Zagreb će napokon dobiti vrhunski event posvećen tenisicama

Razgovarali smo s organizatorima DRIP DAYA - događanja koje će napokon predstaviti kulturu tenisica i streetweara na pravi način. Pripremite se za cjelodnevni program i jako dobar party koji slijedi istu večer
22.11.2022.
IMAGE SOURCE: Danko Šimunović/Drip Day

Već se neko vrijeme šuška da Bizzo i Mak Gojnić pripremaju jedan dobar event koji bi trebao razdrmati lokalnu sneaker kulturu. Pop up event koji će se održati u Zagrebu 11.12. u Petom Kupeu je zanimljiv iz više razloga. Prvi je taj što ćete imati priliku kupiti najpoznatije modele tenisica koje će predstaviti reselleri iz Hrvatske i drugih zemalja. Drugi je taj što će ovaj event podržati i streetwear brendove koje volite i nosite, ali i omogućiti vam da kupite jako rijetke vintage komade odjeće iz cijelog svijeta. Treći razlog (ništa manje važan od prva dva) je fantastičan glazbeni program VIBE ZONE koji u goste dovodi osnivača svjetski poznatog streetwear brenda Patta. Ne znamo treba li vam četvrti razlog da se uvjerite u važnost ovog eventa za urbanu kulturu Zagreba, metropole koja nema relevantan event za sneakerheadse iako tržište postoji. Sve što trebate znati o DRIP DAY pop up eventu će vam ispričati Bizzo i Mak u nastavku.

Uskoro će biti organiziran prvi DRIP DAY. Kako ste došli na ideju za event ovog tipa?

MAK: Ideja za pop up event DRIP DAY je došla spontano. Oboje smo veliki entuzijasti oko tenisica i volimo sneaker i street kulturu. Posljednji sličan event se u Zagrebu održao već davne 2019. godine, te smo odlučili udružiti se i napraviti vlastiti projekt kojem je cilj približiti ljudima sneaker kulturu. Slični eventi se održavaju po cijeloj Europi poput Sneakernessa ili Sneakervillea te smo odlučili staviti i Zagreb na kartu takvih evenata.

BIZZO: Da, godinama smo u tome, povezali smo se, diskutirali o svemu i napravili dobar plan. Iskreno ovo je plan koji se odgađa već neko duže vrijeme, ali okolnosti oko svjetske pandemije, te razne obaveze to nisu dopuštale.  Osim što sam kao i Mak veliki entuzijast i ljubitelj sneaker kulture, također sam godinama u organizaciji evenata i festivala, i ovo je projekt koji spaja ljubav prema kulturi, iskustvo i poznavanje materije. Zvuči ozbiljno, ali zabava i zadovoljstvo samog procesa nastajanja eventa je zapravo motivacija i razlog  zašto ovo radimo.

Smatrate li da imamo community za ovakav tip eventa? Za koga je DRIP DAY osmišljen?

MAK: Community u Hrvatskoj postoji, ali je problem što ne postoji “melting pot” gdje bi se zaljubljenici u tenisice okupljali. Danas svatko ima barem jedan par “nahajpanih” tenisica i sve ih se češće vidi na nogama.  Drip Day je osmišljen za sneakerheadove svih godina. Vjerujem da će na njemu svatko pronaći nešto za sebe, bilo da su to tenisice ili komadi odjeće od lokalnih streetwear brendova. Event Drip Daya 11.12. nam je zapravo najava za jedan veći koji planiramo za 6. mjesec 2023. godine. Na eventu će svi posjetitelji moći isprobati i kupiti limitirane tenisice poput Air Jordan, Nike Dunk ili Adidas Yeezy modela.

BIZZO: Tako je, smatramo da Zagreb zaslužujemo jedan vrhunski event koji je dovoljno specijaliziran da zadovolji svakog ozbiljnog zaljubljenika u Sneaker i Streetwear kulturu i bude u funkciji kao mjesto okupljanja ljudi tih istih interesa, ali i event koji će svakom prosječnom čovjeku omogućiti da fizički vidi i kupi tenisice koje želi, a nisu mu nikako dostupne bez čekanja u dugim redovima ili naručivanja online ili prijavljivanjem na rafflove. Također dati im priliku da vide neke od najtraženijih, najpoznatijih ili najvrjednijih modela tenisica na svijetu, ili upoznaju neke od najvećih kolekcionara tenisica na svijetu, kreativne direktore, dizajnere I vlasnike nekih od najvećih svjetskih streetwear brendova. Tako da će event biti dijelom i izložbena galerija, mjesto druženja i pop-up shopping zona. Cijeli event prati i muzički program.

Koliko re-sellera očekujete na eventu, točnije koliko njih ste pozvali?

MAK: Event smo zamislili tako da okupimo što više lokalnih brendova i resellera. Pozvali smo puno resellera iz Hrvatske i drugih zemalja te vidimo veliki odaziv i zainteresiranost za sudjelovanjem na takvim eventima. 

BIZZO: Osim tenisica, i naših odličnih lokalnih i regionalnih Streetwear brandova, planira se i prodaja biranih i rijetkih “rare & hard to find” vintage odjevnih predmeta iz Berlina, Losa Angelesa i San Francisca. Upravo dogovaramo taj dio.

Koje modele i brendove tenisica posjetitelji mogu kupiti/vidjeti na eventu?

MAK: Najviše će biti Air Jordan modela te uz njih Nike Dunk i ponešto Adidas Yeezy tenisica. Trenutno je najpopularniji model Air Jordan 1 te posjetitelji mogu upravo taj model očekivati u najviše colorwayova i veličina.

BIZZO: Za svakog će biti po nešto. Od dostupnijih modela do jako limitiranih i skupljih kolekcija. Tako je i sa Streetwear i modnim brandovima.

Event je dnevnog tipa s velikim večernjim partyjem. Koje sve aktivnosti očekuju posjetitelje tijekom dana?

MAK: Tako je, event će trajati od 12:00 – 20:00. Preko dana će posjetitelji moći razgledati tenisice, isprobati i kupiti ih. Pripremili smo razne aktivacije i nagradne igre u suradnji sa sponzorima, a za večernji dio eventa će se pobrinuti Bizzo sa svojim programom “Vibe Zone” gdje će uživati svi koji vole Classic & Future beats. Također će samom eventu prisustvovati puno “celebova” iz sneaker svijeta.

BIZZO: Da, ja i moj kolega i prijatelj DJ Phat Phillie u Petom Kupe-u koji je ujedno i mjesto događanja Drip Daya, organiziramo jednom mjesečno VIBE ZONE, muzički event gdje uz nas dvojicu ugošćujemo vrhunske Dj goste iz regije, Europe i svijeta. Trudimo se vrtjeti sve ono što se ne može često čuti u zagrebačkim klubovima, biti korak ispred svih i pružiti malo drugačije muzičko iskustvo od ostalih. Svi DJ gosti imaju priliku svirati full free format što znači da se može čuti sve od Classic 90s & 00 RnB i hip-hopa, Trapa, Drilla, Dancehalla, Afrobeatsa, Funk & Soula, Future Beatsa i podžanrova House-a, kao npr. Amapiano. Ova edicija VIBE ZONE-a će biti i službeni DRIP DAY after party, pa će se svi gosti, zaposlenici, sudionici, reselleri i VIP gosti eventa, nakon samog eventa moći nastaviti druženje. VIBE ZONE počinje odmah iza DRIP DAY-a, u 20:30 a trajat će do 02:00. Dolazi I specijalni gost.

U večernjem dijelu eventa Vibe Zone pripremate stvarno dobar dj program. Otkrijte čitateljima tko svira?

BIZZO: Zapravo DJ program će se dešavati tijekom cijelog dana i samog DRIP DAY-a, gdje će se izmjenjivati DJ gostovanja, a cijeli event će imati odličan muzički background line-up. Za navečer u sklopu VIBE ZONE-a pripremamo posebno DJ gostovanje, jer nam iz Amsterdama dolazi EDSON SABAJO, vlasnik i osnivač mega popularnog branda PATTA, koji je od independent i lokalnog streetwear branda i sneakershopa u Amsterdamu, postao svjetski fenomen, te se etablirao kao najjači i najpoznatiji europski streetwear brand, prepoznatljiv i tražen u cijelom svijetu. Taj gost će također biti i VIP gost DRIP DAY-a.

Obojica ste sneakerheads svaki na svoj način. Kad je počela „ljubavna veza“ s tenisicama? Koliko pari danas imate u ormaru?

MAK: Za mene je ljubav  prema tenisicama krenula od malih nogu, kada sam počeo trenirati košarku. Tada su u košarkaškom svijetu prevladavali brendovi poput And1 te je Jordan bio velika enigma za nas u Europi, no vremenom je rasla popularnost do točke da se stotinu ljudi okuplja ispred dućana na dan izlaska nekog Air Jordan modela. U mom ormaru se mogu zaista pronaći svakakvi modeli koji drugima ne bi predstavljali veliku vrijednost, ali za mene imaju neprocjenjivu sentimentalnu vrijednost.

BIZZO: Pošto svi znaju da sam stariji i od Biblije, mogu reći da sam prisustvovao nastanku prve tenisice na svijetu haha. Ljubav je u mom slučaju nastala kada sam kao klinac i mali skejter tražio coolest tenisice, da su čvrste, da imaju neki statement, ali i da izdrže dok ih derem i trgam na dasci. Converse Weapon, Adidas Forum su bili početci, ali game changer su bile Air Jordan 1 Chicago koje mi je tata baš te 1987. godine donio s puta. Od tada do danas mi je Air Jordan 1 Chicago najdraži model i colorway.

Koje su vam najvrjednije tenisice, ne mislim nužno na financijsku vrijednost već i emotivnu?

MAK: Tenisice nikada ne gledam po materijalnoj odnosno resell vrijednosti. Ipak su one namijenjene za nošenje, a ne da stoje u nekoj vitrini, te bi se vjerojatno dosta sneakerheadova složilo sa mnom da iznošene Jordanice imaju posebni “šmek”. Jedan od omiljenijih modela koji je prošao dosta ispod radara resellera su Jordan 2 low “Chicago”, koje su po meni jedne od najudobnijih niskih Jordanica.

BIZZO:  Slažem se s Makom, prodajna vrijednost ne određuje pravu osobnu vrijednost. Ima tu stvarno svega, teško je reći koje su najdraže ali osim gore navedenih AJ1 Chicago, nabrojat ću još nekoliko.

AIR JORDAN 1 ROYAL koje su iznošene i “ubijene” jer ih svakodnevno gazim, i recimo to tako - uništavam, ali su tako dobre tako iznošene da su zapravo sve bolje što su starije. Naravno ima još nekoliko parova istih koje koji netaknute čekaju bolje dane.
BSTN X ADIDAS JUGOPLASTIKA FRIENDS & FAMILY BOX koje sam dobio od svojih prijatelja iz BSTN-a, koje su mi izuzetno drage jer sam osobno radio / surađivao na samom projektu i imaju mi vrlo važnu i veliku emotivnu vrijednost. Salute!
AIR JORDAN 1 SB LANCE MOUNTAIN – genijalan koncept, svaki par nošenjem postaje unikatan, obožavam ih zbog origin priče nastale sa suradnjom s Lance Mountain-om koji je ikona skateboarding kulture.

U inozemstvu su eventi ovog tipa standard. Je li ovo prvi DRIP DAY u nizu?

MAK: U Europi je najpopularniji event Sneakerness koji se održava već desetak godina u najvećim europskim gradovima poput Amsterdama, Milana, Zuricha i Pariza. Taj event okuplja nekoliko tisuća ljudi kroz par dana održavanja te se zaista isplati otputovati u najbliži grad. Uz to što imaju na desetke velikih resellera koji preprodaju limitirane tenisice te izlažu svoje kolekcije u kojima se nerijetko pronađu “grail” tenisice poput OG Chicago tenisica iz ’85, drže razno razne panele na kojima govore najveći kolekcionari koji su preko 20 godina u tom svijetu i biznisu.  U zadnjih godinu dana se sve više priča i o povezivanju crypto svijeta s limitiranim izdanjima tenisica, što je prepoznao i sami Nike koji sve brže korača prema Metaversu i virtualnim parovima. Naša želja je da DRIP DAY jednog dana dosegne takve kapacitete i da postane prepoznatljiv u regiji i šire. Želja nam je da ovakav tip eventa imamo dva puta godišnje.

BIZZO: Ovaj prvi DRIP DAY je specijalni pop-up event koji je i svojevrsna pressica i najavni event za full scale festival koji će se desiti u 6. mjesecu 2023. u Zagrebu. DRIP DAY će se održavati u Zagrebu dvaput godišnje, u 6. i 12.mjesecu, ali kao što smo ranije već rekli, i na ovom specijalnom božićnom eventu gosti će imati priliku kupiti rijetke i teško dostupne modele tenisica od najboljih verificiranih i pouzdanih resellera regije te susjednih EU zemalja. Tu će se naći rijetki i vrlo traženi vintage odjevni predmeti iz biranih second hand i vintage shopova Berlina, Los Angelesa i San Francisca, i imat će priliku za meet & greet s nekim od najvećih faca europske i svjetske sneaker culture, s osnivačima, kreativnim direktorima, dizajnerima nekih od najvećih europskih Streetwear brendova ili najvećim svjetskim kolekcionarima tenisica. Mislim da je i to dovoljno za prvi put.

Za kraj ćemo samo nadodati: sve rečeno je i više nego dovoljno. Vidimo se 11.12. na prvom DRIP DAY pop up eventu u Petom Kupeu, a na BURO. pratite sve novosti i zanimljivosti vezane uz ovo događanje.

SAZNAJ VIŠE: