno 100 klijenata, puno zaposlenika i velika kompanija.

Ako gledamo luksuzni sektor turizma mislim da je malo teže uspjeti jer je potrebno puno rada, networkinga, ulaganja i vremena da bi se stvorili odnosi od povjerenja i zadržali klijenti s kvalitetom usluge koje nudimo što ovisi i o svim partnerima uključenim u taj lanac. Osobno smatram da mi nije bilo teško jer sam krenula s puno strasti i ljubavi u ovaj posao. Uspjeh je došao postupno, korak po korak, upornošću, pozitivom, s puno rada, ulaganja u odnose i kvalitetom usluge.

Za mene je uspjeh moj tim i dugogodišnji lokalni partneri bez kojih ni naši klijenti ne bi bili sretni, te strani agenti s kojima svakodnevno komuniciramo i radimo na prekrasnim putovanjima.

Kao i u svakom poslu izuzetno je bitno biti komunikativan, fleksibilan, spreman na promjene, znati se snalaziti u nepredvidivim situacijama i imati organizacijske sposobnosti, poznavati destinacije, biti kreativan, voljeti ljude jer su ljudi ključni o ovom poslu, znati osnove poslovanja turističke agencije, hotela i ponuđača usluga u turizmu, biti spreman učiti svaki dan kako samostalno tako i od svih partnera s kojima surađuješ.

Svi puno pišu o pojmu revenge traveling koji je rezultat korone. Međutim s recesijom koja se provlači već neko vrijeme kako gledate na nastavak tog trenda?

Iako neka istraživanja pokazuju da se putovanja u malim postocima usporavaju na nekim područjima, radi različitih razloga, te da je revenge travel u padu, smatram da će putovanja u 2024, biti u istim omjerima kao i u 2023 g.

S obzirom na to da mi radimo s luksuznom klijentelom, pretežno iz SAD-a takvi klijenti putuju uvijek i do nekoliko puta godišnje, bez obzira na rast cijena neće odustajati od putovanja, izuzetno vole Europu, pa sam sigurna da tu neće doći do velikih promjena. Dolazi do promjena u sezonalnosti, puno klijenata putuje po Europi i izvan sezone te smatram da će se taj trend i nastaviti. Ljeta su vruća te su cijene izuzetno visoke, tako da mnogi klijenti žele putovati i u mjesecima koji nisu bili prije atraktivni kao sto je veljača, ožujak, listopad i studeni te produžuju svoj boravak. Mi trenutno vidimo rast bookinga za 2024. u odnosu na isti period u 2023. Velika je zainteresiranost za cijelu Hrvatsku, te je ove godine porasla zainteresiranost još više i za Sloveniju dok nam je za Crnu Goru booking baziran na sezoni, od svibnja do sredine listopada.

Što vas najviše veseli u vašem poslu?

Najviše me vesele putovanja i ljudi koje upoznajem kroz poslovne suradnje na tim putovanjima. Izuzetno me vesele i projekti za klijente koji žele nešto drugačije i posebno, gdje možeš kreirati nešto novo i zanimljivo. Naravno srce mi je najveće kada dobijemo od klijenata prekrasne komentare vezano za putovanja koje smo im organizirali, naše ljude koje su upoznali tijekom boravka i očaranost našom zemljom.

IVANA TOMIĆ

Koliko vam je sloboda važna u profesiji?

Sloboda je za mene SVE! I u privatnom i u poslovnom životu.

Koji su najveći izazovi s kojima se suočavate?

Jedan od izazova je da rast cijena u turizmu, hotelijerstvu, ugostiteljstvu ne prati i rast kvalitete usluge i proizvoda jer klijenti koji mogu platiti visoku cijenu očekuju i izuzetno kvalitetnu uslugu. S velikim izazovima ćemo se početi suočavati i prilagođavati radi klimatskih promjene koje su nepredvidljive.

Trenutno što smatram izazovom je nedovoljna svjesnost da je izuzetno bitno cijeniti i ponuditi sve sto je naše lokalno, autentično, izvorno destinaciji u kojoj živimo, radimo i nudimo usluge. Klijenti žele autentičnost, zato dolaze u specifične destinacije kako bi doživjeli drugačije iskustvo, naučili od lokalnih ljudi o povijesti i kulturi njihovog grada i mjesta, probali lokalne raznovrsne namirnice pripremljene u restoranima i hotelima na izvoran način, da vide kako mi živimo, radimo, stvaramo … i to je ono sto se izuzetno cijeni i traži.

Naši klijenti vole luksuz, spavaju u najboljim hotelima, plove na jahtama i jednom ili maksimalno dva puta će otići u fine dining restoran tijekom svog boravka, ali cijene i prepoznaju pravo lokalno iskustvo, pravu izvornu gastronomiju, običaje, gostoprimstvo i ljude koji vole ono što rade, mjesto gdje žive, kulturu i povijest koju su godinama stvarali. Klijenti prepoznaju što je pravo izvorno, a ne posuđeno iz drugih destinacija.

BURO. Promo / Sponzorirani sadržaj

SAZNAJ VIŠE: