Oscar u najavi: Kate Winslet u ulozi ratne fotografkinje za Vogue Lee Miller

Svi pričaju o Kate Winslet i njezinoj maestralnoj izvedbi Lee Miller, ratne fotografkinje koja je u Drugom svjetskom ratu svojim reportažama transformirala Vogue u mjesto za ozbiljne vijesti
12.09.2023.
IMAGE SOURCE: Lee Miller Archives/ Sky
RECOMMENDED

Iako su nam sve oči bile uprte u događanja na Filmskom festivalu u Veneciji, na drugome se kontinentu odvija jednako važan festival za ovu industriju. Riječ je o Međunarodnom filmskom festivalu u Torontu koji je započeo u četvrtak, 7. rujna i traje do ove nedjelje, 17.rujna, a bit će predstavljen i hrvatski film „1001 noć“.  Na festivalu je premijerno prikazan film „Lee“ s Kate Winslet u glavnoj ulozi.

Film je postao glavna tema svačijeg razgovora, a riječ je o biografiji Lee Miller, ratnoj fotografkinji i novinarki koja je za Vogue stvarala sadržaj za vrijeme Drugog svjetskog rata. Izvanredna izvedba Kate Winslet i sjajna režija kinematografkinje Ellen Kuras, mogli bi osigurati ovom filmu velike nagrade, kao i Oscara.

Tko je bila Lee Miller i zašto je ovaj film važan?

Lee Miller je svoju karijeru započela kao model kada je slučajno upoznala izdavača Condé Nasta koji ju je otkrio na ulicama Manhattana. Taj susret je doveo do Millerinog prvog velikog ulaska u svijet mode, a 1927. godine njezino je lice krasilo naslovnicu Voguea u ilustraciji Georgea Lepapea u art deco stilu. No, Miller je oduvijek gajila ljubav prema fotografiji pa joj je fotograf Edward Steichen (koji ju je također fotografirao za Vogue) predložio da ode učiti od velikog vizualnog umjetnika Man Raya ako ozbiljno želi postati fotograf.

Sa svoje 24 godine, Miller se preselila u Pariz i počela raditi kao asistentica u Man Rayevom studiju. Zanimljiva je činjenica da je pod nadrealističkim naukom, upravo Miller bila ključna u Rayevom izumu fotografske tehnike „solarizacije“ gdje su crne i bijele nijanse obrnute, stvarajući efekt poput aureole. Miller je navodno slučajno upalila svjetla dok je razvijala fotografiju i otkrila ovu metodu. U Parizu je također počela voditi vlastiti studio za portrete, preuzimajući narudžbe za francusko izdanje Voguea.

Došla je 1939. godina i počeo je Drugi svjetski rat. Miller je zbog ljubavne veze s nadrealističkim umjetnikom Rolandom Penroseom preselila u London gdje je upoznala urednicu Voguea Audrey Withers kojoj je rekla da želi postati fotoreporterka. Njih dvije su uspostavile vezu, a časopis je objavio nekoliko Millerinih foto-eseja, uključujući „Night Life Now“ iz 1943. koji je imala podnaslov: „Nakon mračne drame rada Ženske službe“.

Esej je sadržavao slike Pomoćne teritorijalne službe, topničke jedinice britanske vojske sastavljene isključivo od žena. Millerine fotografije su imale značajnu važnost za Vogue: one su pomogle da se luksuzno orijentirani modni časopis, koji je u to vrijeme dočekao rat loše opremljen, transformira u mjesto za ozbiljne vijesti.

Millerin rad ima ogromnu vrijednost kako u umjetnosti, tako i u povijesno ključnim svjetskim događanjima. Radeći s američkim fotoreporterom Davidom E. Schermanom, snimila je neke od najpoznatijih fotografija zločina iz Drugog svjetskog rata.

Kate Winslet ulazi u ovu važnu ulogu fotografkinje koja je modu zamijenila za ratnu zonu snimajući događaje poput Londonskog Blitza i oslobađanja Pariza te fotografirajući užase unutar koncentracijskih logora Buchenwald i Dachau. U ulozi Davida E. Schermana pronašao se Andy Samberg. Sudeći po kritikama, riječ je o maestralnom filmskom projektu te ne postoji bolja osoba za portretiranje Lee Miller od vrhunske Kate Winslet. Jedva ga čekamo pogledati.

SAZNAJ VIŠE: