Nestanak s društvenih mreža nije loš potez ako ste Bottega Veneta

Je li riskantno napustiti društvene mreže ako ste poznati brend kao Bottega Veneta? Vjerojatno jest, ali iz te odsutnosti se može izroditi pozitivan FOMO kod publike
02.09.2023.
IMAGE SOURCE: Bottega Veneta
RECOMMENDED

Bottega Veneta nije prisutna na društvenim mrežama od 2021. godine. Taj potez je šokirao mnoge stručnjake iz industrije, a neki su ga čak proglasili suludim. Kada kuće (ili poznate osobe) utihnu ili nestanu s društvenih mreža obično se radi o nekom skandalu koji ih je primorao da se zataje ili pauziraju svoje djelovanje. Rijetko tko odlazi s društvenih mreža u sklopu poslovne strategije.

Prije nekoliko dana sam vodila razgovor s prijateljicom i obje smo zaključile da je Instagram jedna vrsta zatvora u kojem boravimo zbog posla. Ona piše tekstove koje objavljuje na nekoliko inozemnih platformi i ako postojanje istih ne objavi na Instagramu, čitanost tih tekstova joj nije najbolja. Kad podijeli link na svom storyju, reach joj skoči. Ja na svom Instagramu dijelim puno stvari koje radimo za BURO. i svjesna sam da većina mojih prijatelja i pratitelja taj sadržaj vidi kad ga ja objavim. Moj following nije nešto posebno velik te ne mogu tvrditi da nam se ruši server, ali primjetno je da brojke skaču. Ako se vodimo s ova dva jednostavna primjera, onda zamislite koliko prometa mogu generirati društvene mreže za jednu luksuznu kuću koja reklamira novi proizvod. Kada netko najavi gašenje profila, zapitate se u čemu je kvaka i jesmo li svi nešto propustili?

Prije tri dana sam napokon i shvatila u čemu je čar izostanka s društvenih mreža u Botteginom slučaju. Bottega je naime objavila novu kampanju i vidjela sam samo jedan vizual. Pretraživala sam po društvenim mrežama ali je naravno nisam mogla pronaći. Užasno sam željela vidjeti sve vizuale jer uvijek naprave vrhunski materijal i doista sam velika obožavateljica rada Matthieua Blazyja.

Ne sjećam se kada sam osjetila takav FOMO oko modnog brenda ili bilo čega vezanog za modu. Bottega nije „in your face“. Nema ih. Ne napadaju nas svaki dan s torbama, slikama influencera i objavama. Ako vas zanima što je novo kod Bottege, trebate otići na njihovu stranicu ili skinuti njihovu aplikaciju. Trebate napraviti ta dva koraka više od beskonačnog scrollanja gdje bi se njihovi materijali utopili u nizu svih ostalih stvari koje pratite. Ta dva koraka o kojima pričam su velika stvar jer smo svi postali lijeni zahvaljujući nenormalnoj količini sadržaja koji nam se servira na pladnju svaki dan, a jedini potez koji moramo napraviti je pomicanje palca.

Danas u online svijetu ništa nije ekskluzivno jer je sve lako dostupno. Revije se prenose u stvarnom vremenu, a javnost doslovno piše kritike i ocjenjuje kolekciju prije nego što na pistu izađe posljednji model. Nestalo je uzbuđenje, čekanje fotografija nakon revije, čekanje da se objavi neka smislena kritika koja nema jednu rečenicu i „OMG“ u njoj. Sve je brzo, potrošno, zamjenjivo.

Bottega Veneta je dobar primjer kako brend može ostati relevantan (njihovi komadi su viralni) i plivati kroz ludilo društvenih mreža, a da ne budu prisutni. Angažirali su Hailey Bieber da prošeta Orbit tenisice prije nego što su puštene u prodaju. Njen Instagram je odradio svoje. Poslali su naušnice Kylie Jenner, Belli Hadid, Rosie H. Whiteley i postale su viralne. Sve to vrijeme stoje po strani i rade na vlastitim alatima online promocije koji ne uključuju borbu protiv pomahnitalog algoritma.

Usput su nam dali i odgovor na pitanje kako pobijediti Instagram algoritam? Jednostavno. Izađite iz ringa i gledajte show iz prvog reda.

SAZNAJ VIŠE: