Koliko zapravo postoji kreatora sadržaja u svijetu?

Tvrtka Adobe je u svojoj objavljenoj studiji „Future of Creativity“ istražila koliko na svijetu postoji novih kreatora sadržaja, koja je njihova motivacija te koliko zarađuju na vlastitom sadržaju
16.09.2022.
RECOMMENDED

Kreatori sadržaja, odnosno content kreatori, riječ je koju zadnjih godina često čujemo. Toj skupini ne pripadaju samo influenceri (i ovu riječ jako često čujemo), već sve osobe koje svoja znanja, vještine i savjete dijele putem društvenih platformi. Nekako nam se čini kao da je danas skoro svaka osoba kreator sadržaja i ne bismo bili daleko od istine. Kreativna ekonomija je doista doživjela procvat s porastom od preko 165 milijuna kreatora sadržaja. No, koliko je izazovan taj posao i zarađuju li ti kreatori zaista velike svote novaca? Tvrtka Adobe je objavila studiju „Future of Creativity“ u kojoj je ispitano oko 9000 online kreatora na devet svjetskih tržišta: SAD-u, Velikoj Britaniji, Japanu, Francuskoj, Brazilu, Španjolskoj, Australiji, Južnoj Koreji i Njemačkoj. Anketa od 15 minuta sadržavala je pitanja o tome što motivira kreatore sadržaja, o njihovom mentalnom zdravlju, prihodima i još mnogo toga. Iznenadit ćete se koliko kreatora ostvaruje stalne prihode od svog sadržaja.  Ovo su rezultati.

Postoji cijela vojska kreatora sadržaja u svijetu

Na većini ispitanih tržišta, svaka peta osoba je kreator sadržaja. Ovo je potpuna analiza:

SAD: 86 milijuna kreatora ili 26% populacije

Njemačka: 19 milijuna kreatora ili 23% populacije

Japan: 18.5 milijuna kreatora ili 15% populacije

Francuska: 16.5 milijuna kreatora ili 25% populacije

Ujedinjeno Kraljevstvo: 16.6 milijuna kreatora ili 25%populacije

Južna Koreja: 17.5 milijuna kreatora ili 34% populacije

Španjolska: 17 milijuna kreatora ili 36%populacije

Australija: 6 milijuna kreatora ili 23% populacije

Brazil: 106 milijuna kreatora ili 50% populacije

Jedna od najdojmljivijih statistika iz Adobeovog izvješća jest koliko je kreatora počelo objavljivati društveni sadržaj između 2020. i 2022. godine. Riječ je o više od 165 milijuna ljudi i ti novi kreatori čine više od polovice svih kreatora sadržaja u ispitanim zemljama.

Novac nije motivacija, ali zarada može biti dobra

Unatoč tome što postoj brojni memeovi kako generacija Z želi zgrabiti što više novaca kreirajući sadržaj na društvenim platformama, pokazalo se da ne rade to nužno zbog novca. Na pitanje zašto stvaraju sadržaj, 48% svih kreatora je reklo da se žele izraziti, 43% da im je to zabavno, a njih 40% želi istražiti svoj interes ili strast.

Iako je glavna motivacija kreativnost, ispitanici ipak dobro znaju da u ovom poslu može ležati dobra zarada. Prema izvješću, kreator sadržaja u prosjeki zarađuje 61 američki dolar (oko 450 kuna) po satu, dok influenceri s 5000 pratitelja ili više, zarade 81 dolar (oko 600 kuna) na sat. Pretpostavljajući da stvaraju sadržaj puno radno vrijeme, prosječni godišnji prihod kreatora sadržaja je 122 000 dolara (oko 900 000 kuna), odnosno 162 000 dolara (oko milijun i dvjesto kuna). Da, novac je poprilično dobro pokriće iza kreativnosti.

Većina kreatora i dalje radi puno radno vrijeme

Za mnoge kreatore novac je dobar i mogu živjet od svog sadržaja, ali to nije realnost baš svima. Šest od deset kreatora i dalje ima posao s punim radnim vremenom, što znači da njihov sadržaj još nije dovoljan da bi plaćao račune. Samo dva od deset kreatora imaju vlastiti posao vezan uz sadržaj, a jedan od pet njih se kvalificira kao influencer. Dakle, ta brojka o zarađenom milijunu godišnje ne vrijedi za sve, odnosno vrijedi za vrlo mali broj njih. Gotovo četvrtina kreatora sadržaja kaže da želi postati influencer, što ima smisla kada uzmete u obzir veću zaradu. Međutim, oko 40%  kreatora jednoga dana želi postati vlasnik tvrtke, a ne influencer.

SAZNAJ VIŠE:
Matija Pavleković
| 29.12.2023.