Kritičari su sasjekli novu kolekciju kuće Gucci. Zašto?

Sabato De Sarno je imao svoj veliki debi za Gucci. Vizija je pročišćena, nosiva, moderna i daleko od maksimalizma koji je prezentirao Alessandro Michele
23.09.2023.
IMAGE SOURCE: Imaxtree
RECOMMENDED

Prije desetak dana smo pisali o situaciji u konglomeratu Kering pod čijim okriljem posluju Celine, Bottega i Gucci. Upravo je Gucci zlatna koka ove grupacije i brend koji donosi više od 60% zarade. Svi znamo da je Alessandro Michele napustio kuću i da je za njim ovaj tjedan otišao i CEO Marco Bizzarri. Kao nasljednik je imenovan 40-godišnji Sabato De Sarno pred kojim je doista bio težak zadatak. Nije lako doći na poziciju ovako velikog brenda nakon Michelea koji je godinama slavljen kao spasitelj. Michele je preokrenuo Guccijevu estetiku, stvorio novu publiku i učinio Gucci takvom velesilom da se i veliki LVMH zatresao.

Kering inače nije u najboljoj poziciji već neko vrijeme. Njihov drugi najvažniji brend – Balenciaga je još uvijek otkazan i sve su nade položene u povratak Guccija s novim kreativnim direktorom i novom estetikom.

Jučerašnja revija je bila najiščekivanija na rasporedu Tjedna mode u Milanu. Nema tko se nije pojavio na Sabatovom debiju. Prvi red su ispunila poznata lica s A liste od Julije Roberts do Kendall Jenner, Ryana Goslinga i Bad Bunnyja. Sam naziv kolekcije Ancora je simbolizirao novi početak. I taj novi početak smo dobili. Problem je što ga mnogi nisu dočekali s oduševljenjem.

Najžešći kritičar kolekcije je uvaženi novinar Tim Blanks koji je napisao da ne vidi smjer u kojem će De Sarno odvesti brend koji vrijedi 35 milijardi dolara i da je kompletna kolekcija samo preslika onog što mlade djevojke već nose na ulicama talijanskih gradova. Mnogi kritičari su složni s ovom izjavom i smatraju da je novi Gucci miks starog Guccija, Prade, Miu Miu i Bottege.

Iako se apsolutno slažem s nekim stvarima koje sam pročitala osobno me zanima što se točno očekivalo? Sabato De Sarno je isporučio nosivu, pročišćenu kolekciju iz koje bih poželjela svaki komad jer izgleda besprijekorno skrojeno, seksepilno ali ne vulgarno, pomalo je nostalgično, ali nije doslovno. Kolekcija ima ogroman komercijalni potencijal i mogu vam odmah nabrojati barem 30 Influencerica i zvijezda koje će je nositi i tako generirati profit za brend.

Ne zaboravimo da je Michele otišao iz brenda jer je Pinault zahtijevao promjenu estetike. Zahtjev je napravljen zbog pada prodaje i lagane zasićenosti s maksimalizmom koji se ponavljao. Ispričavam se unaprijed ako vam je Michele najdraži dizajner, ali posljednjih 15 kolekcija kuće Gucci su izgledale isto. Svi napadaju De Sarna s mišljenjima i idejama kako bi Gucci trebao izgledati, a svi zaboravljaju kako je Gucci počeo i što je Gucci uopće.

Gucci nije Margiela. Gucci je oduvijek bio komercijalan brend. Tom Ford je bio Bog ove kuće, ali sve što je Ford radio je također bilo komercijalno, nosivo i seksi u svom vremenu. Zašto bi sad netko trebao izmišljati toplu vodu da bi dokazao svoju umjetnost ili kreativnost?

Uostalom, zna li itko što žene nose i kupuju? Kompletna modna industrija u posljednjih deset godina prodaje oversized hoodie majice s natpisima i tenisice, a sad odjednom tražimo uzvišene koncepte od brendova koji su money machines? Ova kolekcija ima bezbroj referenci na vintage Gucci i jako su dobro izvedene. Sabato De Sarno, sjedi 5!

SAZNAJ VIŠE: