It’s Noon o’clock: vrijeme je za jedan drugačiji ženski digitalni community

18.11.2021.

Svijet je postao prebrz. Mogućnost da ga pratimo u svim njegovim promjenama sve nas češće izdaje. Gotovo je nemoguće ‘držati glavu iznad vode’, a istovremeno ostati iskren prema samom sebi lišen nametnutih očekivanja tog istog Svijeta. I onda se s vremena na vrijeme pojavi nešto što je tu da nas podsjeti kako je zapravo dobro i oslobađajuće usporiti.

“Noon sam zamišljala, kreirala i planirala u svojoj glavi posljednje dvije godine. Dugo sam ga vidjela jasno, no trebalo ga je uobličiti. Na kraju se pravi trenutak lansiranje poklopio s atmosferom u kojoj smo se svi našli nakon nedavnih događaja. No, nisu oni razlog za pokretanje Noon-a, kao ni za datum kada se pojavio. Pokrenula sam Noon jer već dugo smatram da nama ženama treba mjesto na kojem ćemo moći biti ono što jesmo, napisati onako kako stvarno je, razgovarati o temama koje nas muče bez rukavica, osjećati zajedništvo, dijeliti iskustva i na kraju, ne osjećati se samima. Mislim da se jako puno ljudi danas osjeća samima i uvijek je lakše kada vidimo da netko preko puta nas prolazi ili je prošao isto. To mi je želja, međusobna podrška i da se osjećamo bolje” , priča mi Tina Bačić o svom novom projektu koji je lansirala prije nekoliko dana, na adresi noon.hr.

Tina je već dugo godina prisutna na hrvatskoj digitalnoj sceni, kao novinarka i urednica nekoliko lifestyle i modnih portala. U jednom je trenutku shvatila da ju to više ne ispunjava. “Prošla sam sve situacije, sve vrste tema, intervjue, evente, brzi tempo, suradnje i na više nego jednom portalu, i shvatila da sam vidjela sve. Jednostavno svaki dan postane isti, nameću se novi zadaci, ali nema više izazova. Netko tko nikad nije radio u lifestyle medijima ne bi rekao da je to težak posao, ali je, i to jako. Lifestyle novinari ne spavaju i uvijek jednim okom ili uhom moraju osluškivati scenu, a uz to i lijepo i atraktivno pisati, naslovima zavoditi svoju publiku dok je ona vječno gladna. I taj odnos ide u nedogled. Nakon što sam se umorila i odlučila da mi takav posao više ne odgovara morala sam si dopustiti neko vrijeme za sebe, u toj fazi sam se i samozaposlila, pisala kao vanjski suradnik i počela se baviti i kreiranjem sadržaja za društvene mreže. No, ideja o vlastitom online projektu uvijek je bila prisutna i tako je jednostavno došlo vrijeme da se ona napokon realizira, da probam otići u smjeru nečeg svojeg.”

A po čemu je noon.hr drugačiji?

“Po pomno biranim temama i pristupu istima. Želim poštovati vrijeme svake osobe koja klikne na Noon, da se nitko ne osjeća kao da je svoje vrijeme uzalud ostavio tamo. Isto tako, želim nešto sporijim tempom priviknuti čitatelje da stanu i čitaju, da otpuste ideju da ih internet stalno treba hraniti novim informacijama i nauče se birati sadržaj i onda mu se stvarno posvetiti. Osim toga, Noon je zamišljen donositi priče tematski, što znači da ćemo se svakih nekoliko tjedana baviti novom temom. Prva aktualna tema su Promjene, u skladu s trenutnim događajima, ali bavimo se njima iz raznih kuteva, ne samo iz kuta korone ili potresa – u obliku kolumni, foto zapisa, priča i intervjua. Ima tu još planova za dalje, a jedan od važnijih je taj da je Noon na putu da postane novi community za žene, mjesto na kojem ćemo moći prolaziti sve one teme koje nas uistinu zanimaju, sa stručnjacima i kroz vlastita iskustva.”

Razgovori i dijeljenje iskustava i perspektiva, zbližavanje putem njih, informacije stručnjaka, osobe, situacije i trenuci koji inspiriraju te svojevrsno digitalno utočište za kvalitetnu priču i pristup životnoj temi. Sve to dio je ovog novog online projekta. 

“Voljela bih okupiti jednu zajednicu žena koje će se pronaći u ovakvom pristupu te ih uključiti u cijelu priču. Jer ideja mi je da se povezujemo. Zato ovim putem i pozivam na prijedloge, želje i ideje o kojima bi voljeli čitati u budućnosti ili ako želite nešto napisati. Možete se javiti na mail [email protected].”

Ovakvo “usporavanje” kada govorimo o konzumaciji informacija već se neko vrijeme nameće kao prioritet načina na koji živimo naše digitalne živote i navike, i tu se nas dvije Tine potpuno slažemo.

“Kada se radi o stranim medijima takav pristup je već dugo sadašnjost, a kod nas još uvijek vlada atmosfera u kojoj svi hoće sve. Mislim da imamo nekoliko divnih specijaliziranih medija i vjerujem, ustvari nadam se, da će se taj trend i nastaviti. U Hrvatskoj i dalje marketing vodi igru i naglasak je na prodaji, manje nego na kvalitetnom sadržaju, zato se medijske kuće u manjoj količini odlučuju na specijalizirani medij, a kada to i učine ne radi se baš o nekom kvalitetnom sadržaju nego samo novoj platformi za prodaju. Nije drugačije ni vani, specijaliziranost će se češće naći samo kod nišnih brendova. Samo što vani takav sadržaj publika više prepoznaje, publika je i veća pa ima dovoljno ljudi koji će ga konzumirati. No, želim vjerovati, i vjerujem, da i mi idemo u tom smjeru, bar kada promatram ljude s kojima sam okružena. Svi sve više žele pročitati neki kvalitetni sadržaj, otkriti nešto za sebe. Posvećujemo se sve više sebi, svojim potrebama, mijenjamo život na bolje, ispitujemo razne aspekte svojih života, stvari već dugo nisu linearne. A Noon je za takve ljude, naravno i svi ostali su dobrodošli. No, ne vodim se onom ‘želim deset tisuća pratitelja’ već ‘radije tisuću, ali onih pravih’. Mislim da je to i puno pametniji pristup s marketinške strane.”

I za kraj, zašto je napokon došlo vrijeme da usporimo?

“Zato što nismo dobro, globalno. Funkcioniramo izvana prema unutra, umjesto iznutra prema van. Vodimo se krivim životnim kriterijima, najčešće tuđim, a ne svojim. Moderan život dao nam je toliko izbora da smo se počeli gubiti u njima jer jednostavno nismo imali vremena prilagoditi se. Ne znamo stati, ne znamo kako se ponašati kada nam je dosadno, kada ispustimo mobitel iz ruke. Zaboravili smo osluškivati vlastite emocije, biti nježni prema sebi. Život vodi nas umjesto da mi vodimo svoj život i naprosto je vrijeme da stanemo. Uz sve obveze u danu bilo bi dobro da si i takvu jednu pauzu stavimo u podsjetnik. Stvaranje Noon-a moje je svojevrsno stavljanje te pauze. Da, on je u digitalnom obliku, ali smatram da i digitalne medije možemo prilagoditi nama i iskoristiti ih za nešto dobro, za nešto što će pridonositi našem unutarnjem miru i tome da se kao zajednica osjećamo bolje.”

Uz sve gore navedeno, noon.hr i njegova temeljna načela prati i besprijekorna vizualna estetika. Stoga, možemo slobodno reći kako je hrvatsko digitalno tržište dobilo jednu svježu žensku zajednicu u nastajanju.

SAZNAJ VIŠE: