Jesu li ove drame početak kraja za brend Drunk Elephant?

Drunk Elephant odlikuju brojni odlični proizvodi koji su glavna tema razgovora na društvenim mrežama, no u zadnje vrijeme okružuje ih mnogo kontroverzije.
20.01.2024.
IMAGE SOURCE: @drunkelephant
RECOMMENDED

Društvene mreže danas su postale glavno mjesto promoviranja, bojkotiranja i dijeljenja mišljenja te je lakše nego ikad doći do željene publike, ali i izgubiti istu. Takozvani „cancelling“ odnosno otkazivanje brendova postao je dio svakodnevice i ljudi su spremni u potpunosti bojkotirati brendove na temelju najvećih gluposti, no postoje i oni brendovi koji se i dalje probijaju i napreduju unatoč brojnim dramama koje ih okružuju, jedan od takvih je i Drunk Elephant.

drunk elephant

Što je Drunk Elephant?

Osim ako niste vjerni korisnik TikTok-a, onda ste sigurno već čuli za Drunk Elephant jer se nalazi u svakom drugom skincare videu poznatih influencerica, a pronašao je svoj put i do nekih hrvatskih influencera iako ga kod nas još nije moguće nabaviti. Drunk Elephant je veganski brend koji ne testira na životinjama te doniraju za slonove (no gdje točno i koliko nije javno objavljena informacija), osnovala ga je majka četvero djece, Tiffany Masterson prije 12 godina. Tiffany se dugo vremena borila s osjetljivom kožom sklonom aknama te nije uspijevala pronaći proizvode koji bi joj pomogli riješiti probleme koje je imala, sve dok nije otkrila pravi uzrok svojih problema. Otkrila je kako se u proizvodima često nalazi jedan od šest ili nekoliko od šest sastojaka koji, ako se nju pita, svima uzrokuju probleme, a nazvala ih je sumnjiva šestorka.

Tiffany Masterson krenula je u proizvodnju i razvijanje vlastitih proizvoda u kojima nije koristila niti jedan od tih šest sastojaka te se njezina koža vrlo brzo popravila, a zasluge je dala samoj sebi i činjenici da je upravo tih šest sumnjivih sastojaka izbacila iz svoje kozmetike. Iz toga je izvukla zaključak kako mora da su ti sastojci zaslužni za sve probleme s kožom koje muče ljude diljem svijeta, no izvući takav zaključak može biti vrlo opasno, ako u obzir uzmemo da je ona u istu kategoriju svrstala stanja poput psorijaze, dermatitisa i ekcema i cistične akne, proširene pore i slično, jer isto rješenje ne može funkcionirati za atopijski dermatitis kao i za cistične akne. Možete li vidjeti sada zašto se Drunk Elephant pronašao u sred nekoliko drama?

Drunk Elephant je toliko uvjeren u svoja obećanja da se ne oslanjaju na influencere i sponzorirane sadržaje jer vjeruju kako su im iskrena svjedočanstva i otvorena komunikacija s pratiteljima putem društvenih mreža dovoljni za uspjeh, i ne možemo reći kako im neko vrijeme nije funkcioniralo. Baš zbog nedostatka sponzoriranog i plaćenog sadržaja zadobili su povjerenje brojnih skincare influencera i zajednice u cijelosti jer su pokazali kako su sigurni u kvalitetu svojih proizvoda te im zbog toga plaćena promocija ne treba, a ova se filozofija isplatila jer su društvene mreže bile preplavljene (i dalje jesu) pozitivnim komentarima i recenzijama Drunk Elephant proizvoda od strane nekih od najutjecajnijih influencera skincare zajednice poput Hyrama Yarbo. Hyram je osoba kojoj je većina interneta vjerovala sve što je rekao zbog svoje iskrenosti i otvorene komunikacije, te je uvijek imao samo riječi hvale za Drunk Elephant, sve dok u jednom YouTube videu nije prozvao brend i njihovu lošu korisničku službu i način na koji se ponašaju na društvenim mrežama.

Normalno je da brendovi s vremena na vrijeme brišu negativne komentare, no Drunk Elephant je to podigao na skroz novu razinu kada su krenuli brisati sve negativne komentare i konstruktivne kritike korisnika koji jednostavno nisu bili zadovoljnim jednim proizvodom, te umjesto da te kritike shvate ozbiljno i odgovore na njih s razumijevanjem, jednostavnije im je bilo samo obrisati komentare. Osim na vlastitim profilima, podizali su prašinu i na profilima drugih konkurentskih brendova s optužbama kako kopiraju njihove dizajne, te pravljenjem lažnih profila kako bi pisali negativne komentare istima.

@liahyoo

Idk who needs to hear this but if you’re a mom buying drunk elephant or any active skincare products to your teeange kids, we gotta talk about it. And if you’re a marketer marketing strong actives to teens or tweens, thats purely unethical #teenskincare #teenskincaretips #teenskincareroutine

♬ original sound – Liah Yoo

Kada smo već spomenuli kopiranje, Drunk Elephant je vrlo brz na prstima kada smatraju da se njih kopira, no ne smijemo zaboraviti na situaciju s L’Oreal-ovom tužbom kada su u potpunosti kopirali njihovu patentiranu formulu vitamin C seruma. Drunk Elephantov C-Firma Day Serum prodavao se u pola cijene vitamin C seruma brenda SkinCeuticals (koji je jedan od brendova u portfoliju L’Oreal-a), a skincare entuzijastima nije trebalo dugo da otkriju ovaj „dupe“ i krenu ga širiti po društvenim mrežama kao zamjenu za vrlo skup SkinCeuticals serum. Danas postoje jeftinije verzije gotovo svakog proizvoda i naravno da, ako ćemo dobiti isti rezultat, ćemo kupiti onu jeftiniju verziju i uštedjeti si novac, no u ovom je slučaju problem bio to što je ta ista formula bila patentirana, a Drunk Elephant je napravio proizvod s identičnim sastojcima te ga onda prodavao jeftinije. Ovdje se ne radi samo o želji da se dobar proizvod približi masi cjenovno, već o činjenici da je nečije intelektualno vlasništvo otuđeno, zbog čega su na kraju i išli na sud.

Na početku smo naveli kako Drunk Elephant ne testira na životinjama i iako je to njihova tvrdnja i čvrsto stoje kraj nje, nismo sigurni koliko će još dugo moći stajati kraj nje jer je brend od 2019. godine u vlasništvu brenda Shiseido, koji svoje proizvode prodaje u Kini, a po njihovom zakonu proizvodi moraju biti testirani na životinjama kako bi se smjeli prodavati na njihovom tržištu, te iako se možda još nisu proširili na kinesko tržište, nismo sigurni što očekivati u budućnosti.

Drunk Elephant možemo uvrstiti na listu jednog od problematičnijih brendova, kada dođe do njihovih stavova, no činjenica je da su im neki proizvodi vrhunski i to se jednostavno ne može osporiti, ali vrlo je bitno biti upućen u sve ono što se događa oko samog brenda, a ne samo u ono što prodaju, te ih držati odgovornima za njihove postupke. Sigurni smo kako će skincare zajednica ponašanje brenda promatrati pod povećalom, ali smo isto tako sigurni kako će njihova prodaja i dalje nastaviti rasti zbog neosporive kvalitete proizvoda.

SAZNAJ VIŠE: