Dior je izgubio puno novca zbog ovog poteza

29.12.2021.

Ne znamo jeste li pratili sagu o američkom reperu Travisu Scottu koja je krenula u studenom ove godine kada je na njegovom glazbenom festivalu u Houstonu nastao kaos u kojem je život izgubilo 11 ljudi. Travis Scott je bio zlatna koka glazbene industrije i ikona generacije Z koja ga je proglasila najutjecajnijom osobom u 2021. točnije sve do trenutka kada su ga počeli otkazivati na sve strane. Tužbe koje su podignute protiv glazbenika su dosegle nevjerojatne iznose i u ovom slučaju govorimo o milijardama dolara. Svi veliki brendovi s kojima je surađivao su počeli otkazivati te suradnje i to pod velikim pritiskom javnosti i lošeg pr-a koji se stvorio oko Scotta i njegove djevojke Kylie Jenner. Prvi se oglasio Nike s kojim je Scott imao jako unosnu suradnju. Nove tenisice koje je Scott dizajnirao za Nike su trebale izaći pred Božić i možemo vam garantirati da bi planule u roku od 24h. Nike je suradnju odgodio na “neodređeno vrijeme”. 

U puno većim problemima se našao Dior čija je ljetna kolekcija dizajnirana od strane Scotta i njegovog brenda Cactus Jack. Ovo je prvi put da je Dior dozvolio da neki outsider dizajnira kolekciju i izmijeni logo brenda i ne moramo vam objašnjavati da je ova kolekcija bila najveći launch sezone i šansa da muška Dior linija pridobije kupce koje je u svojoj šaci držao Virgil Abloh za LV. Odmah nakon tragedije koja se dogodila na festivalu mediji su počeli ispitivati insajdere iz brendova kakva je situacija i kako “dišu” po pitanju Scotta i nastavka suradnje. The Rolling Stone je napisao da u Dioru vlada velika panika jer ne znaju što učiniti s kolekcijom.

Kako nam se bliži siječanj, mjesec u kojem je kolekcije trebala biti službeno lansirana, u Dioru više nisu mogli čekati. Morali su odlučiti što će biti sa suradnjom i hoće li riskirati potencijalno loš pr ili će povući kolekciju. Odlučili su se za drugu opciju te su izdali službeno priopćenje da je suradnja odgođena (čitajte otkazana). Ovo otkazivanje znači velik financijski udarac na brend jer je sama produkcija kolekcije, kampanja i revija koja je održana prije nekoliko mjeseci koštala desetke milijuna dolara. 

Posljednje dvije godine industrija luksuza nije baš cvjetala iz sasvim logičnih razloga, a ovaj udarac je poprilično težak. Nameće se i pitanje koliko se brendovi trebaju vezati za poznate osobe i koliki rizik preuzimaju kada angažiraju neku zvijezdu u malo ozbiljnijem opsegu od pukog zaštitnog lica. Kolaboracije su danas majka profita i svi žele surađivati sa svima u nadi da će prodati što više odjeće ili dodataka. Neke su u ovoj godini doživjele nevjerojatan uspjeh. Sjetite se samo suradnje Skims i Fendi koja realno nema nikakvu dizajnersku vrijednost osim trenda logomanije i istih desetak basic modela odjeće koje možete kupiti i u H&M-u. S tim na umu ću kazati da je šteta što ova kolekcija neće ugledati svjetlo dana jer je doista dobra. Odlično je razrađena, promišljena, složena je kao kolekcija koju očekujete od high end brenda, a ne kao neka “money grab” suradnja s poznatim licem. U jednom prijašnjem tekstu sam postavila pitanje hoće li se Scott oporaviti od tragedije koja se dogodila? Još nemam odgovor na to pitanje ali kako stvari stoje, ni 2022. neće biti njegova godina. 

SAZNAJ VIŠE: