Je li Gucci postao dosadan brend?

Ako ste jutros otvorili Instagram, sigurno ste vidjeli bezbroj postova u kojima se ljudi iz modne industrije pozdravljaju s Alessandrom Micheleom. Ne pamtim kada je industrija imala tako emotivan rastanak s nekim dizajnerom novije generacije, ali izgleda da je Michele na svima ostavio trag
24.11.2022.
IMAGE SOURCE: imaxtree

Ako realno sagledamo situaciju Michele je stvarno čudotvorac, ali u tom stvaranju čuda je trebao bezrezervnu podršku čelnih ljudi Keringa koji su riskirali s njim prije skoro 8 godina i dali mu da Gucci pretvori u estetski san svakog maksimalista. Ključnu ulogu u ovoj priči ima Henri Pinault koji vuče sve poteze u Keringu i brendovima iz portfolija i mogu reći da ih je dosad vukao jako uspješno. LVMH je bez sumnje najveći modni i lifestyle konglomerat koji postoji, ali Kering je uspio preporoditi nekoliko brendova i napraviti ih relevantnim za nove generacije potrošača. Svi vole YSL, Balenciaga je uvijek broj jedan na svakoj listi najpopularnijih brendova (ako zanemarimo zadnja dva mjeseca potresa), o Bottegi se samo pišu hvalospjevi, a Gucci je bio zlatna koka cijele grupacije.

Neću navoditi sve uspjehe Alessandra Michelea koje je ostvario u 7 godina svog kreativnog vodstva jer bi u tom slučaju ovaj tekst imao 30 tisuća znakova, ali ću se osvrnuti na činjenicu koju svi znamo, a ta je da je profit iznad kreativnosti. Dok zarađuješ, radiš. Kad prestaneš donositi tu količinu novca koja se očekuje, you are out the door. Kao broker na Wall Streetu. Nema razlike.

Na vani sve uvijek izgleda kao da je industrija postavljena na temeljima kreativne slobode, ekskluzivnih lokacija, suradnji i mogućnosti da svijetu donesete nešto lijepo, međutim ne postoji jedan dizajner danas koji ima luksuz da radi ono što voli bez da mu za vratom ne diše 15 „odijela“ s isprintanim ExceL tablicama u rukama. Upravo tu je puklo s Micheleom i Keringom (točnije Pinaultom). U kuloarima se šuška da je Pinault tražio radikalan estetski zaokret u kući, a da je taj zahtjev bio poduprt financijskim izvješćima koja nisu ispunila očekivanja. CEO brenda Marco Bizzari je u priopćenju za medije izjavio da je imao veliku čast raditi s Micheleom kojeg je upoznao 2014. godine i potrudio se da upravo on postane novi kreativni direktor kuće. Bizzari je bio jako blizak s Micheleom i na neki način ga je štitio od uprave što su potvrdili insajderi.

Bizzari je bio tampon zona između kreativnog i financijskog odjela u Keringu. Rijetka je pojava da se prodaja i kreativni odjel slažu u bilo kojem poslu. Kreativnost uvijek kaže „želim sve ovo“, a prodaja kaže „koja je računica“, tako da ova situacija u kojoj se Michele nalazio nije neuobičajena.

Gucci je imao nevjerojatan i konstantan rast u posljednjih 7 godina, a to je ohrabrilo Bizzarija da postavi jako visoke ciljeve koji podigli obrve mnogih u industriji. 10 milijardi dolara profita nije mala stvar na tržištu koje je zakrčeno brendovima i suradnjama i koje se stalno mijenja. Nisu ostvarili zadanih 10 milijardi, ali su u 2021. ostvarili 9.73 milijarde što je veliki uspjeh.

Guccijeva estetika je posebna i uvijek ćete ih prepoznati na ulici. Mogu ih usporediti s kućom Versace 90-ih godina kada je Gianni bio kreativni direktor. Upravo je ta estetika postala problem Keringu jer je jako repetitivna i kupcima je postala dosadna. Gucci je počeo gubiti novac u odnosu na ostale brendove iz portfolija i zbog toga su zahtijevali totalnu promjenu smjera. Michele nije pristao na ultimatum i ova priča se završila. Nitko ne zna tko bi ga mogao naslijediti, ali to mora biti neki hrabar i ambiciozan dizajner s jasno postavljenom vizijom za brend. Gucci je previše vrijedan da bi se netko igrao s njim, ali Henriju Pinaultu poraz nije opcija.

SAZNAJ VIŠE: