Filozofija iza brenda: kako je Netflix postao najuspješniji streaming servis na svijetu?

20.03.2022.
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Danas je gotovo svako kućanstvo pretplaćeno na neku streaming platformu. Zahvaljujući digitalizaciji i razvoju tehnologije, mi smo kao korisnici sadržaja promijenili svoje gledateljske navike. S obzirom na to da je u današnje vrijeme sve okrenuto prema korisniku, imamo tu mogućnost biranja sadržaja kojeg želimo konzumirati. Štoviše, usudila bih se reći da zahtijevamo tu mogućnost samostalnog pronalaženja idealnog sadržaja za nas. U takvom su se okruženju razvili medijski servisi „on demand“ s kojima više ne moramo čekati osam sati navečer da počne naša omiljena serija ili „skidati“ filmove sa sumnjivih stranica. U moru streaming servisa, Netflix se izdvaja kao apsolutni favorit i najpopularnija streaming platforma na svijetu s gotovo 170 milijuna pretplatnika. Po čemu je Netflix posebniji od ostalih platformi i kako se uvukao u domove tolikog broja ljudi?

Netflix nije novijeg vijeka, već njegov početak datira još iz 1997. godine kada je krenuo kao tvrtka za iznajmljivanje DVD-a. Digitalizacija je omogućila Netflixu da se proširi diljem svijeta i postane onakvim kakvim ga znamo danas. Još u ranijim danima Netflixa, suosnivač i CEO Reed Hastings zatražio je pomoć od konzultantice Patty McCord da zajedno napišu temeljne vrijednosti tvrtke. Tako je 2009. godine nastao dokument „ Netflix Culture: Freedom & Responsibility“ koji predstavlja skup ponašanja i vještina koji je Netflixov tim pažljivo i kontinuirano ažurirao kroz godine. Netflix je poznat kao tvrtka koja poštuje svoje radnike, a spomenuti dokument je njegova nit vodilja. Netflix ističe usporedbu tvrtke sa sportskim timom: dobar menadžer je poput dobrog trenera kojem je cilj svakoga u timu učiniti zvijezdom. U prijevodu, dobri lideri pametno zapošljavaju i razvijaju svoju tvrtku te se bore za svoje vrijedne zaposlenike. Netflix je također poznat po tome što njegovi zaposlenici imaju dugačke godišnje odmore što ulazi u njihovu filozofiju „slobode“. Što se tvrtka više razvija, to se povećava sloboda radnika, umjesto da se smanjuje. Netflix se vodi načelom da je trud taj koji se isplati, a ne broj odrađenih radnih sati.

Što to sve znači za uspješnost Netflixa kao streaming platforme? Dobri rezultati, veća produktivnost i kreativnost proizlaze iz zadovoljnih zaposlenika koji su tretirani s poštovanjem. Netflix je jedan od prvih primjera funky tvrtki koja je kreirala vlastitu filozofiju rada. Poštovanje, povjerenje i razumijevanje prema zaposlenicima odražava se i na odnos s publikom. Netflix je stvorio prijateljsku atmosferu u kojoj gradi povjerenje svojih korisnika. Ključni alat ove platforme je personalizacija.Što više koristimo Netflixove usluge, to se one više prilagođavaju našim osobnim preferencijama i jedinstvenim ukusima. Netflix na temelju naših odabira generira sadržaj koji bi nas mogao zanimati, a kategorija „Top picks for you“ daje nam određeno zadovoljstvo jer se javlja osjećaj da Netflix razmišlja o nama i fokusiran je na naše preferencije. Ovakvim odnosom prema svojim korisnicima Netflix je uspio stvoriti brend koji se infiltrirao u živote pojedinaca pa je preko pukog gledanja filmova i serija postao dio lifestylea društva. Prema jednom britanskom istraživanju, više od polovice ispitanika produbljuje svoju ljubavnu vezu gledajući zajedno sa svojim partnerom sadržaj na Netflixu. 

Nadalje, Netflix je ušao u jezik kao općeniti pojam za određenu radnju. „Netflix and chill“ je izjava nastala na Twitter društvenoj platformi koja u sebi sadrži seksualnu konotaciju, ali je i općenit pojam za „uživanje u večeri filma“. Dakle, ovom izjavom potvrđujete da ćete svoju večer provesti uz gledanje filmova bez obzira na to gledate li ih na Netflixu ili nekoj drugoj platformi.

Svaka je tvrtka barem jednom u svom poslovanju pogriješila. Što je tvrtka uspješnija, to je veća opasnost za spoticanje, pogotovo u odnosima među zaposlenicima. Netflixu se nedavno dogodilo upravo takvo spoticanje nakon što je na platformi izašao film poznatog kontroverznog komičara Davea Chapella pod nazivom „The Closer“. Dave je poznat po ismijavanju transrodnih osoba pa je ovaj film bacio sjenu na Netflix koji je doživio brojne osude. Međutim, glavni direktor Netflixa objasnio je da je dugoročni izbor za Netflix predanost prema umjetničkom izražavanju i udovoljavanju njihovih članova.

Netflix ne bi bio toliko voljena platforma da se njegova filozofija poslovanja ne odražava jednako unutar i izvan tvrtke. Briga o korisnicima i sve mogućnosti koje se istima nude moraju dolaziti od poštene i transparentne kompanije. Danas društvo s povećalom gleda svako poslovanje, a posebno je osjetljivo na nepravdu prema zaposlenicima. Ako odnos prema onima koji predstavljaju tvrtku nije proporcionalan s odnos prema korisnicima, kredibilitet tvrtke se urušava. Netflix je ostao dosljedan svojim načelima i temeljnim vrijednostima tvrtke koji su opisani u dokumentu iz 2009-e godine. Upravo radi toga smo svjedoci Netflixovog kontinuiranog rasta i raznih priznanja u filmskoj industriji.

Nije ni čudo što filmovi iz Netflixove originalne produkcije polako počinju dominirati na dodjelama filmskih nagrada. Samo ove godine Netflix ima 27 nominacija za Oscara dok je prošle godine imao čak 35. Svaka će tvrtka,čime god da se ona bavila, biti cijenjena i voljena onda kada su njezini zaposlenici zadovoljni i motivirani jer su ipak oni ambasadori tvrtke. A kada je takva filozofija rada osigurana, poslovanje može samo ići prema gore.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
SAZNAJ VIŠE: