Društvene mreže danas su postale glavno mjesto promoviranja, bojkotiranja i dijeljenja mišljenja te je lakše nego ikad doći do željene publike, ali i izgubiti istu. Takozvani „cancelling“ odnosno otkazivanje brendova postao je dio svakodnevice i ljudi su spremni u potpunosti bojkotirati brendove na temelju najvećih gluposti, no postoje i oni brendovi koji se i dalje probijaju i napreduju unatoč brojnim dramama koje ih okružuju, jedan od takvih je i Drunk Elephant.
Što je Drunk Elephant?
Osim ako niste vjerni korisnik TikTok-a, onda ste sigurno već čuli za Drunk Elephant jer se nalazi u svakom drugom skincare videu poznatih influencerica, a pronašao je svoj put i do nekih hrvatskih influencera iako ga kod nas još nije moguće nabaviti. Drunk Elephant je veganski brend koji ne testira na životinjama te doniraju za slonove (no gdje točno i koliko nije javno objavljena informacija), osnovala ga je majka četvero djece, Tiffany Masterson prije 12 godina. Tiffany se dugo vremena borila s osjetljivom kožom sklonom aknama te nije uspijevala pronaći proizvode koji bi joj pomogli riješiti probleme koje je imala, sve dok nije otkrila pravi uzrok svojih problema. Otkrila je kako se u proizvodima često nalazi jedan od šest ili nekoliko od šest sastojaka koji, ako se nju pita, svima uzrokuju probleme, a nazvala ih je sumnjiva šestorka.
Tiffany Masterson krenula je u proizvodnju i razvijanje vlastitih proizvoda u kojima nije koristila niti jedan od tih šest sastojaka te se njezina koža vrlo brzo popravila, a zasluge je dala samoj sebi i činjenici da je upravo tih šest sumnjivih sastojaka izbacila iz svoje kozmetike. Iz toga je izvukla zaključak kako mora da su ti sastojci zaslužni za sve probleme s kožom koje muče ljude diljem svijeta, no izvući takav zaključak može biti vrlo opasno, ako u obzir uzmemo da je ona u istu kategoriju svrstala stanja poput psorijaze, dermatitisa i ekcema i cistične akne, proširene pore i slično, jer isto rješenje ne može funkcionirati za atopijski dermatitis kao i za cistične akne. Možete li vidjeti sada zašto se Drunk Elephant pronašao u sred nekoliko drama?
Drunk Elephant je toliko uvjeren u svoja obećanja da se ne oslanjaju na influencere i sponzorirane sadržaje jer vjeruju kako su im iskrena svjedočanstva i otvorena komunikacija s pratiteljima putem društvenih mreža dovoljni za uspjeh, i ne možemo reći kako im neko vrijeme nije funkcioniralo. Baš zbog nedostatka sponzoriranog i plaćenog sadržaja zadobili su povjerenje brojnih skincare influencera i zajednice u cijelosti jer su pokazali kako su sigurni u kvalitetu svojih proizvoda te im zbog toga plaćena promocija ne treba, a ova se filozofija isplatila jer su društvene mreže bile preplavljene (i dalje jesu) pozitivnim komentarima i recenzijama Drunk Elephant proizvoda od strane nekih od najutjecajnijih influencera skincare zajednice poput Hyrama Yarbo. Hyram je osoba kojoj je većina interneta vjerovala sve što je rekao zbog svoje iskrenosti i otvorene komunikacije, te je uvijek imao samo riječi hvale za Drunk Elephant, sve dok u jednom YouTube videu nije prozvao brend i njihovu lošu korisničku službu i način na koji se ponašaju na društvenim mrežama.
Normalno je da brendovi s vremena na vrijeme brišu negativne komentare, no Drunk Elephant je to podigao na skroz novu razinu kada su krenuli brisati sve negativne komentare i konstruktivne kritike korisnika koji jednostavno nisu bili zadovoljnim jednim proizvodom, te umjesto da te kritike shvate ozbiljno i odgovore na njih s razumijevanjem, jednostavnije im je bilo samo obrisati komentare. Osim na vlastitim profilima, podizali su prašinu i na profilima drugih konkurentskih brendova s optužbama kako kopiraju njihove dizajne, te pravljenjem lažnih profila kako bi pisali negativne komentare istima.
Kada smo već spomenuli kopiranje, Drunk Elephant je vrlo brz na prstima kada smatraju da se njih kopira, no ne smijemo zaboraviti na situaciju s L’Oreal-ovom tužbom kada su u potpunosti kopirali njihovu patentiranu formulu vitamin C seruma. Drunk Elephantov C-Firma Day Serum prodavao se u pola cijene vitamin C seruma brenda SkinCeuticals (koji je jedan od brendova u portfoliju L’Oreal-a), a skincare entuzijastima nije trebalo dugo da otkriju ovaj „dupe“ i krenu ga širiti po društvenim mrežama kao zamjenu za vrlo skup SkinCeuticals serum. Danas postoje jeftinije verzije gotovo svakog proizvoda i naravno da, ako ćemo dobiti isti rezultat, ćemo kupiti onu jeftiniju verziju i uštedjeti si novac, no u ovom je slučaju problem bio to što je ta ista formula bila patentirana, a Drunk Elephant je napravio proizvod s identičnim sastojcima te ga onda prodavao jeftinije. Ovdje se ne radi samo o želji da se dobar proizvod približi masi cjenovno, već o činjenici da je nečije intelektualno vlasništvo otuđeno, zbog čega su na kraju i išli na sud.
Na početku smo naveli kako Drunk Elephant ne testira na životinjama i iako je to njihova tvrdnja i čvrsto stoje kraj nje, nismo sigurni koliko će još dugo moći stajati kraj nje jer je brend od 2019. godine u vlasništvu brenda Shiseido, koji svoje proizvode prodaje u Kini, a po njihovom zakonu proizvodi moraju biti testirani na životinjama kako bi se smjeli prodavati na njihovom tržištu, te iako se možda još nisu proširili na kinesko tržište, nismo sigurni što očekivati u budućnosti.
Drunk Elephant možemo uvrstiti na listu jednog od problematičnijih brendova, kada dođe do njihovih stavova, no činjenica je da su im neki proizvodi vrhunski i to se jednostavno ne može osporiti, ali vrlo je bitno biti upućen u sve ono što se događa oko samog brenda, a ne samo u ono što prodaju, te ih držati odgovornima za njihove postupke. Sigurni smo kako će skincare zajednica ponašanje brenda promatrati pod povećalom, ali smo isto tako sigurni kako će njihova prodaja i dalje nastaviti rasti zbog neosporive kvalitete proizvoda.