Chanel diže cijene. Koliko će koštati vaša omiljena torba?

Chanel je najavio nove cijene i to će se dogoditi kroz nekoliko dana. Koliko će cijene još rasti i kako će razvijati ovu strategiju u budućnosti?
11.03.2024.
IMAGE SOURCE: Imaxtree
RECOMMENDED

„Cijene dižemo zbog rasta troškova proizvodnje i naši konkurenti su to već učinili“ – kazao je Bruno Pavlovsky, CEO kuće Chanel u intervjuu. Najava novog poskupljenja neće dotaknuti većinu ljudi jer većina ljudi ne može priuštiti Chanel torbu, ali se jedno pitanje nameće i među skupinom koja to može. Dokad će cijene rasti i hoće li Chanel po cijenama prestići Hermès koji i dalje važi kao najekskluzivniji svjetski brend bez obzira na konkurenciju?

Novi rast cijena Chanel torbi

Chanel Flap Medium torba je koštala oko 5800 eura u 2019. Danas ista košta 10,200 eura što je značajan rast, točnije rast od 75%. Pavlovsky je izjavio da izrada svake Chanel torbe iziskuje 278 koraka i da je potrebna prava vještina kako bi svaka torba bila po standardu brenda. S druge strane na društvenim mrežama se stvara negativna klima oko novog poskupljenja jer kupci smatraju da su dizajnerske cijene ionako otišle u nebo.

Ako pratite modnu industriju posljednjih mjeseci, jasno vam je da se događaju veliki potresi. Farfetch je prodan i Kering je povukao svoje brendove s ove platforme, Matches Fashion se zatvara. Net-a-Porter još nekako posluje kao i My Theresa ali online tržište luksuza se opasno ljulja. Podaci kažu da je vidljiv pad potražnje za luksuznim komadima i većina brendova se trenutno usteže od povećanja cijena.

Chanel je u proteklih nekoliko godina krenuo u ekspanziju s novim prodajnim mjestima i otvaranjima salona u kojima dočekuju stalne kupce koji žele privatnost. Ta „one on one“ usluga ide u korak sa stalnim rastom cijena jer kupci moraju dobiti dodatnu ekskluzivnost ako kupuju torbe u iznosu od 10 tisuća eura. Nadalje tržište preprodaje i dalje cvjeta, ali u ovoj kategoriji Hermes i dalje vodi igru. Npr. na resale stranicama određene Hermes torbe dosežu cijene do 70 tisuća eura. Chanel Flap Medium torbe iz 90-ih koštaju manje nego nove torbe i ovaj model možete pronaći za nekih 7 tisuća eura. Louis Vuitton u ovoj igri ne kotira najbolje i njihove vintage torbe možete uloviti za 2000 eura.

Torba koju će Chanel najviše „gurati“ ove sezone je 11.12 koja je remake klasične 2.55 torbe. Novu verziju je napravio Karl Lagerfeld kada je došao u Chanel i od tada važi za jedan od najprodavanijih modela brenda. Ovo je potvrda da se kuća vraća klasiku nakon velike promocije modela 22 koji je osmislila Virginie Viard i koji je jako dobro zaživio među publikom brenda iako je estetski odmaknuo od klasične Chanel siluete.

Iako Pavlovsky negira da se povećanje cijena događa zbog utrke za ekskluzivnosti mislimo da u tome ipak ima istine. Chanel se počeo jako širiti i njihove torbe danas možete vidjeti svugdje. Postoji velika vjerojatnost da ne žele pasti u zamku Louis Vuittona koji nema toliku vrijednost u target skupini potrošača. LV je money machine, ali je brend turista. Pritom mislimo na podatak da žive od sitne kožne galanterije s logotipom. Chanel si to ne želi dozvoliti i zato ćete svoju Flap Medium torbu sada vjerojatno platiti 12 tisuća eura.

SAZNAJ VIŠE: