Kanye vs. GAP i adidas: suradnje su gotove. Evo i zašto

Tek što smo objavili prvu kampanju za Yeezy GAP u kojoj se pojavljuje Candice Swanepoel, YE je objavio da prekida ugovor s kućom GAP
16.09.2022.
IMAGE SOURCE: GAP
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Suradnja Kanyea Westa i GAP-a je jako odjeknula u modnoj industriji. GAP kao simbol američke komercijalne basic mode (čitajte pamučne majice i trenirke) je pretrpio niz udaraca na modernom tržištu i trebao im je neki dašak svježine, originalna ideja i pr koji će odjeknuti u svijetu kako bi se vratili u fokus modernog kupca i potencijalno osvojili neke nove potrošače. U igru ulazi Kanye s ugovorom vrijednim milijardu dolara i idejom da mu GAP posluži kao vlastita tvornica za njegove vizije.

Ako u obzir uzmemo činjenicu da je Kanye uspio održati adidas relevantnim, i pritom ne mislimo na tenisice za trčanje i reizdanja klasika, sasvim je jasno zašto su čelni ljudi GAP-a mislili da će imati jednak utjecaj na njihov imidž i prodaju. Suradnja je od početka imala određene komplikacije i čini nam se da smo mjesecima čekali na prvi drop koji je se objavio u obliku „The Perfect Hoodie“ – savršeno krojene oversized hoodie majice koja bi trebala pristajati svima (ne, nismo zaboravili puffer jaknu bez šavova).

U priču je uključio svog kreativnog gurua Demnu, koji je suradnji posudio Balenciagino ime kako bi cijela priča imala još veći odjek i težinu. Komad se rasprodao u roku od tjedan dana (ako ne i manje), a uslijedila je i prva mini kolekcija koja je na trenutke izgledala kao smirenija verzija Balenciaginih komada. Sjećate li se one oversized traper jakne u kojoj se Kanye stalno pojavljivao? Sličan model je ponuđen u GAP kolekciji, ali po dosta nižoj cijeni od Balenciaginog modela. Smjer u kojem je Kanye odveo GAP je futuristička distopija. To je estetika koja se poklopila s izdanjem i kreativnim konceptom albuma Donda i Donda 2 i koju Kanye fura kroz cijelu 2022.

Nitko ne može poreći da je Kanye odradio odličan posao i da je GAP dobio neke kupce koji su prestali posjećivati njihove trgovine, ali je li taj ekskluzivniji model bio dugoročno održiv za preživljavanje giganta koji ovisi o pamučnim potkošuljama i kariranim košuljama? Teško.

Priča o kreativnoj slobodi i odlukama se načela s adidasom, pa krenimo od toga.

ADIDAS

Javni online rat je krenuo s brendom adidas i to zbog kopiranja Yeezy natikača. Kanye je kao i uvijek iznio svoje frustracije na Instagramu koji već mjesecima koristi kao da se radi o Twitteru. Optužio je čelne ljude adidasa da stopiraju Yeezy brend i donose odluke koje on nije odobrio i u koje nije upućen.

Yeezy tim nema nikakve veze s kreativnim timom koji radi u adidasu. Međutim i tu su se počele događati promjene o kojima Kanyea nitko nije obavijestio. Po njegovim riječima, adidas je lansirao Yeezy tenisice u paleti boja koju on nije odobrio, doveli su novog kreativnog direktora kojeg on također nije odobrio, i stopirali su novu kolekciju Yeezy Slides samo da bi izbacili nove Adilette koje su inspirirane trendom koji je nametnuo Kanye. Adidas je navodno nudio milijardu dolara da se ugovor prekine (ali ne znamo pod kojim uvjetima), a Kanye je izjavio da godišnje prima 500 milijuna dolara samo od tantijema. Samo da vas podsjetimo. U 2019. adidas je od Yeezy tenisica zaradio 1,3 milijarde dolara, a u 2020. je zarada iznosila 1.7 milijardi dolara. Kanye je izjavio da 60% adidasove online prodaje čini Yeezy, što je vjerojatno istina. Online pritisak koji je vršio posljednjih tjedana je riješen iza zatvorenih vrata jer je jučer objavljeno da prekida ugovore i s adidasom i GAP-om.

PREKIDI UGOVORA

Problem s GAP-om je sličan kao problem s adidasom – gubitak kreativne kontrole i neslaganje oko financija. Kanye je jučer dao intervju za CNBC u kojem je objasnio razloge za prekid ugovora uz tipičnu Kanye rečenicu: „Ne raspravljam se o novcima s ljudima koji ga imaju manje od mene“. GAP je navodno napravio kopiju njegove majice i prodavao je za 20 dolara. Original Yeezy majica je u GAP-u koštala 200 dolara. Priču možemo vratiti na adidas i te notorne Adilette natikače (koje su se inače rasprodale u roku od tri dana). Čini se da se Kanyeu događa ista stvar koja se već godinama događa malim indie kreativcima – veliki uzmu ideju i isključe te iz igre. U tome ga nije zaštitila ni činjenica da je težak 6 milijardi dolara. Kakve su onda šanse za neki mali brend koji optužuje nekog high street giganta za krađu ideje i nikad ne dobiju ni dolara kompenzacije?

Kanye će se iz ove priče izvući tako što će investirati novac u vlastite trgovine što je i najavio na Instagramu. Nitko mu ne može osporiti da zna pronaći talentirane ljude koji mogu sprovesti njegove vizije u stvarnost. Ne zaboravite gdje je počeo Virgil Abloh i tko mu je dao prvu veliku šansu da se pokaže. Naravno Kanye. A sad je ljut, motiviran i dovoljno bogat da samostalno pokrene revoluciju. I vjerujte nam na riječ – opet će ga kopirati.

Posjeti naš BURO. SNEAK PEEK specijal za sneakerheadse u kojem je sve podređeno kulturi tenisica. Novi modeli, povijest kultnih modela, poznati sneakerheadovi, ljudi koji stvaraju sneaker scenu, sve će se to pronaći u SNEAK PEEK pregledu koji želite pratiti iz dana u dan.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
SAZNAJ VIŠE: