Složit ćemo se da se ljudi danas više uzrujaju oko nevažnih stvari nego oko stvari koje su bitne za budućnost zemlje i uopće opstanak svijeta. Rijetko koga brine što smo istrijebili gotovo sve egzotične životinje s planete i što buduće generacije možda nikada neće vidjeti neke životinjske vrste osim na slikama, ali kad sjenilo košta 42 dolara cijeli beauty community skoči na noge jer drama. Također ću vam reći da većini kreatora na TikToku ne možete vjerovati jer su dobro plaćeni od strane velikih brendova za pozitivne recenzije.
Dovoljno je da pogledate najpopularniju beauty TikTokericu čiji sadržaj pogledam na one dane kad mi ne smeta to preveliko fejk uzbuđenje oko olovke za usta. Mikayla Nogueira nije nesklona skandalima pa ipak uživa veliki utjecaj u svijetu ljepote. Sjetit ćemo se onog skandala s maskarom i lijepljenjem parcijalnih trepavica, a samo kako bi je prodala svojim korisnicima. Onda ćemo se sjetiti reklame za gel za obrve za koji je izjavila da je jako loš proizvod koji ne bi preporučila. U trenutku kad su „otvorili kesu“, ovaj gel je (pogađate) postao nešto najbolje što je probala. Internet sve pamti pa nije trebalo dugo da netko izvuče te dvije recenzije i zalijepi ih u informativan video koji vam jasno pokazuje kako stvari funkcioniraju.
Pa ipak, unatoč dokazima svi mi patimo od neke opće amnezije. Ne znam je li to zbog previše informacija kojima smo izloženi svaki dan ili nas jednostavno prestane boljeti briga pa se opet vraćamo na te profile i slušamo te stvari kao da smo u nekom online stockholmskom sindromu. Mikayla je na „payrollu“ mnogih brendova i zarađuje najviše od svih beauty influencera na TikToku. Njene recenzije mogu pomoći malom brendu da se probije kroz zakrčeno tržište, ali mogu i srušiti neki proizvod i direktno utjecati na prodaju. Svaki dan izbacuje videa s recenzijama i haulovima i često su to novi proizvodi koje joj šalju brendovi sa svih strana svijeta.
Sjenilo oko kojeg je nastao kaos
Trenutno se po TikToku recenziraju sjenila brenda Patrick Ta. On je jedan od najpoznatijih mladih vizažista i tvorac brenda dekorativne kozmetike koja doista ima odlične kritike. Nadalje čini mi se da se radi o nekom normalnom i vrijednom dečku koji je uvijek transparentan oko poslovanja i koji se kloni bilo kakvih drama. Gleda svoja posla, izbacuje dobre proizvode i nastoji se etablirati na svjetskoj razini. E pa Patrick Ta je nedavno izbacio sjenila i to 5 setova s dva sjenila.
Major Dimension Eye Shadow Duo je napravljen u Italiji po najvišim standardima i načinjen je od bisernih pigmenata. Oni koji su radili u kozmetičkoj industriji znaju da su biserni pigmenti skupocjeni pogotovo ako nisu obogaćeni dodatcima. Dakle radi se o čistom bisernom pigmentu u raznim bojama koje je Ta ponudio kao opciju za pred-blagdansko razdoblje. Talijanska tvornica u kojoj su ova sjenila proizvedena ima patentiranu tehnologiju koja se ne može reproducirati na jeftiniji način. Duo sjenila koštaju 42 dolara.
Sad dolazim do drame koja je nastala zbog sjenila. Gore spomenuta Mikayla je recenzirala sjenila i izjavila da je 42 dolara jako visoka cijena za ovaj proizvod te da drogerijski brend Elf ima identičnu formulu za samo 6 dolara po sjenilu. U priču se odmah uključio Jeffree Star koji ju je javno prozvao na liveu i optužio za laganje svojim pratiteljima uz napomenu da je ova tehnologija skupa i da je sam proizvod nemoguće reproducirati u jeftinijoj verziji jer Elf nema tu tehnologiju niti proizvode svoj make-up u skupim talijanskim laboratorijima. Nadalje Mikayla radi za Elf te je ova usporedba više sumnjiva kao dio plaćene suradnje. U raspravu se uključila kompletna beauty zajednica, ali i milijuni beauty entuzijasta diljem svijeta koji svakodnevno prate TikTok beauty zajednicu.
Dupes kultura
Dupes je eksplodirao na TikToku i toliko je uzeo maha da u Australiji imate brend koji doslovno skida i pakiranja brendova. Može li sve biti dupes? Ne može jer je istina da prihvatljivi brendovi nemaju pristup istoj tehnologiji kao Charlotte Tilbury ili Pat McGrath i zato i jesu prihvatljivi. Najbolja kozmetika na svijetu se proizvodi u Italiji i naravno da je važno kakva je formula i da je proizvod od starta osmišljen dobro (pogledajte samo onaj krš koji je Givenchy napravio s novom formulom svog pudera u prahu), ali neke stvari se jednostavno ne mogu reproducirati u prihvatljivoj verziji i ne treba ih očekivati.
Kada je u pitanju neki trend jasno je da će svi skočiti na njega. Ulja za usne su bila svugdje i to je nešto što možete napraviti u jeftinijoj i skupljoj verziji. Puder koji je podloga i serum u jednom neće biti isti ako košta 10 eura i ako košta 100 eura. Naravno da plaćate i brend i da na kraju ni taj puder ne vrijedi možda 100 eura, ali sam proizvod nije finalna cijena nečega. U formiranje finalne cijene ulazi puno faktora o kojima kupac ne razmišlja jer ga naravno to ne zanima.
I dalje smatram da je ova drama možda nebitna u svjetlu svih globalnih događanja i ekonomske krize koju proživljavamo, ali isto tako bi trebalo potegnuti to pitanje dupesa jer smo i u toj kategoriji došli do zida. Nitko vama ne nudi jeftiniji proizvod da bi vi bili sretniji. Nude ga da bi zaradili na njemu, a netko napokon treba reći kada ste i tih 10 eura bacili u vjetar jer vas je netko slagao.