Na zagrebačkoj adresi nalazi se novi coffee shop kojeg ćete odmah zavoljeti

Danijel Lošić, Neven Kamenski i Matej Lošić osnivači su Luta coffee shopa koji služi kao mjesto okupljanja te kulturno mjesto za trčanje i vožnju bicikla
21.04.2022.
IMAGE SOURCE: Privatni album

Svi kavoljupci jedva čekaju otkriti nova coffee mjesta na kojima će s radošću ispijati svoj omiljeni napitak. Međutim, nije uvijek samo riječ o kavi već o druženju, uživanju i provođenju vremena s dragim osobama, a gdje je bolje provesti vrijeme nego u najdražem kafiću? Martićeva, Vlaška, Šubićeva, Zvonimirova…sve su to poznate zagrebačke ulice s mnoštvom sadržaja za neformalna druženja i ispijanja kave, a nedavno je ovaj dio grada obogaćen za još jedno posebno mjesto koje bi vam moglo postati novi najdraži coffee shop. Na adresi Lopašićeva 14 smjestio se Luta coffee shop koji svojim sadržajem i vizijom predstavlja puno više od samog coffee shopa. Kako bismo saznali što se krije iza ovog jedinstvenog mjesta, razgovarali smo s jednim od osnivača Danijelom Lošićem koji nam je otkrio sve čari Luta coffee shopa.

Pokretači ovog šarmantnog mjesta i kreatori cjelokupne vizije su Danijel Lošić, Neven Kamenski i Matej Lošić. Njih su trojica stručnjaci u komunikaciji, sektoru kulture te dizajnu pa su svoje znanje pretočili u stvaranje jedinstvenog „hang out“ mjesta. Ime Luta došlo je od glagola „lutati“, a kako nam kaže Danijel, ovo ime „nagovještava temeljno ljudsko stanje radoznalosti“. Danijel, Neven i Matej brinu o svakom aspektu coffee shopa, a to uglavnom uključuje „outdoor, ključni vizualni i narativni aspekt Lute“, kaže Danijel. Ideja otvaranja vlastitoga coffee shopa dolazi od puno veće vizije za stvaranjem kulturnog mjesta na kojem će se ljudi družiti, a coffee shop je očita okosnica. „ Nikada nam nije bila namjera otvoriti coffee shop, već mjesto okupljanja i kulturno mjesto za trčanje i vožnju bicikla. Naravno, razumjeli smo scenu speciality kave i kako napraviti prostor koji 90% vremena funkcionira kao coffee shop, a u ostalih 10% nešto drugo“, objašnjava ovaj mladi poduzetnik.

Ono što će vas na prvu oduševiti je sami prostor coffee shopa koji odiše modernim, svjetskim stilom. Danijel govori kako za sami dizajn prostora često dobivaju komplimente da Luta budi osjećaj nekog mjesta u Berlinu ili Kopenhagenu. Ovi mladi poduzetnici su često provodili vrijeme izvan granica Hrvatske pa nije ni čudo da su inspiraciju i ideje iza dizajna coffee shopa skupljali na brojnim mjestima diljem svijeta. „Nikada nam nije bila namjera da prostor ne bude kao Zagreb, ali smo svi proveli puno vremena izvan Hrvatske, a živjeli smo i u Sjevernoj Americi te je ovakav način komuniciranja naših prostornih namjera najbolje što smo poznavali“ kaže Danijel te nadodaje: „prostor treba odražavati narativ i pritom ostati dovoljno dvosmislen kako ne bismo forsirali priču u svakoj točki.“

S obzirom na to da je riječ o coffee shopu, za pretpostaviti je da je kava svakako okosnica ovoga mjesta pa se tako na meniju mogu pronaći brojne varijante ovog ukusnog napitka. „S velikim zadovoljstvom nudimo kavu prženu od kava.family iz Splita. Njihov odabir i podrška su bili instrumentalni“, kaže Danijel.Coffee shop uglavnom poslužuje pića na bazi espressa te filter kave, a osim kave možete naručiti i piva iz Mikkellera i Gardena, Fritz-Colu te Guuc sokove. Također, meni se svakim tjednom sve više širi, a dečki su uzbuđeni što će u nadolazećim tjednima predstaviti i svoje ledene kave. Osim druženja i ispijanja kave, u prostoru Lute se nalazi i mali shop gdje možete kupiti razne proizvode za pripremu kave kod kuće, kao i boce za vodu i raznu odjeću. „ U narednim mjesecima planiramo ponuditi više proizvoda za trkače i bicikliste“, kaže Danijel.

Coffee shop Luta je već postalo omiljeno mjesto brojnim zagrepčanima, a za njegov daljnji razvoj Danijel kaže da imaju okvir unutar svoje priče, ali planovi će ostati više spontani. „ Ako planiramo previše ili previše unaprijed, riskiramo da postanemo ustajali. Za nas je najbolje da sve bude fleksibilno i da radimo što god želimo u ovom trenutku“, objašnjava.

Ova tri mlada poduzetnika svojim primjerom pokazuju da se može izvrsna ideja pretočiti u djelo te potiču mlade ljude u otvaranju vlastitih mjesta iz snova čime će graditi prosperitetnu zajednicu: „ Zagrebu treba više mladih ljudi koji otvaraju stvari koje mijenjaju status quo – a jedini način da to učinimo je da zadržimo čvrstu zajednicu koja ovisi o stalnom otvorenosti uma.“

SAZNAJ VIŠE: