Met Gala ili tvornica zarade: tko sve zarađuje na najvažnijoj modnoj večeri?

Više od tradicionalnih oblika marketinga i oglašavanja, digitalnog ili u magazinima, Met Gala je prerasla u giganta od kojeg svi uključeni imaju neke koristi
06.05.2024.
IMAGE SOURCE: Profimedia, Instagram @metgalaofficial_
RECOMMENDED

Super Bowl u modnoj industriji ili modni Oscari najčešće su usporedbe ne bi li se naglasila težina koju Met Gala kao događaj ima u industriji mode (i šire). Doduše, nije daleko od istine da je Met Gala kao godišnji event važniji, ili barem lukrativniji, od dodjele Oscara ili neke druge dodjele nagrade uz koju dolazi red carpet i A-lista uzvanika. Brendovi odjeće, nakita, parfema i ostalih luksuznih dobara žive za ovu noć u godini koja generira ne samo dobar profit već jako dobru reklamu i prisutnost u medijima i na društvenim mrežama. Nakon toga im tek dolazi velika zarada.

Osim uskog modnog kruga, Met Gala odzvanja na puno većoj razini i utječe na cijeli ekosustav New Yorka koji u tih nekoliko dana postaje epicentar zbivanja. Celebrityji se jedan po jedan okupljaju i prolaze ulicama grada, zajedno s vojskom svojih asistenata, stilista i tima koji se brine za svaki dio njihova života. Sve to direktno utječe na trgovine, restorane, ekskluzivne hotele koji su bukirani, a ove godine s obzirom na temu Met Gale Garden of Time, više no prošlih godina aktivne su cvjećarne i specijalizirani studiji za uređenje.

Met Gala osim jedne večeri namijenjene slavnima svakako pomaže njujorškom turizmu jer se kroz cijeli svibanj i kroz mjesece koji slijede pojačava priljev ljudi koji posjećuju muzeje i izložbe – prošle godine u grad je došlo oko 62 milijuna posjetitelja i očekuje se veća brojka ove godine. Ne samo nakon eventa, već i u danima oko njega jer se svatko nada vidjeti omiljenu VIP osobu kako pristiže na Met Galu.

Met Gala

Novac je u srži Met Gale još od njenih početaka. Prvu galu je organizirala 1948. godine Eleanor Lambert s ciljem prikupljanja novca za financiranje Instituta kostima Metropolitan muzeja u New Yorku. Met Gala kao spektakl okružen celebrity famom i bljeskovima paparazza kojeg poznajemo danas postoji od sredine devedesetih, kada ga je u svoje ruke preuzela Anna Wintour i postala autoritet vezan za svaki detalj oko Met Gale. I nije jeftino biti dijelom te ekstravaganze. Upad na Met Galu, odnosno jedno mjesto je prošle godine iznosilo 50 tisuća dolara, a ove godine cijena je skočila na 75 tisuća. Ako ćete zakupiti cijeli stol, što najčešće rade veliki brendovi koji pozivaju celebove i svoje ambasadore, iskeširat ćete minimalno 350 tisuća dolara. Celebrityji i brendovi nekada i doniraju novac muzeju, što također ide u blagajnu – po službenim informacija Met je prošle godine zaradio 22 milijuna dolara, a ove godine, s obzirom na veće cijene, očekuje se još veća cifra.

Met Gala

Naravno da se svi brendovi žele uključiti u najveću modnu večer i žele da poznati prošetaju baš njihove kreacije, koriste njihov make-up i nakit pa i ostale detalje poput donjeg rublja, jer su svjesni da će jutro nakon Met Gale pola svijeta na svojim mobitelima pregledavati fotografije s red carpeta. Primjerice, prošle je godine Dua Lipa u vintage Chanel bridal haljini francuskom brendu “zaradila” 1,4 milijuna kroz reach i prisutnost na društvenim mrežama i medijima. S obzirom na usporavanje prodaje u sektoru luksuza, brendovi će itekako imati koristi od pojavljivanja svog brenda na tepihu Met Gale – što popularnije celebrity ime, to veći angažman i prisutnost.

SAZNAJ VIŠE:
Ana Pavić
| 24.11.2022.