Zamislite ovaj scenarij: devetogodišnja djevojčica sjedi ispred vas i diktira vam božićnu listu želja. Umjesto plišanaca ili barbika, na njenom popisu su Drunk Elephant Protini Polypeptide Cream, B-Hydra Intensive Hydration Gel i – jer nismo amateri – B-Goldi Bright Illuminating Drops. Ako ste roditelj, možda ćete se našaliti da bi Djed Božićnjak trebao otvoriti Sephoru na Sjevernom polu. Ali ovaj fenomen nije šala – to je stvarnost u kojoj živimo i ne bismo se trebali čuditi da to postane svakodnevica. Zašto djeca kojima, ne da nije potreban, nego za ne bi trebali imati ikakvog pojma što je Drunk Elephant, lude i moljakaju roditelje da im kupuju te, nimalo jeftine, kozmetičke preparate? I što je najgore, oni na to pristaju.

TikTok generacija
Uspon “Sephora Kids”, djece koja preko društvenih mreža imaju pristup svemu i svačemu, nagnalo je i brendove da dizajniraju proizvode prilagođene njima. Šarena i inovativna pakiranja koja izgledaju dobro na policama, zvan “shelfie” efekt, potaknut će klince da kupuju, čak ne primarno zato što žele koristiti te proizvode. Za neku djecu fascinacija njegom kože potaknuta je time što ih skupljaju, poput sličica, ili jer snimaju za TikTok. Sjetimo se koliko je Sephora imala problema s djecom koja dođu u trgovinu i naprave nered što je još jedan nusprodukt.
@beautylinds Just a PSA that Sephora kids who destroy @Drunk Elephant testers need to be stopped. Please make sure to clean up after yourselves after testing out products. Disclaimer: I know some kids clean up after themselves. If you are one of those kids, thank you and please keep setting a good example for others! #sephorakids #sephora #ulta #drunkelephant🐘💗 #viral #viraltiktok #fyp #fypシ #foryoupage #foryou
♬ Tomfoolery – David Snell
Uzori na društvenim mrežama
Kombinacija društvenih mreža, konzumerizma i dječje želje da budu “veliki” stvorila je ovaj problem. TikTok je prepun videa influencera koji recenziraju Drunk Elephant proizvode, a hashtagovi poput #KidsAtSephora imaju milijune pregleda. Stručnjaci objašnjavaju da djeca danas ne gledaju samo svoje roditelje i prijatelje za inspiraciju – njihovi uzori postaju influenceri i virtualne zajednice. Taj efekt, poznat kao parasocijalni odnos, pretvara online ličnosti u virtualne starije sestre ili braću koje djeca slijede bez kritičkog razmišljanja.

Djeca i Drunk elephant
Djeca ranije ulaze u svijet konzumerizma, a roditelji ili nemaju vremena baviti se svojom djecom pa podliježu pod pritiskom ili smatraju da nema ništa loše u tome da se djeca mažu kremicama jer, koliko bi to štete stvarno moglo izazvati? Možda, ali samo možda, dječja koža, koja je znatno osjetljivija od kože odraslih, ne treba proizvode s aktivnim sastojcima poput retinola ili niacinamida. To stvarno nije znanstvena fantastika i odgovor je: da, može izazvati posljedice i zato treba pripaziti koje proizvode djeca koriste, a ne se osloniti na dječje garancije da je to super i da svi njihovi prijatelji to koriste.
@mattrandon REVIEWING ALL DRUNK ELEPHANT PRODUCTS!😱 (follow for more!💗) #drunkelephant #skincaretips #skincare101 #preppy #skincareproducts #skincareroutine #skincareviral #preppyaesthetic
♬ original sound – Mama Random🧩
Konzumerizam na steroidima
Djeca bi trebala biti djeca, no sve dok njihovi autoriteti postavljaju materijalizam i konzumerizam na dnevni red, bilo sadržajem koji gledaju ili dobivanjem svega što požele i kad to požele, kako možemo očekivati da će djeca razmišljati drugačije? Možda je vrijeme da preispitamo vlastite prioritete – jer ovo ne utječe samo na njihovu kožu, već i na njihove umove.