Može li Eurosong osigurati izvođačima svjetsku slavu?

Baby Lasagna je za Hrvatsku čitav paket, no može li se progurati na svjetsku scenu nakon Eurosonga? Koliko je to uopće moguće?
07.05.2024.
IMAGE SOURCE: Profimedia/ Instagram @the_baby_lasagna_/ @abba/ maneskinofficial/ Pinterest
RECOMMENDED

Brojite li sate do početka prve polufinalne večeri Eurosonga? Neki od vas će vrlo vjerojatno po prvi puta uključiti ovaj pomalo čudni pjevački šou. Razlog? Baby Lasagna i kladionice koje predviđaju njegovu pobjedu. Volimo se uključiti u euforiju nekog događaja ako Hrvatska ima velike šanse da slavi. Nebitno je li riječ o nogometu, bilo kojem drugom sportu ili dubljenju na glavi. Ponosni smo što god proizveli. U našoj zemlji trenutno ne vlada Eurosong euforija već Baby Lasagna euforija. Dečko je talentiran, svoj, došao je kao zamjena na Doru s cjelovitom pjesmom koja je osvojila domaću publiku. No, već su ga isprostituirali po medijima, povlače ga na sve strane i mislim da se nikad nije pisalo o nekom našem izvođaču za Eurosong koliko se piše (a i podržava) o Baby Lasagni. Baby Lasagna, odnosno Marko Purišić, je kako bi se reklo „svjetski, a naš.“ No, može li on uistinu postati svjetski nakon Eurosonga?

Eurosong za pjevače i pjevačice Europe znači puno. Tamo se upoznaju izvođači, menadžeri, producenti čitavog kontinenta na jednom mjestu. Probajte iskoristiti to što ste došli do eurovizijske pozornice. Prodajte se, sklopite suradnje. Na kraju krajeva, prolaz u finale ne mora biti ključan ako ste po hodnicima arena upoznali bitnu osobu za svoju daljnju karijeru.

Ostatku svijeta, Eurosong ne znači ništa. Zapravo im je neobično to veliko, nabrijano pjevačko natjecanje između država koje je prepuno svjetlećih kostima, šljokica, visokih tonova i plesnih pokreta. O Eurosongu jedan prosječni Amerikanac nije imao pojma, sve do masovnog dijeljenja natjecanja putem društvenih mreža. Pa kako se onda bilo koji natjecatelj Eurosonga može imalo nadati da će se njegovo ime čuti preko bare, odnosno van granica Europe?

Odgovor da se to doista može dala je ABBA, davne 1974. godine kada je pobijedila s pjesmom „Waterloo“. Pjesma je naknadno objavljena kao singl te kao takva dospjela na listu Hot 100 magazina Billboard. Waterloo je orio Velikom Britanijom, Njemačkom, Francuskom i naravno, Švedskom (a pomoglo je i to što je pjesma snimljena na svim ovim jezicima). Doista, Europa je obožavala ovu švedsku grupu. No, za ABBA-u se pročulo dalje: Sjeverna Amerika i Australija prigrlili su hitove kao što su „Mamma Mia“, „Dancing Queen i „SOS“. ABBA je postala globalni pop fenomen, a ovo četvoro izvođača pametno su prihvatili novi format glazbenog video spota kako bi iskoristili karizmu koju su zajedno imali.

eurosong baby lasagna

Mnogi zapravo ni ne znaju da je ABBA pobijedila na Eurosongu, a vjerujte, mnogi ni ne znaju da je riječ o švedskom bendu. Ali zato svi znaju njihove pjesme. Ovaj kvartet može također zahvaliti izvrsnom menadžeru Stingu Andersenu koji je maksimalno iskoristio pobjedu na Eurosongu da ih vine među zvijezde. ABBA nije jedini primjer izvođača koji su postali kompletan proizvod nakon Eurosonga. Naime, koliko ste upoznati s tim da je jedna od najvećih svjetskih diva, Celine Dion, nastupala za Švicarsku 1988. godine i pobijedila? Nakon Eurosonga, njezina karijera je počela cvjetati, a danas se smatra jednom od najboljih vokalistica na svijetu.

Svi ovi uspjesi događali su se u prošlom tisućljeću pa su tako jedan veliki vremenski period pobjednici Eurosonga ostali zaboravljeni vrlo brzo nakon natjecanja. Nitko se nije istaknuo kao potencijalni novi fenomen. Netko za kim će fanovi vrištati jednako i u Londonu i u Tokyju. Je li konkurencija veća, jesu li drugačiji trendovi u pitanju ili je ABBA bila iznimka?

ABBA nije iznimka i to je jasno dokazao talijanski bend Måneskin koji je pobijedio na Eurosongu 2021. godine. Članovi benda, iznimno karizmatični i odvažni, dospjeli su do popularnih američkih talk emisija, održali turneju po Americi, a frontmen benda Damiano David se baš jučer prešetavao po crvenom tepihu Met Gale s djevojkom Dove Cameron. Dakle, moguće je. Prije Eurosonga, Måneskin je bilo ime poznao jedino Talijanima, da bi samo par tjedana nakon pobjede, njihova pjesma „Wanna Be Your Slave“ (nije pobjednička pjesma) postala glavni zvuk na TikToku. The rest is history.

eurosong baby lasagna
eurosong baby lasagna

A to da TikTok organski pogura pjesme s Eurosonga, događa se sve više. Pjesma „Fairytale“ norveškog izvođača Alexandera Rybaka oživljena je iz 2009. godine kao TikTok zvuk, „Voila“ Barbare Pravi također je pronašla svoje mjesto među trendovima, a pjesma „Snap“ armenske pjevačice Rose Linn postala je poprilično viralna na TikToku nakon čega je uslijedilo mjesto na Spotify Global tjednoj ljestvici TOP 200.

Pobjednička pjesma „Arcade“ nizozemskog izvođača Duncana Laurencea je krajem 2020. postala toliko viralna na TikToku, da je do proljeća 2021. postala prva pjesma Eurovizije koja se našla na američkoj ljestvici Billboard Hot 100 u 21. stoljeću. Danas doista mnogo eurovizijskih pjesama mogu postati fenomen na društvenim mrežama, no ne nužno i osoba koja stoji iza t pjesme. Potrebno je imati cijeli paket: dobar glas, stas, karizmu i jako dobar menadžment. Ima li to i Baby Lasagna? Mi mislimo da ima, a sada je samo pitanje kako će se dalje prodati.

SAZNAJ VIŠE: