Pojam social kluba nam je već dobro poznat, znamo da je ovdje riječ o mjestu koje zahtjeva članstvo, a sve sa ciljem ekskluzivnosti. To je mjesto gdje se okupe ljudi istih ili sličnih interesa prema nečemu. Najpoznatije ime u cijelome svijetu je Soho House koji osim članskih klubova diljem Europe, Sjeverne Amerike i Azije, ima brojne restorane, hotele, kina i radne prostore.


A što ako ispred social club dodamo riječ wellness? Zamislite mirno, a opet društveno mjesto gdje možete sudjelovati u seansama integrativne medicine, ubrzati zacjeljivanje u komori s kisikom i potaknuti rast kolagena dok ležite u laganom krevetu. Zatim sati joge, teretana, spa, saune s himalajskom, masaže…to su wellness social klubovi za čije članstvo ljudi daju ogromne svote novca. Primjerice, u njujorškom wellness social klubu THE WELL za 355 dolara mjesečno možete otići na sat joge prije nego što zgrabite organski pripremljen ručak, zatim se spustite stepenicama do kupole za meditaciju i nakon toga odete na akupuntkuru. Prostor THE WELL-a (koji je rasprostranjen na oko 1200 kvadratnih metara), dizajniran je tako da gostu bude sve nadohvat ruke kako bi odabrao koju god aktivnost ili seansu želi.
Postoji jedna posebnost kod ovakvog tipa članskog kluba. Iako je wellness sam po sebi intimno i individualno iskustvo, ljudi se između ostaloga, učlanjuju u wellness social klubove – zbog upoznavanja drugih. Mnoge stvari u ovakvim klubovima članovi mogu raditi zajedno. Primjerice, wellness klub The Othership doslovce organizira partyje u saunama i prostorima za relaksaciju. Zatim, klub Remedy Place događaje koji su usmjereni na interakciju: zajednička akupunktura, zajednički tečajevi kretanja, zajedničko gledanje filmova dok ste priključeni na vitaminsku infuziju…Ljudi u ovim wellness prostorima dijele zajedničke interese opuštanja, brige o sebi i svom zdravlju te se međusobno druže dok minglaju između seansi.
Wellness social klubovi postali su rastuća niša nakon pandemije i šire se posvuda kao klubovi u kojima želite biti član. THE WELL je proširio svoje poslovanje na Kostariku i Meksiko, a uskoro će otvoriti prostore i u Ženevi te Miamiju, dok Remedy Place planira pokrenuti 16 klubova diljem SAD-a. Zašto je popularnost ovih ekskluzivnih klubova tako naglo porasla?
Epidemija usamljenosti rješava se u social klubovima
Ako se pitate zašto je općenito porastao interes za social klubovima u posljednjih nekoliko godina, odgovor je epidemija usamljenosti koja je uslijedila nakon lockdowna i izolacije. Ljudi žele negdje pripadati i biti dio neke zajednice. A biti dio nečega ekskluzivnoga je oduvijek privlačilo ljude. Što je manja grupa i što je teže dobiti pristup, to je jači osjećaj pripadnosti. Wellness social klubovi su mudro spojili dvije stvari koje ljudi očajno žele od kad postoji čovječanstvo: društvo i zdravlje. Kombinacija druženja i wellness seansi koje liječe duh i tijelo, eksponencijalno poboljšava opću dobrobit. Iako mnogi zamjeraju ovakvoj wellness praksi to što je ekskluzivna i nepristupačna, ne može se poreći da su wellness social klubovi doista proizašli iz potrebe za novim mjestima za druženje i okupljanje.