U jednoj maloj njujorškoj sobi, svega desetak kvadrata, sjedili su majka i sin – ona na jednom kraju stola, on na drugom. Ona je preko telefona uvjeravala dobavljače da pošalju bolju seriju ruževa jer “moramo imati najbolji proizvod na svijetu”, a on je upijao svaku riječ. Bio je to Leonard Lauder, sin Estée Lauder, a to je bila početna točka nečeg što će s vremenom postati jedno od najvažnijih imena u svijetu ljepote.

Leonard Lauder preminuo je u subotu, 14. lipnja, u 92. godini života, okružen obitelji. Njegov odlazak nije samo oproštaj s velikanom industrije, već i podsjetnik da su najtrajniji imperiji oni izgrađeni na temeljima obiteljske intuicije, čiste posvećenosti i nevjerojatne radne etike. Brend Estée Lauder službeno je osnovan 1946., ali njegovi počeci sežu u tridesete, kada je Estée, kći istočnoeuropskih imigranata, počela prodavati kreme koje je spravljao njezin ujak, po struci kemičar. S vizijom da se luksuzna njega ne mora reklamirati bombastično, već osobnim pristupom, Estée Lauder je gradila brend polako, pažljivo birajući s kim surađuje. Prvi veliki proboj stigao je narudžbom od 800 dolara iz robne kuće Saks Fifth Avenue. Estée je brend pokrenula još 1946. godine s prva četiri proizvoda: Cleansing Oil, Skin Lotion, Super-Rich All-Purpose Crème i Crème Pack.

Od majke je naučio težiti savršenstvu
Njegova majka nije bila obična žena – bila je intuitivna, prodorna i uvjerena da kvaliteta uvijek pobjeđuje. Taj zahtjev za izvrsnošću Leonard nikada nije zaboravio. Nakon što je diplomirao na prestižnoj Wharton školi i odslužio vojsku u američkoj mornarici, Leonard je s 25 godina ušao u obiteljski posao. Od prvog dana radio je sve – zato je i tvrdio da je “krenuo zarađivati već sa 13 godina”. Ključan trenutak dogodio se 1953., kada je Estée pokrenula mirisnu revoluciju s proizvodom Youth-Dew, kupkom koja je ujedno bila parfem. U vremenu kada su žene parfeme dobivale isključivo na poklon i nosile ih samo u posebnim prilikama, Estée ih je pozvala da ih nose svakodnevno. To je promijenilo način na koji žene doživljavaju parfem. Ta transformacija tržišta bila je presudna za rast brenda i postavila temelje koji će Leonarda, godinama kasnije, inspirirati za još veće korake.
Već 1982., Estée Lauder je lansirala Night Repair, prvi serum te vrste u SAD-u, koji je i danas najprodavaniji premium serum u Ujedinjenom Kraljevstvu. Dvije godine kasnije, nastao je Beautiful – miris za mladenke koji je i Andy Warhol ponio sa sobom u grob.


Leonard nije samo naslijedio obiteljski posao – on ga je globalizirao. On je taj koji je pokrenuo internacionalnu ekspanziju – od Harrodsa u Londonu do tržišta Azije, pritom lansiravši ili akvizirajući brendove poput MAC-a, Avede, Cliniquea, La Mera, Bobbi Brown, Jo Malone i Tom Ford Beauty. Kada je 1995. odlučio izlistati Estée Lauder Companies na burzi, dionice su skočile 33% prvog dana trgovanja. Kompanija koja je 1958. imala prihod od 800.000 dolara, pod njegovim je vodstvom 2009. dosegnula preko 7 milijardi dolara.

Uspjeh je gradio promišljeno i birao najbolje žene za vodeće pozicije, stvarajući “sestrinsku konkurenciju” među brendovima unutar vlastite kompanije i nikad ne žureći s ekspanzijom. Posebno poznat bio je po svom tzv. Lipstick Indexu – ideji da prodaja ruževa raste u ekonomskim krizama jer su žene sklonije malim luksuzima kad si ne mogu priuštiti veće. U tom detalju vidi se Leonardova sposobnost da razumije psihologiju potrošača.
Donirao je više od milijardu dolara vrijednu zbirku kubističke umjetnosti Metropolitan Museum of Artu, bio predsjednik njujorškog Whitney muzeja te suosnivač Alzheimer’s Drug Discovery Foundation. Njegova prva supruga Evelyn Lauder, koja je preminula 2011., osnovala je Breast Cancer Research Foundation i inicirala globalno prepoznatljivu kampanju s ružičastom vrpcom, uz podršku Estée Lauder kompanije i dugogodišnje ambasadorice Elizabeth Hurley.


Unatoč korporativnoj tituli, nije bio tipični “šef”. Nikad nije jurio titule – želio je, kako je sam rekao, samo raditi posao najbolje što može. I nikad nije radio vikendom – cijenio je svoje slobodno vrijeme i unatoč svemu nalazio vremena za obitelj. Išao je na “date night” sa ženom gotovo svakog tjedna, u kazalište ili u kino, kao svi “normalni” ljudi. 2015. oženio se drugi put, fotografkinjom Judy Glickman, koja je ujedno udovica njegovog bliskog prijatelja. Do posljednjih godina ostao je aktivan u kompaniji kao počasni predsjednik, savjetnik i moralni kompas. Estée Lauder nije samo njegovo nasljeđe, već njegovo djelo.
