Na našem tržištu postoji odlična matcha i iza nje stoje dvije mlade žene

O matchi stvarno nisam znala puno. Ok, znala sam da je zelene boje, da je zdrava, da je na Instagramu svi slikaju i da se radi o vrsti čaja. Probala sam je jednom iz znatiželje i to je to.
11.07.2022.
IMAGE SOURCE: Danko Šimunović
RECOMMENDED

Sve što sada znam o matchi znam zahvaljujući Maji Blažević i Zrinki Blažević, koje su osnivačice brenda Materia. Ako volite ovaj zdravi napitak, onda ste sigurno negdje probali njihovu matchu jer se nalazi u svim boljim barovima u Zagrebu, ali i u Hrvatskoj. Odmah ću vam kazati da njihova matcha, i matcha koju sam probala usput, nisu iste.

Intenzivnost okusa, mirisa, sve je bilo drugačije. Kada sam ih upitala zašto je okus toliko drugačiji, objasnile su mi da na tržištu postoje različite kvalitete matche i da se uvijek prepoznaju one koje nisu proizvedene u Japanu, ali se prodaju pod original. Naučile su me i kako je pripremiti, a da pratim ritual i u njemu uživam. Dan uvijek započnem s kavom jer mi je najvažnija ona prva kava u danu, ali matcha mi je postala popodnevni suradnik kad me uhvati „fjaka“ i kad je jednostavno bolja i zdravija opcija. Dozvolite da vam sve to bolje objasne Maja i Zrinka u nastavku ove priče.

Možemo li za početak otkriti što je matcha za sve one koji su eventualno još zbunjeni oko tog poznatog napitka? zašto je jedina originalna matcha iz Japana?

Matcha je japanski zeleni čaj u prahu, koji se na Dalekom istoku konzumira gotovo 1000 godina. Njezina ljekovita i opuštajuća svojstva među prvima su otkrili i u njima uživali budistički zen svećenici i samuraji ratnici. Dolazi od iste biljke kao i zeleni čaj – Camellia sinensis – međutim matcha se uzgaja u sjeni posljednjih 20-30 dana prije berbe, suši i potom pretvara u fini prah, za razliku od regularnog zelenog čaja, koji raste na suncu. Upravo boravak u sjeni matchi je osigurao titulu jednog od najzdravijih napitaka na svijetu, jer u tom razdoblju dobiva cijelo malo bogatstvo nutrijenata, poput antioksidansa, aminokiselina, vitamina i minerala. S obzirom na to da ima veći udio kofeina nego obični zeleni čaj, često se pije i kao zdrava zamjena za kavu. Japanska matcha je originalna i najkvalitetnija, jer je Japan njezino ‘rodno mjesto’. Tu konkretno mislimo na pokrajinu Uji pokraj Kyota, koju su farmeri otkrili kao savršeno mjesto za uzgoj matche, s obzirom na kombinaciju blage klime, magle koja dopire do listova biljke, izrazito plodnog tla te isparavanja iz obližnje rijeke Uji, što pridonosi održavanju vlage. A upravo iz te regije dolazi i Materia matcha.

Kako ste uopće došli na ideju da se bavite matchom?

Materia je moderni wellbeing brend koji promovira uravnotežen lifestyle i dugovječnost kroz funkcionalne proizvode, i ljubav prema sebi. Brend sam pokrenula, paralelno s dugogodišnjom karijerom u jednoj od međunarodnih konzultantskih kuća. Kao zaposlenoj mami troje djece i pomajci još troje djece uvijek sam u potrazi za inteligentnim proizvodima za potporu hektičnom i ubrzanom stilu života. Zapravo me jako frustrirala činjenica da se u Hrvatskoj ne može konzumirati niti kupiti premium visokokvalitetna matcha.

Oduvijek sam htjela sjesti na neko cool mjesto u gradu i moći naručiti matchu. Dosadili su mi kava i sokovi i stalno tražim nešto novo i drugačije, prije svega funkcionalno. Prije pokretanja brenda bilo je dosta promišljanja o proizvodima koji će se lansirati. Zanimljivo je da prvi proizvod koji smo planirali predstaviti tržištu nije trebala biti matcha. Paralelno smo razvijali nešto zanimljivo u suradnji s partnerima iz Švicarske što smo trenutno stavili on hold i odlučili početi s Matchom. Nakon nekoliko mjeseci mi se pridružila sestra Zrinka, koja je napravila zaokret iz PR svijeta i sada zajedno gradimo Materia priču.

Znamo da je matcha veliki trend u svijetu već godinama, a kod nas te neke zdravije stvari uvijek malo kaskaju. Mislite li da kod nas postoji neki otpor prema stvarima koje ne razumijemo u potpunosti? Moje Pitanje je, jesmo li konzervativno tržište?

Veseli nas da je interes za matchu prilično velik, s obzirom na to da ju puno ljudi do našeg dolaska na tržište nije imala prilike probati. Ili barem probati kvalitetnu autentičnu matchu. Ljudi su radoznali, zanima ih kakav je to neobičan, zeleni napitak, žele učiniti pomake prema zdravijem načinu života i konzumirati nešto im donosi benefite. Primjećujemo i porast zasićenja s kavom, bilo iz zdravstvenih razloga, ili jer ljudi jednostavno žele smanjiti unos kofeina i okrenuti se nečemu prirodnijem.

Naravno, Hrvati su i dalje veliki kavoljupci. Ne treba nužno kavu zamijeniti s matchom, međutim, zanimljivo je probati zamijeniti barem popodnevnu šalicu kave s matchom i vidjeti kakvu će nam energiju pružiti. Tako da, s jedne strane, i dalje smo konzervativno tržište, ali s druge, ipak vidimo da matcha sve više dobiva na popularnosti i da sve više ljudi mijenja navike. Možemo reći da smo kao tržište u zadnjih par godina informiraniji, više promišljamo o tome što unosimo u sebe i kako to djeluje na nas.

Može li matcha spasiti sve kavoljupce od pretjeranog unosa kofeina?

Naravno, samo joj treba dati priliku haha. Energija koju nam daje matcha drugačija je u usporedbi s kavom, puno je prirodnija i dugotrajnija. Naime, kofein iz matche otpušta se puno sporije i stabilnije u organizmu, kroz period od 4 do 6 sati, što znači da nema nervoze izazvane naglim rastom i padom energije, što se događa kad pijemo kavu. Matcha i sadrži manje kofeina u usporedbi s kavom. Također, ima moćnu kombinaciju kofeina i L-teanina, zaslužnu za tzv. calm euphoria efekt – istovremeno nas energizira i podiže raspoloženje te smiruje um i opušta nas. Zanimljivo je da matcha sadrži pet puta više L-teanina od regularnog zelenog čaja – feel good amino kiseline koja stimulira alpha moždane valove, koji umanjuju stres. Zbog visokog udjela aminokiselina (posebno L-teanina), kofein iz matche u organizam ulazi sporije nego kofein iz kave što znači da nema osjećaja anksioznosti i dehidriranosti. Možemo reći da je matcha alkalizirajuća kava – daje nam energiju, ali je za razliku od kave – gastrointestički podnošljiva.

Jeste li se bavile mišlju da jednom napravite svoj Matcha bar?

Naravno, to je bila jedna od ideja i prije pokretanja brenda. Već smo gledali i potencijalne prostore. Međutim, kako je samo pokretanje poslovanja izazovno, a tada smo još bile i full-time u dotadašnjim poslovima (a Maja uz to ima i intenzivan obiteljski život s puno djece) to nije bilo moguće. Što ne znači da neće biti u budućnosti.

Kako se sve može koristiti Matcha?

Matcha je vrlo svestrana namirnica, koja se može koristiti na razne načine. Japanci ju pripremaju najčešće samo s vodom, kao matcha čaj. U Americi i zapadnoj Europi popularne su varijante matcha latte i iced matcha, s dodatkom (najčešće) biljnog mlijeka. Matcha je super i kao dio koktela, jer daje posebnu, intenzivnu zelenu boju, a često se stavlja u smoothie-je ili zdrave bowl-ove. Za ljetne dane vrlo je osvježavajuća u kombinaciji s limunadom ili cijeđenom narančom. Odlično se slaže sa slatkim notama, recimo s palačinkama, sladoledom i raznim kolačima, poput torte od jagode, tiramisua ili pudinga. Vrlo dobro funkcionira i u slanim jelima, npr. kao zeleni dodatak hummusu, raznim tjesteninama ili tijestu za pizzu.

Puno ulažete u vizualni identitet i to je ono što vas izdvaja od svih ostalih predstavnika na našem tržištu. Kako ste ga kreirali?

Vizualni identitet nam je jako bitan i drago nam je da se to prepoznaje. Dugo smo promišljali o njemu i tražili partnere koji će nam pomoći ideju staviti u život. Nakon razgovora s puno potencijalnih dizajnera kod nas i vani odlučili smo se za jednog multidisciplinarnog dizajnera iz Engleske s kojim smo ostvarili odličnu sinergiju. Jako je bitno da smo mi znali što želimo, imali smo ime i smjer, te mu dali opsežan brief nakon kojeg smo zajednički došli do rješenja koje je odražavalo nas i ono što brend predstavlja.

Nedavno ste izbacili i yoga mat koji je prekrasan. Idete li u nekom lifestyle smjeru s brendom?

Hvala, baš nam je drago da vam se sviđa. Definitivno smatramo da je za cjelokupan well-being potreban holistički pristup i željeli bismo s vremenom pokriti lifestyle segment. Ono što nas vodi je postizanje balansa uma, tijela i duha, tako da biramo proizvode koji nam u tome pomažu. Ono što čini dobro nama želimo podijeliti s drugima. Zdrave navike, funkcionalna prehrana, mali rituali koji nam daju potporu, kretanje, vježbanje pa iako i desetak minuta dnevno već čine razliku. I ljubav prema sebi, taj famozni SELFLOVE.. ne sebična narcistička ljubav, već topla i nježna ljubav prema samima sebi koja je u srži brenda. Jer da bismo mogli voljeti i biti dobri prema drugima moramo prvenstveno voljeti sebe.

Znamo da postoji jako puno mjesta na kojima se može probati vaša matcha. Možete li nam navesti neka frekventnija mjesta u Zagrebu za sve čitatelje koji je žele kušati?

Zasad se Materia matcha može probati na skoro stotinjak mjesta diljem Hrvatske, od kojih se većina nalazi u Zagrebu. Neka od frekventnijih mjesta bila bi Luta Coffe, Broom44, Jolie Petite Patisserie, Velvet, Amelie, KIC, Park Cafe i Vidikovac u Maksimiru, A Most Unusual Garden, Egoist, hotel Esplanade, Bread Club, Magnolija, Torte i to, Hemingway itd. Naša preporuka je da probaju sa zobenim mlijekom i malo meda.

SAZNAJ VIŠE: