Sam pojam old money fascinira desetljećima i očigledno nije nigdje ni blizu da prestane, čak ni kad je u pitanju generacija koja se trudi da negira naučene forme i establishment. A old money je upravo sublimirani establishment pretvoren u slike, on doslovno sa sobom nosi svoj miris. Zamislite Hermès 24 Faubourg i miris kože s tek uglancanog sedla, Chanel 5, kašmirski džemper (svijetli, naravno)… Obiteljska bogatstva i internate… Jasno vam je o čemu pričamo: o životu koji kao da je Ralph Lauren reklama iz osamdesetih i devedesetih.
Taj život, stvaran je, baš kao i reklame, za jako mali broj ljudi. Pored toga je elitistički i nemoguć za dostići, čak i “da se udate u familiju” koja generacijama ima ogromne količine novca. U takvu familiju se nekako i može ući, ali se u njoj zauvijek ostaje donekle outsider. Ta obitelj nosi blejzere kao za jahanje (i opet se vraćamo na miris skupog kožnog sedla), svijetle hlače i kožne mokasine s tankim đonom. Ta obitelj ne podliježe trendovima, nekad je in, nekad nije i nije ih nimalo briga za to. Pored Ralph Lauren reklama, savršeno je opisuju Sloane rangers, a taj pojam označava žene koje svoj život u Londonu provode oko ulice Sloane, jedne od najskupljih u gradu. Princeza Diana bila je Sloane ranger, a Kate Middleton je odavno na sebe navukla kostim za tu ulogu iako je, realno, new money.
Tajni kodovi i način života čija pravila znaju samo ekstremno bogati, uvijek su imali nevjerojatnu čar iluzije da “ako dovoljno vrijedno radiš i ti možeš tako živjeti”. Osim što ne možeš. Nekad nas je mamio iz knjiga, serija i filmova. Danas je old money začarao i Gen Z zahvaljujući društvenim mrežama. Sam hashtag #OldMoney na TikToku ima preko 2.5 milijarde pregleda, a u trendingu su i #OldMoneyAesthetic i #OldMoneyOutfits, pa se čini kao da više ne možemo živjeti od videa mladih lijepih ljudi koji, odjeveni bez greške, švrljaju po skupim lokacijama.
Samo se prisjetite nekih od glavnih modnih inspiracija, tenis, jahanje i coastal grandmother svi pripadaju pod neki oblik old money vajba. Dok je takav način života praktično nedostižan – odjeća baš i nije. A ta odjeća uključuje lan, mekana pletiva, polo-majice i dizajnerske komade koji “ne vrište” gdje su kupljeni, bijele tenisice, blejzere koji izgledaju kao da ne znaju za vrijeme. Ova opsesija da se izgleda kao da nemate nijednu financijsku brigu na svijetu je poput bijega od surove realnosti za mnoge pripadnike Gen Z čija budućnost ne djeluje niti malo izvjesno.
Ipak, ne radi se samo o novcu.
Kako je na neki način old money trend u Gen Z izvedbi od sebe u praksi odbacio klasu, ostale su u njemu neke druge vrijednosti koje se suštinski potpuno poklapaju s ovom generacijom. Na primjer, ideja da se stvari kupuju da traju, a ne da se mijenjaju brzinom svjetlosti, što u prijevodu znači povratak kvalitete. Danas, old money naglasak stavlja na kvalitetnu izradu koja ne mora nužno podrazumijevati astronomsku cijenu, bilo da se radi o novim ili vintage komadima, heritage brendovima ili mladim dizajnerima.
Nova old money estetika ispada da ne stavlja naglasak toliko na to da se izgleda bogato, već da se kupuje svjesno i da se investira u garderobu na pravi i ispravan način. Možda se radi o trendu, ali taj trend izgleda kao da je sastavljen od anti-trendovskih elemenata. Dakle, second hand kupovina, klasika koja može se prilagoditi svakom ponaosob i izlaženje iz začaranog kruga brze mode. E, s time bi se možda trebali svi poistovjetiti.