Smještena usred maslinika između Ostunija i Carovigna u Pugliji, kuća Pescetrullo arhitekta Gaetana Pescea jedan je od rijetkih primjera radikalne arhitekture u regiji poznatoj po tradicionalnim oblicima gradnje. Projekt je nastao u suradnji s Gabrielom Pimpinijem i Caterinom Tognon, a svojim izgledom jasno odudara od lokalnih “trulla”, povijesnih građevina prepoznatljivih po kamenim zidovima i koničnim krovovima. Dok trulli pripadaju duboko ukorijenjenoj ruralnoj baštini, Pescetrullo naglašava suvremeni pristup oblikovanju prostora kroz naglašene volumene, jarke tonove i naglašenu geometriju.



Zgrada se ističe jednostavnošću osnovnih oblika koji su spojeni u kompoziciju nalik nizu blokova
Zgrada se ističe jednostavnošću osnovnih oblika koji su spojeni u kompoziciju nalik nizu blokova obojenih u pastelne nijanse. Upravo ta kombinacija boja i oblika čini Pescetrullo referentnom točkom unutar suvremene arhitekture koja istražuje odnos između umjetnog i prirodnog. Površine su izvedene tako da ostavljaju dojam taktilnosti, a materijali, iako obrađeni, zadržavaju određenu grubost koja podsjeća na lokalni kontekst. Time se postiže ravnoteža između suprotnosti: novog i starog, organskog i konstruiranog, trajnog i privremenog.



Talijanski brend Vero, koji također potječe iz Puglie, prepoznao je Pescetrullo kao idealno mjesto za predstavljanje vlastitih kolekcija. U suradnji s fotografom Mattiom Greghijem, njihovi proizvodi postavljeni su u prostor kuće i njezina okruženja, pri čemu su naglašene sličnosti između dizajnerskih objekata i arhitekture. Stolice od obojenog željeza, keramičke vaze, modularne police i drugi predmeti dizajnirani za Vero uklapaju se u Pescetrullo bez potrebe za naglašenim kontrastom, jer i sami dijele jezik jasnih linija i čvrstih volumena.


Osim samih komada namještaja, prostor dodatno obogaćuju radovi različitih autora poput studija Atelier Axo, dizajnera Jamieja Wolfonda i Fredrika Paulsena. Njihovi proizvodi, koje je Vero naručivao tijekom proteklih godina, nose obilježja talijanskog dizajna iz prošlih desetljeća, ali su interpretirani u suvremenom ključu. U interakciji s Pescetrullom oni dobivaju dodatnu dimenziju, jer naglašavaju kontinuitet između avangardnih arhitektonskih ideja s kraja 20. stoljeća i današnjeg eksperimentalnog produkt dizajna.




Pescetrullo se tako može promatrati kao arhitektonski laboratorij smješten u ruralnom krajoliku, mjesto koje potiče dijalog između tradicije i suvremenosti. Njegova prisutnost u regiji pokazuje kako arhitektura može istodobno poštovati lokalni kontekst i otvoriti ga prema novim interpretacijama. Zahvaljujući inicijativama poput onih koje provodi Vero, kuća nije samo privatni projekt već i platforma za šire promišljanje uloge dizajna u današnjem društvu.