Što se događa s najvećim konkurentom Louis Vuitton grupacije?

Gucci uskoro predstavlja novu estetiku i novog dizajnera, Balenciaga se nije oporavila od skandala (i neće još neko vrijeme), McQueen je ostao bez kreativne direktorice. Što se događa u Keringu?
14.09.2023.
IMAGE SOURCE: Imaxtree
RECOMMENDED

U prvoj polovici ove godine Louis Vuitton Moët Hennessy je uprihodio 42,2 milijarde dolara. Ovaj rezultat je postavio Bernarda Arnaulta na prvo mjesto najbogatijih ljudi na svijetu po časopisu Forbes. Arnault je ove godine imao nekoliko velikih aktivacija za brendove koji se nalaze u njegovom portfoliju, a najveća je bila ona za suradnju kuće Louis Vuitton i Yayoi Kusame.

Svaki velegrad je osvanuo u poznatim šarenim točkicama i instalacijama koje su koštale milijune dolara. Bila je to važna kampanja, ali i velika demonstracija moći jer Arnault je najvažniji i najopasniji igrač na modnom tržištu danas. Ako ste ikada pratili priču o Gucciju, sjetit ćete se kako je Arnault planirao preuzeti ovaj brend dok je na čelu bio Tom Ford. U to vrijeme Gucci je bio na vrhuncu slave i svi su pričali o preporodu talijanske kuće koju je predvodio mladi kreativac iz Teksasa koji je kompletno preokrenuo estetiku brenda i učinio ga poželjnim, seksepilnim i relevantnim. Arnault je u to vrijeme imao LV i još mnoge brendove, ali Gucci mu je bio najveća želja. U iznenadnom potezu, LVMH je kupio 34% dionica kuće Gucci i počelo je tiho preuzimanje. Tada u igru ulazi Francois Henri Pinault kojem su čelni ljudi Guccija vjerovali kao spasitelju od Arnaulta. Dvije godine je trajala ova „borba torbica“ kako su je mediji nazivali, a kao pobjednik je izašao Kering. Arnault mu to nikada nije oprostio.

Upravo se o Keringu najviše piše u posljednjih godinu dana, a tema se opet potegnula prije dva dana kada je objavljeno da Sarah Burton odlazi iz kuće McQueen nakon 24 godine staža. McQueen naravno pripada Keringu isto kao i Balenciaga, Gucci, Bottega Veneta, YSL, Stella McCartney.. Usporedbe radi, LVMH ima Louis Vuitton, Loewe, Dior, Givenchy, Bulgari, Guerlain, Fendi, Celine, Tiffany & Co. Marc Jacobs i još nekoliko beauty brendova i poznatih alkoholnih pića.

Većinski dio zarade grupacije Kering (točnije 67%) je ostvario Gucci. Gucci je godinama dominirao kao najjači svjetski brend uz bok Balenciagi, ali im je u posljednje dvije godine popularnost padala. Nakon rasprave o promjeni estetike i smjera brenda, Alessandro Michele je napustio zlatnu koku grupacije i Gucci se našao u čudnoj poziciji. Kao kreativni direktor je imenovan Sabato De Sarno koji će prikazati svoju prvu kolekciju za koji tjedan u Milanu. Gucci nije obustavio svoje dogovorene aktivacije, ali je u posljednjih 8 mjeseci poprilično nedefiniran kao brend i sumnjamo da je i dalje najprofitabilniji u portfoliju. Moramo spomenuti i ključnog čovjeka brenda Gucci, CEO-a Marca Bizzarrija koji odlazi sljedeći tjedan. Bizzarri je zaslužan što je Michele doveden na čelo ove kuće i zaslužan je za globalni uspjeh Guccija kod nove publike.

Keringu se dogodio i Balenciaga skandal koji je bacio brend na koljena i još uvijek se nisu oporavili. Balenciagu više nitko ne ističe kao omiljeni brend, gotovo da se ni ne objavljuju u medijima (ako u obzir uzmemo medijsku prisutnost prije dvije godine, očigledno je da ih se rijetko spominje), a od njih su odustali svi važniji influenceri i zvijezde osim Kim Kardashian koja ih je jučer sramežljivo taggala u postu s Keringove večere. Keringu je Balenciaga veliki problem jer se isti nije riješio po principu brzog zaborava. Štoviše. Ljudi i dalje jako negativno reagiraju na brend i kompletna mašinerija je utihnula. Bottega Veneta i YSL izgledaju najstabilnije i čini se da u tim brendovima stvari teku kako treba.

Za McQueen je najavljeno novo kreativno vodstvo, ali nitko ne zna tko će preuzeti posao Sarah Burton. Mediji pišu da je vrijednost Keringovih dionica pala i da su investitori poprilično nervozni. Vjerojatno nitko nije nervozniji od Pinaulta koji je povukao nekoliko riskantnih poteza u manje od godinu dana. Gucci je na kocki jer Sabato de Sarno ima jako težak zadatak i vjerojatno vječne usporedbe s Micheleom i njegovim mega uspjehom. Balenciaga je očito on-hold za sve veće aktivacije, a ako se stvar ne pokrene za 6 mjeseci postoji velika vjerojatnost da za Demnu tamo neće biti mjesta. McQueen je na prekretnici i svi čekaju novo imenovanje.

Vuk u kaputu od kašmira (Arnaultov nadimak u modnoj industriji) vjerojatno sjedi u svom pariškom uredu i zna da je ova vječna utakmica s Pinaultom trenutno izjednačena. Možda je izgubio bitku za Gucci te 2001. godine, ali danas sjedi na čelu najvećeg modnog carstva na svijetu i Gucci mu sigurno više nije ni potreban.

SAZNAJ VIŠE: