Tinejdžerske godine svi smatramo jednim od težih godina koje smo proživjeli jer se od nas očekuje ozbiljnost i zrelost, ali koliko god se mi trudili nitko nas ne tretira kao odrasle i zrele osobe što može biti vrlo frustrirajuće. No, one godine između tinejdžerskih i onih kada nas gledaju kao malu djecu koja još jedva znaju hodati bi mogle parirati tinejdžerskim, barem po osjećaju neshvaćenosti. Da, s 10 smo još djeca, ali smo u nekoj čudnoj dobi između viših i nižih razreda osnovne škole i smatramo da smo ozbiljni za onu djecu u četvrtom razredu, ali nas svi viši razredi gledaju kao bebe. Samo je prirodno htjeti se dokazati i postaviti u društvu kao ozbiljna osoba, no jesu li današnja djeca (posebno djevojčice) pretjerano ubrzala s odrastanjem? Sephora kids pomama mogla bi se složiti s time.
Sjećam se koliko sam se veselila i odraslo osjećala kada mi je mama kupila prvu S-he stylezone malu paletu sjenila sa svim mojim omiljenim bojama, zvijezda te palete definitivno je bila tirkizna sa šljokicama, koja se na kapku jedva vidjela, no ja sam znala da je tu i to je bilo najbitnije. Za riječ skincare sam čula tek s 14 godina i tada sam polako krenula koristiti obične kreme jer sam sklona suhoj koži zimi, no danas kada pogledam TikTok i druge društvene mreže ne mogu ne primijetiti količinu djevojčica od 10-11 godina koje imaju ekstenzivne jutarnje i noćne rutine njege lica, kreću koristiti retinole i druge aktivne sastojke koje njihova koža neće trebati još nekoliko godina.
Zbog sve većeg broja takve djece, ona su sada na društvenim mrežama dobile i zaslužen naziv Sephora kids. A zašto baš Sephora kids? Ta pomama je prvo počela u SAD-u zbog Drunk Elephant i Glow Recipe kozmetike čija atraktivna pakiranja privlače one najmlađe iako njihova receptura nije namijenjena njima. Sada su te djevojčice krenule ići i u Sephora fizičke trgovine te ometati zaposlenike, ali i druge kupce u, inače opuštajućem, iskustvu kupovine. Po čitavom TikToku možete pronaći ispovijesti zaposlenika Sephore koji se žale na nekulturno ponašanje djece koja se u trgovinama ponašaju kao da su najbitnije osobe na svijetu kojima nitko ne može reći ne i imaju prednost ispred svakog drugog kupca. Također, jedan od većih problema nastao je kada su masovno krenuli otvarati proizvode (koji nisu testeri), koristiti ih, a zatim ih vraćati na policu, što znači da će proizvod kasnije potencijalno netko i kupiti, te će se neugodno iznenaditi kada ga otvore.
Postoji li objašnjenje za pojavu Sephora kids-a?
Grupa mama ima vrlo zanimljivu teoriju o tome zašto se formirala ova grupa djece, a zapravo njihovo obrazloženje je vrlo logično. Postoje trgovine za bebe i one najmlađe i postoje trgovine za odrasle, u kojima većinu vremena i tinejdžeri mogu pronaći željene proizvode, no za skupinu između, ne postoji ništa. Prije smo jeftini nakit i dječju šminku mogli pronaći u Funky Fishu, Accessorize, ali i u dm trgovinama na policama brenda s-he, no danas ništa od toga ne postoji i djeca, posebno djevojčice, osuđena su zadovoljiti se ili igračkama na odjelu za bebe ili se moraju okrenuti trgovinama za one malo starije, gdje proizvodi često nisu prilagođeni i primjereni za njihove godine.
Neki brendovi odjeće, poput Bershke, su već primijetili ovu rupu u ponudi i neke proizvode u napravili dostupnim u posebnoj „teen“ 10-12 veličina, što im je osiguralo da su glavna stanica djece pred tinejdžerske dobi za kupovinu odjeće. No, jedan brend ne čini veliku razliku, posebice ako je on dostupan samo na određenim područjima, ali jedan brend je dovoljan da potakne druge na isto razmišljanje. Možda se na prvu ne čini kako bi taj potez bio profitabilan za high street brendove, no iako ta dobna skupina nema veliku kupovnu moć, oni imaju izvanrednu moć uvjeravanja roditelja da im baš taj proizvod ili komad odjeće treba.
Baš zbog njihove moći uvjeravanja ova je dobna skupina postala stalni gost Sephora trgovina diljem SAD-a, a polako postaju i stalni gosti Sephora trgovina u Europi, ali i na ostalim kontinentima. No, jesu li za njihovu svjesnost koliku moć imaju krivi njihovi roditelji ili samo način na koje se današnje društvo formiralo? Moglo bi se reći da u obje tvrdnje ima nešto istine, danas su zbog velike izloženosti društvenim mrežama i njihovom utjecaju djeca podložna stvaranju potpuno krive percepcije stvarnosti i moglo bi se reći da su na neki način došle na svijet gdje su svi odrasli i primjeren sadržaj za njihovu dobnu skupinu jedva da i postoji. Da, postoje i dalje crtići i filmovi za djecu, ali njihov sadržaj i kvaliteta istog se ne mogu mjeriti s kvalitetom sadržaja crtića i filmova od prije 10, 20 i više godina. Nasilje, pretjerano našminkane djevojke u odjeći koja nije primjerena za uzrast djece kojoj je sadržaj namijenjen, promicanje nekulturnog ponašanja i slično je jedini sadržaj koji se provlači kroz sve dječje emisije, crtiće i filmove, te edukativnih i zanimljivih programa gotovo i da nema.
Sephora kids, iako često povrijede osjećaje zaposlenika i drugih kupaca, su i dalje nevina djeca koja još nisu iskusila prave probleme života i na njihovu nesreću odrastaju u svijetu koji je sve manje prilagođen djeci i od njih se očekuje da se prilagode i zadovolje s onim što imaju, a zapravo za svoj uzrast i svoje potrebe rijetko da imaju išta, pa se okreću stvarima koje vide na društvenim mrežama i u televizijskim sadržajima, ne shvaćajući koliko je to štetno najviše za njihovo mentalno zdravlje.