Gucci se ne prodaje dobro. Što se to događa u Keringu?

Očekuje se veliki pad prodaje u Keringu, a kao glavnog krivca za gubitak profita François-Henri Pinault navodi Gucci
20.03.2024.
IMAGE SOURCE: IMAXtree
RECOMMENDED

Prošla godine u Keringu nije bila sjajna, a situacija nije ništa bolja niti sada. Analiza pokazuje da francuska luksuzna grupacija očekuje pad prihoda od deset posto u prvom tromjesečju ove godine, a kao glavni razlog slabije prodaje navodi se Gucci, koji čini više od polovice Keringovog profita. Guccijevi prihodi, predviđa se, bit će slabiji za 20 posto na godišnjoj razini, s naglaskom na posebno loše rezultate ostvarene na azijskom tržištu koje je ključno za ovaj brend.

Pad prodaje je kontinuiran – u zadnjem kvartalu 2023. godine Kering je zabilježio pad od četiri posto, dok je u cijeloj 2023. zabilježen pad prodaje od 2 posto, odnosno na 19,6 milijardi eura. Pad od 20 posto očekuje se u Gucciju, inače najprofitabilnijem brendu pod okriljem Keringa i ove vijesti pale crvene lampice u francuskoj grupaciji. U prvom kvartalu očekivali su lošije rezultate, ali od četiri, a ne baš od dvadeset posto. Treba napomenuti ono što su potvrdili i iz Keringa – debitantska kolekcija Sabata De Sarne u dućane je počela stizati tek sredinom veljače, a ostatak nove kolekcije postupno će puniti police dućana u nadolazećim mjesecima i tek tada će se jasno vidjeti je li se novi smjer Guccija uhvatio kod kupaca.

pad prodaje kering

Nakon ekstravagancije Alessandra Michelea, komercijalnija, pročišćena estetika koju je donio Sabato De Sarno (a zbog čega ga je Kering i stavio na ovu poziciju) naišla je na podvojena mišljenja kritike i klijenata. Obožavatelji Michelea nisu prežalili njegov odlazak i Sabatu De Sarni odmah su zamjerili jednostavnost koja ne odiše Guccijem kojeg su voljeli – iako je ponudio nosive komade, seksepil i reference na stari Gucci s početka tisućljeća te je u suštini uhvatio srž talijanskog brenda koji je u prvom redu bio komercijalan. Ostaje važno pitanje kako će se odmak od te ekstravagancije prihvatiti na azijskom tržištu jer Sabato za sada ima sramežljivu podršku dijela javnosti.

Gucci

Luksuzno tržište generalno bilježi pad – ni LVMH ne drži velike brojke i protekle godine nisu dosegli zacrtani rast prodaje. Istovremeno, analiza tržišta pokazuje kako je kupovina luksuznih dobara kreditnim karticama u SAD-u pala za 15 posto u odnosu na prošlu godinu, kinesko tržište oporavlja se slabije no što je očekivano, a nakon optimistične post-pandemijske ere kupovanja, kupci suočeni s inflacijom preslaguju svoje prioritete i luksuzna moda nije nužno na vrhu popisa. Tu su i povećanja cijena o kojima smo nedavno pisali i pitanje je tko si više može priuštiti dizajnerske komade. Jedino brendovi s lojalnom publikom koje ne tresu promjene dobro stoje (Hermes, Brunello Cucinelli, Loewe, Loro Piana su među njima i održavaju stabilnost i rast). Brendovi koji se oslanjaju na povremene kupce – aspirational buyers – koji s vremena na vrijeme ulažu u luksuznu modu, te brendovi koji pritom prolaze kroz kreativne promjene trenutno su u problemu. A problem u Keringu, u odnosu na konkurenciju, je što nekoliko brendova prolazi tranziciju.

Gucci

Problemi u Keringu traju neko vrijeme

Balenciaga se teško oporavlja nakon skandala koji se dogodio i zbog kojeg se njihove hoodice, oversized tenisice i kožne torbe drastično manje prodaju. Svi se pitaju što i dalje drži Demnu na čelu Balenciage, osobito jer su kolekcije repetitivne i većini klijenata Balenciaga je danas nezanimljiva. Jedina s kojom se nadaju vratiti brend na stare staze je Kim Kardashian koja pozira u njihovim komadima. Tu su i promjene u Alexanderu McQueenu koji je dobio novog kreativnog direktora Seána McGirra i čija je prva kolekcija prikazana prije nekoliko tjedana, blago rečeno, dočekana na nož. Saint Laurent i Bottega Veneta jedine su stabilnije kuće u Keringu koje trenutno ne bilježe velike promjene.

Balenciaga

Sigurni smo da će kritičari Sabata De Sarna u Gucciju spremno dočekati vijesti o slaboj prodaji i time potvrditi da je njegov dolazak u Gucci bio krivi potez, no ne treba trčati pred rudo. Gucci se slabo prodaje, ali pričekajmo da butike u većoj mjeri ispuni nova kolekcija. Do lipnja se očekuje 30 posto novog Guccija na policama, za razliku od sadašnjih pet posto. Brend je i dalje u periodu tranzicije i prilagodbe na veliki estetski zaokret koji se dogodio nakon Alessandra Michelea koji je sigurno odnio dobar dio vjernih klijenata sa sobom. Tek ćemo vidjeti kako stoji Gucci i koliko će onih novih Sabato zaista privući.

SAZNAJ VIŠE: