Tradicionalni azijski desert nakon Coachelle nominiran za UNESCO-ovu listu

Tajlandska reperica Milli završila je svoj nastup na Coachelli sa zdjelom tradicionalnog tajlandskog deserta i tako promovirala kulturu svoje zemlje
20.04.2022.
IMAGE SOURCE: Instagram, Twitter
RECOMMENDED

Prošli je vikend obilježen velikim glazbenim festivalom Coachella koji se održava u Kaliforniji. Ove je godine line up festivala bio doista impresivan i svestran pa su posjetitelji mogli uživati u rock zvukovima talijanske grupe Maneskin, briljantnoj k-pop grupi Aespi te latino ritmovima Karol G. U ulogama glavnih izvođača večeri su se našli Billie Eilish, Harry Styles, The Weeknd i Swedish House Mafia koji su zapalili pozornicu. Možda najveća atrakcija je bila tinejdžerska rap senzacija Danupha „Milli“ Khanatheerakul koja je svojim nastupom u subotu ukrala pažnju cijelom svijetu. Naime, ova devetnaestogodišnja reperica s Tajlanda je obučena u crveno izvela svoje hitove „Mirror Mirror“ i „ Sud Pang“, zatvorivši svoj desetominutni set tako što je na pozornicu ponosno iznijela zdjelu manga sa slatkom rižom. Dok je uživala u jelu, upitala je publiku „ Tko želi mango i ljepljivu (sticky) rižu?“ i taj je čim preko noći postao internetska senzacija.

„ Mango sticky rice“, odnosno mango sa slatkom rižom je tradicionalni tajlandski desert koji se radi od ljepljive riže, svježeg manga i kokosovog mlijeka, a najčešće se jede u travnju i svibnju kada je sezona ovog slatkog voća. Nakon Millinog nastupa i jedenja ovoga deserta na pozornici, nastao je hashtag #khanonieomamuang ( „mango sticky rice“) na Twitteru i ušao u trending među tajlandskim korisnicima platforme. Također, hashtag #MillieLiveatCoachella jedan je od najpopularnijih hashtagova na Twitteru s više od 1.39 milijuna tvitova. Ovakav snažan i simboličan nastup uhvatio je pažnju i tajlandskog Odjela za promicanje kulture koji je izjavio da će nastojati uvrstiti jelo na UNESCO-ov popis nematerijalne kulturne baštine. Prema izvješćima, prodaja ovog deserta je također porasla nakon Millinog nastupa u subotu. Jedna vlasnica trgovine koja prodaje mango sa slatkom rižom rekla je za tajlandski PBS da je bilo „toliko narudžbi za mango sa slatkom rižom da nije mogla dovoljno brzo oguliti voće te sada mora oguliti oko četiri sanduka voća, umjesto jednog“. Kakav marketing za ovaj desert, zar ne?

Milli je jedna od osam izvođača na Coachelli koji dolaze iz Azije, zajedno s K-pop ikonom CL, Jacksonom Wangom iz GOT7, japansko-američkom pjevačicom Hikaru Utadom, korejskom pjevačicom Bibi, indonezijskom zvijezdom u usponu Warren Hue, indonezijskom pjevačicom Niki te indonezijskim reperom Rich Brianom. Millin nastup su pohvalili ljudi diljem Tajlanda jer je koristila „blagu moć“ kako bi promovirala tajlandsku kulturu. Ova mlada reperica je prvi put dospjela na naslovnice nakon što je premijer Prayut Chan-o-cha podigao optužbu protiv nje za klevetu zbog njezinih primjedbi na društvenim mrežama na njegovo upravljanje krizom Covid-19.

SAZNAJ VIŠE: