Je li ovo najskuplja suradnja na svijetu? Mislimo da jest

Posljednjih mjesec dana svjedočimo jednoj od najvećih marketinških aktivacija u modnoj industriji. Hoće li se isplatiti?
30.01.2023.
IMAGE SOURCE: Louis Vuitton Instagram / Harrods Instagram
RECOMMENDED

Najuspješnija suradnja brenda Louis Vuitton nije bila ona s Yayoi Kusamom iz 2012. godine. Najveći uspjeh i najduži staž je doživjela suradnja s Takashijem Murakamijem koju je ostvario Marc Jacobs 2002. godine. Morate razumjeti da se u to vrijeme ovakve suradnje nisu događale u luksuznim brendovima. Jacobs je tih godina bio najveća mlada zvijezda dizajnerskog svijeta i čovjek koji je od kuće Louis Vuitton napravio moderan brend. LV je uvijek imao svoju povijest, svoje kupce i svoje naslijeđe, ali nisu bili cool sve dok ih Jacobs nije protresao i na stol stavio svoje ideje. 2000-ih nije postojala poznata osoba koja u rukama nije nosila neku torbu iz ove kolekcije. Ova kolekcija je definirala cijelu jednu generaciju kupaca i dan danas postiže velike cijene u re-saleu. Linija je bila toliko uspješna i tražena da su je ukinuli tek 2015. godine.

https://www.instagram.com/reel/CnK_h_4PNKJ/?utm_source=ig_embed&ig_rid=e0534765-1160-4acd-a6a0-2d145b9dd043

U međuvremenu se ostvarila i suradnja s velikom japanskom umjetnicom Yayoi Kusamom i to 2012. godine. Radilo se o mini kolekciji odjeće i modnih dodataka ukrašenih prepoznatljivim točkicama. Kolekcija je bila lijepi hommage umjetnici i privukla je pažnju kupaca i ljubitelja umjetnosti. Onda dolazimo u 2023. godinu kada je najavljena nova kolekcija u suradnji s umjetnicom, ali ovaj put se radi o megalomanskom pothvatu i čak 450 komada koji su u ponudi.

LVMH raspolaže s budžetima od kojih vam se može zavrtjeti u glavi i svi brendovi ove grupacije rade fantastične (i jako skupe) aktivacije diljem svijeta, ali ne pamtimo kada je neki modni brend uložio toliko novaca globalno u promociju neke kolekcije ili suradnje. Govorimo o aktivacijama koje su prešle u kategoriju umjetničkih i high tech djela. Prvo smo zamijetili velike 3D reklame koje su se pojavile u New Yorku i Tokiju. Dok je video ovih reklama postao viralan, LV je počeo odmotavati klupko aktivacija po cijelom svijetu. Napravili su cijeli niz pop up dućana na frekventnim lokacijama svjetskih metropola.

Fasada pariškog LV dućana je osvanula u predimenzioniranim točkama s gigantskom skulpturom Kusame naslonjenom na zgradu. U njujorškom pop up dućanu je postavljen robot slavne umjetnice koji je crtao točkice po izlogu. Aktivacija u Londonu je naravno uključivala Harrods koji su prekrili točkama, a s bočne strane zgrade je postavljena ogromna skulptura Yayoi Kusame s kistom u ruci. Navečer je pročelje Harrodsa postalo platno za 3D animacije s motivima kolekcije, a u svim izlozima su premijerno predstavljeni ključni komadi iz kolekcije.

U međuvremenu je objavljena i kampanja u kojoj se pojavljuju Bella Hadid, Gisele, Christy Turlington… Ovaj vikend je puštena još jedna online aktivacija. Preko Snapchata možete pobojati svjetske znamenitosti u Kusamine točkice. Korisnicima su u ponudi Eiffelov toranj, London bridge, Arc De Triomphe, Kip slobode…

Sada nam ostaje pitanje hoće li se ova kolekcija rasprodati i koliki je točno utjecaj Yayoi Kusame na modernog potrošača? Magazin The Art Newspaper je napravio zanimljiv osvrt na suradnju iz umjetničkog kuta. Po pisanju autorice Georgine Adam, umjetnički svijet nije posebno ushićen oko ove suradnje i smatraju da se Kusama već predugo referira na svoje minule radove te da kao umjetnica više nema tu marketinšku vrijednost. Kolekcionari se možda ne bi složili s tim mišljenjem jer njene slike se i dalje prodaju za milijune dolara na aukcijama, a njena izložba Infinity Mirrors bila je jedna od najposjećenijih u cijelom svijetu.

Suradnje danas nisu novost. Štoviše, suradnje su svakodnevna pojava i više ne postoji neuobičajen spoj u ovoj kategoriji. Zadnji spoj koji je pozitivno šokirao svijet je onaj Louis Vuittona i Supreme NYC koji je pametno osmislio Kim Jones i tako širom otvorio vrata high end mode streetwear brendovima. Od tada svi surađuju sa svima i nije nam čudno vidjeti skejterski Palace s Guccijevim logotipom. Louis Vuitton očekuje puno od ove suradnje što je jasno iz agresivne promocije i novca koji je u istu uložen. Jesu li umjetnički kritičari u pravu kada kažu da Kusama nema toliku marketinšku snagu? Odgovor ćemo dobiti kada LV objavi financijsko izvješće. Pažnju svijeta su dobili. Sada im treba i profit.

SAZNAJ VIŠE:
Lea Ladišić Marković
| 29.03.2024.