Zašto je Generacija Z opsjednuta time da pripada nekoj estetici?

29.03.2022.

Coquettedreamcore i tako redom, estetika za estetikom i opčinjenost generacije Z ne jenjava. Kao generacija koja je odrasla u kulturi interneta, to i nije toliko iznenađujuće. To je mjesto inspiracije i zajednice online supkultura, a ova generacija je neumorna u istraživanju alternativnih stilova i uvijek je spremna isprobati naredni vrući trend. I podijeliti ga s pratiocima jer u suprotnom to isprobavanje kao da se nije ni dogodilo.

Možda je sve počelo s VSCO djevojkom? Ona navodno potječe iz lokalno popularne stilske estetike u Oregonu i riječ je o opuštenoj djevojci iz predgrađa kojoj je stalo do toga da bude izbrendirana etiketama kao što su Glossier i Fjallraven. Ona se neobavezno fotka na plaži i zna kako da bude kul na mrežama.

Estetika bi najvjerojatnije ostala isključivo lokalno relevantna da nije Instagrama, ali mreže su brzo eksplodirale s tutorijalima na temu kako “biti” ta djevojka, a VSCO je postao vrsta identiteta izvan granica odjeće. Ovaj stil je igrao glavnu ulogu posebno ako ste se željeli uskladiti s bogatom, bezbrižnom i jednom riječju idealnom djevojkom kojoj XXL majica i kratke hlače od dečka stoje kao saliveni. Ipak, savršena djevojka živjela je kratko – u periodu od 2017. do 2018. godine – Instagram je u velikoj mjeri zamijenio TikTok, a VSCO estetiku neke nove estetike koje traju čak i kraće.

Činjenica da je generacija Z u velikoj mjeri opsjednuta estetikom proizilazi iz transformativnih godina, traženja i poriva za identificiranjem. Ono što more estetika pruža nije samo ideja kako ćete se odjenuti ili način na koji će izvući eyeliner, već i osjećaj da ste dio neke grupe i osjećaj zajedništva, pa čak i ako je to virtualno.

Ovo je ustvari stara priča u novim okvirima. Mi smo kao klinci u teen časopisima tražili odgovore na pitanja jesmo li previše emotivni, koji horoskopski znak se savršeno slaže s našim i trebamo li nositi pruge. Ono što je zapravo sada drugačije jest nesaglediva mogućnost i moć društvenih mreža i potencijal TikToka da svaki mikro trend pretvori u kolektivnu opsesiju. “Cottagecore” i ostali coreovi postali su čak uobičajeni stilski termini koje koriste i veliki modni brendovi kako bi opisali svoju ponudu.

Bez obzira na to volite li ili mrzite ideju o osobnom brendu, ne možete zanemariti činjenicu da mnogi mladi ljudi imaju veoma jasnu sliku o sebi i tome kako žele izgledati- u rasponu od alternativne djevojke do modnih blogerica to be. Ako se malo dublje zagledamo, ovo zapravo nije ništa novo. Postojala je i Marilyn, Megan Fox i princeza Diane estetika (postoji i dalje). Samo sada i mali imaju šansu da postanu veliki, a klinci ne crpe inspiraciju samo od poznatih, već lica koja su njima relevantna, bilo da je to VSCO ili #allblackeverything djevojka s 10k ili 100k pratitelja.

Odjeća je oduvijek bila vrsta osobnog izraza i komunikacije o tome kako želimo biti percipirani, samo su društvene mreže odnos mode i identiteta podigle na viši nivo. Postoji ogroman broj estetika i brendova, tako da ne čudi što je generacija Z zaintrigirana idejom sistematizacije, sužavanja i odabira nekoliko prigodnih za sebe. I dok ovo pišemo, vjerojatno se iza kulisa sprema još jedan val novih mikro estetika koji će nas preplaviti kad-tad.

SAZNAJ VIŠE: